Kokemuksia IKEAn ruokapöydistä?
Tai ruokailuryhmistä; ovatko mistään kotoisin? Ensiasuntooni etsisin jotain melko edullista, toisaalta täysin surkeaakaan ei viitsisi ostaa.
Jonkin verran olen lukenut kritiikkiä heilumisesta, toisaalta luulisin, että liiman kanssa huolellisesti koottuna olisivat ihan ok kamaa?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on, ei todellakaan heilu vaan on tosi jytky ja painava, massiivipuuta. Ei ollut toki halvin mahdollinen. Olen ollut tyytyväinen.
Kiva kuulla! Muistatko mallia?
Itse katselin tuota jatkettavaa Ekedalen pöytää, 120/180x80 cm kokoisena.
Jos haluaa kunnollisia huonekaluja,pysyy kaukana ikeasta.Mitä jos yllättäisit itsesi ja ostaisit huonekalusi kokonaisena.Vanha pöytä jonka ostat halvemmalla huutokaupasta tai antiikkiliikkeestä maksaa vähemmän ja kestää pidempään kuin ikean rakennuspalikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on, ei todellakaan heilu vaan on tosi jytky ja painava, massiivipuuta. Ei ollut toki halvin mahdollinen. Olen ollut tyytyväinen.
Kiva kuulla! Muistatko mallia?
Itse katselin tuota jatkettavaa Ekedalen pöytää, 120/180x80 cm kokoisena.
Stornäs, näytti maksavan nyt 350e.
Tai sitten siitä vanhasta pöydästä voi saada myös luteita, luteet kun tykkäävät puusta. En ikinä ostaisi huonekaluja käytettynä.
Parhaalla kaverilla on ollut viisi vuotta Ikean ruokaryhmä ja näyttää edelleen tuliterältä. Oli todella halpa, mutta silti laadukas.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa kunnollisia huonekaluja,pysyy kaukana ikeasta.Mitä jos yllättäisit itsesi ja ostaisit huonekalusi kokonaisena.Vanha pöytä jonka ostat halvemmalla huutokaupasta tai antiikkiliikkeestä maksaa vähemmän ja kestää pidempään kuin ikean rakennuspalikat.
Toki mielelläni investoisin suorilta käsin hyvälaatuiseen, massiivipuiseen pöytään (mieluiten kotimaiseen), mutta moni asia rajoittaa. Suurimpana tietysti pienehkö budjetti ja toisekseen melko pieni asunto, johon on vaikea mahduttaa mitään loppuelämän lapsiperhekokoista pöytää.
Silmäillyt olen myös käytettyjä pöytiä, mutta niitäkin on vaikea löytää hyvälaatuisina ja/tai kohtuuhinnalla, torit ym. täynnä noita kuluneita vaneripöytiä.
ikean massiisipuupöydät on päällä,alla ja sivulla viilua,keskellä on aaltopahvia.Kaikki on ikean tuotteet on tehty huijaamalla.Se mikä näyttää massiivipuulta on pahvia sisältä.
Tuosta kyseisestä pöydästä en osaa sanoa, mutta mun Ikean ruokapöytä on kestänyt hyvänä jo 7 vuotta. Sekin on jatkettava ja lisäpalojenkin kanssa tukeva. Viimeiset neljä vuotta olen myös ollut perhepäivähoitaja, eli pöytä on ollut päivittäisessä lapsikäytössä.
Hintaa en muista, mutta varmaan pari sataa maksoi. Ei kallein, ei halvin. Ja koko ilman jatkopaloja on niin, että pitkille sivuille mahtuu 2 tuolia, isompi siis kuin tuo harkitsemasi pöytä.
Yleisesti Ikean huonekaluista. Ne halvimmat eivät välttämättä kestä, koska ovat heikommasta (eli halvemmasta) materiaalista. Minkään muunkaan valmistajan halvat tavarat eivät ole kovaan kulutukseen tehtyjä. Kalliimmat Ikean tavarat kestävät ja ovat halvempia kuin vaikka Jyskin vastaavat. Itselläni on paljon Ikeaa ja hienosti kestävät, myös ne halvimmat 5€ Lack-pöydät, kun kohtelee niitä viiden euron pöytinä.
Kerran ajattelin lyhentää pöytää joka oli IKEAsta ostettu joskus vuosia sitten.Kun katkasin sitä sirkkelissä niin sisältä paljastui tuo aiemman viestittäjän mainitsema aaltopahvi.Oli kyllä huijattu olo:(
Vierailija kirjoitti:
Kerran ajattelin lyhentää pöytää joka oli IKEAsta ostettu joskus vuosia sitten.Kun katkasin sitä sirkkelissä niin sisältä paljastui tuo aiemman viestittäjän mainitsema aaltopahvi.Oli kyllä huijattu olo:(
Ymmärrettävää, toisaalta kyseessä on ikea joten en välttämättä odottaisi mitään huippulaatuista täyspuista mahonkia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävää, toisaalta kyseessä on ikea joten en välttämättä odottaisi mitään huippulaatuista täyspuista mahonkia :D
Odotin,että se olisi kokonaista lastulevyä.Lastulevy pysyy sentää kasassa,mutta aaltopahvi ei
Minulla on viisi vuotta vanha Ikean-ruokailuryhmä. Ei ole mennyt miksikään tässä ajassa. Tammea, pöytä on painava ja jatkettava, eikä ollut kallis.
Minulla ollut täyspuinen koivuinen ruokapöytä Ikeasta yli 10v. Jämäkkä on. Maksoi aikanaan 79e.
Vierailija kirjoitti:
ikean massiisipuupöydät on päällä,alla ja sivulla viilua,keskellä on aaltopahvia.Kaikki on ikean tuotteet on tehty huijaamalla.Se mikä näyttää massiivipuulta on pahvia sisältä.
Jaa. Meillä oli 16 vuotta vanha Ikean pöytä, massiivista ja jumalattoman painava. Loisto-ostos, hiomalla ja öljyämällä siitä sai aina uuden veroisen.
Tarvittiin isompi pöytä ja ostettiin Valantin ruutu. Viimeisen päälle kallis. Oikeen mitään muuta sanottavaa siitä ei ole kuin että olihan se alkuun kaunis. Pinta lohkeilee, jaloista näkee että ne on jotain lastulevyä.
Ikean pöytä jatkoi elämäänsä vielä 5 vuotta terassin pöytänä, ulkona kesät ja talvet. Viime talvena oli harmillisesti pöytälevy taipunut mutkalle ja päädyttiin hävittämään se. Moottorisahalla pilkkoessa se kyllä osoittautui ihan täydeksi puuksi, jonka nyt jo painosta osasi päätellä.
Että mulla on kyllä erilainen kokemus. Design oli se mikä oli silkkoa sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on viisi vuotta vanha Ikean-ruokailuryhmä. Ei ole mennyt miksikään tässä ajassa. Tammea, pöytä on painava ja jatkettava, eikä ollut kallis.
Kiva kuulla! Täytyy käydä katselemassa ja kokeilemassa niitä ihan ajan kanssa, kun kuulostavat kokemusten perusteella ihan varteenotettavilta vaihtoehdoilta.
Ikeassa on ihan huippu hinta-laatusuhde. Ja se, mikä myydään massiivipuuna on oikeasti sitä. Meillä on 20 v kokemus ikean kalusteista, mikään ei ole mennyt koskaan rikki. Meillä on myös kallista kotimaista ja ulkomaista design-kalustetta, laadultaan eivät ole sen ihmeellisempiä.
Toki ikeassa kuten joka paikassa tuotteen tiedot kannattaa lukea huolella läpi. Kyllä siellä ne kaikki materiaalit on lueteltu.