Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmastonmuutoksesta jauhavat, olettehan luopuneet WC-paperin käytöstä? WC-paperi on kauhea ilmastotuholainen

Vierailija
15.10.2018 |

samoin vaipat,talouspaperi yms.
Paljon parempi ilmaston kannalta (ja erityisesti hygieenisyyden kannalta) on käyttää WC-paperin sijasta vettä ja kangaspyyhettä kuivaamiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen yhteiskunta on muuttunut niin kammottavan julmaksi ja epäoikeudenmukaiseksi, että minun puolestani saa koko maa tuhoutuakin.

Jos koko pallo menee siinä sivussa, niin menköön. Sen verran kamalaa touhua tällä pallolla on viime vuodet olleet kansainvaelluksineen ja terroristi-iskuineen.

Jos vessapaperilla voin sitä tuhoutumista edesauttaa, niin pitääkin tästä lähteä ostamaan vessapaperia.

Samalla voisin ostaa muutamat pihvit, vaikka en lihaa syökään. Nehän voi käydä vaikka lahjoittamassa köyhille.

Maitoakin voisin ostaa vaikka sinne samaan paikkaan minne lihan lahjoitan. Itse en käytä maitotuotteita.

Ja et sitten ole ajatellut näiden asioiden mahdollisia syy-seuraus-suhteita tai sitä, että oma asenteesi edustaa ja edesauttaa juuri sellaista välinpitämättömyyttä ja epäoikeudenmukaisuutta, josta et kuitenkaan näytä pitävän?

Aloittajalla on kuitenkin pientä argumentaatiovirheen poikasta, ainakin itse ymmärrän että aloittaja näkee yritykset tehdä jotain ympäristön hyväksi turhina, jos kuitenkin käyttää vessapaperia. Ei se niinkään mene, ap.

Vierailija
22/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailma on jo tulelle talletettu,  joten turhaa on teidön säästämisenne.

Pian Jumala luo uudet taivaat  ja maat ja Hänen Valtakuntansa perustetaan tänne maan päälle, sekä Uuteen Jerusalemiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vessapaperia talouspaperin korvikkeena. Pyyhin sillä esim. Keittiötasolta ruokatahroja ja laitan sitten talteen pieneen erilliseen roskakoriin, josta otan sen uudelleen käytettäväksi wc-aluseksi. Pehvan pyyhkimiseen kuluu kaksi arkkia ja suihku viimeistelee tuloksen.

Helpoin tapa pienentää paperin kulutusta on kieltää ilmaisjakeluposti. Ihme ettei tuohon ole puututtu. Suurin osa postista menee lukematta suoraan jäteastiaan.

Vierailija
24/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaan niin nätisti, ettei alapääni kastu. Jos kastuu, pyyhin palalla vanhaa kangasta, jonka kuivatan ja käytän uudelleen.

Sama kakatessa. 

Kun pesen normipyykkejäni, eli kerran kahdessa kuussa säästösyistä, pesen nuo lakanan palanikin.

Ei talouspaperia tarvita keittiössä käsien kuivaamiseen, sitä varten pyyhe on keksitty.

Vierailija
25/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pissaan niin nätisti, ettei alapääni kastu. Jos kastuu, pyyhin palalla vanhaa kangasta, jonka kuivatan ja käytän uudelleen.

Sama kakatessa. 

Kun pesen normipyykkejäni, eli kerran kahdessa kuussa säästösyistä, pesen nuo lakanan palanikin.

Ei talouspaperia tarvita keittiössä käsien kuivaamiseen, sitä varten pyyhe on keksitty.

Minä en yleensä pyyhi ollenkaan, korkeintaan yhdellä vaahteranlehdellä jos 'huulilla' on hieman kokkareita.

Vierailija
26/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyyhin kissaani. Winwin-tilanne! Minä saan lämpimän pehmeän pyyhinnän ja tuo pesee muutenkin itseään liikaa niin saapahan aihettakin pesuun.

Parin kuukauden takainen norovirus oli haaste meille molemmille. Yhteistyöllä ja hyvällä hengellä selvisimme kyllä siitäkin.

Kissani nimi oli Nero, nimestä muokattiin tämän jälkeen kylläkin Noro.

Säyseä katti sulla. Mä olen yrittänyt tätä samaa omallani, mutta perse ei kestä.

Vierailija
27/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä maailma on jo tulelle talletettu,  joten turhaa on teidön säästämisenne.

Pian Jumala luo uudet taivaat  ja maat ja Hänen Valtakuntansa perustetaan tänne maan päälle, sekä Uuteen Jerusalemiin.

Jos pistän tilinumeron niin sittenhän voit siirtää kaikki omaisuutesi minulle ja pistää tulevatkin tilisiirrot minun suuntaani?

Ethän sinä niillä mitään tee Jeesuksen lämpimässä syleilyssä.

Vierailija
28/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrikassa ei ole juomakelpoista vettä, taidankin vaihtaa vessapaperin puhtaaseen veteen.

Kuivaan kangaspyyhkeeseen, jonka sitten pesen juomakelpoisella puhtaalla vedellä.

Viis veisaan vessapaperitehtaan duunareista kotimaassa(?). Luihuja lusmuja ovat kuitenkin.

Eikös täältä ole viimeisetkin paperitehtaat häipyneet aikoja sitten?

Kiinassa tekevät muutenkin halvemmalla.

Se juomakelpoinen vesi ei hyppää meidän järvistä ja joista vaikka täällä lopetettaisiin veden käyttö kokonaan.

Jos oikeasti olisit huolissasi kuivien alueiden veden käytöstä, lopettaisit kahvin juomisen ja halpojen vaatteiden ostamisen. Ne halvimmat kankaat kun tulevat niiltä kuivuudesta kärsiviltä alueilta, joissa vähät vesivarat käytetään puuvillan kasvattamiseen.

Ja sama koskee kahvin tuottamista.

Ihan vaan sivuhuomautuksena että kalliit vaatteet ei ole yhtään ekologisempia.

Ihan vaan toisena sivuhuomautuksena, että on ne, jos kestävät esim. viis kertaa kauemmin,kuin 'halpis'-vastineensa...( ja siis loppujen lopuksi tulevat sen kuluttajan kukkarollekin halvemmaksi ja niistä jää vähemmän sitä kaikista hylätyistä vaatteista jälkeenjäävää jätelumppukasaa.)

Ohis. Kesti, nykyään kaikkk on samaa paskaa laatua.

Vierailija
29/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pyyhin pesupähkinöihin kaiken. Pesen jopa itseni sillä.

Vierailija
30/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen yhteiskunta on muuttunut niin kammottavan julmaksi ja epäoikeudenmukaiseksi, että minun puolestani saa koko maa tuhoutuakin.

Jos koko pallo menee siinä sivussa, niin menköön. Sen verran kamalaa touhua tällä pallolla on viime vuodet olleet kansainvaelluksineen ja terroristi-iskuineen.

Jos vessapaperilla voin sitä tuhoutumista edesauttaa, niin pitääkin tästä lähteä ostamaan vessapaperia.

Samalla voisin ostaa muutamat pihvit, vaikka en lihaa syökään. Nehän voi käydä vaikka lahjoittamassa köyhille.

Maitoakin voisin ostaa vaikka sinne samaan paikkaan minne lihan lahjoitan. Itse en käytä maitotuotteita.

Ja et sitten ole ajatellut näiden asioiden mahdollisia syy-seuraus-suhteita tai sitä, että oma asenteesi edustaa ja edesauttaa juuri sellaista välinpitämättömyyttä ja epäoikeudenmukaisuutta, josta et kuitenkaan näytä pitävän?

Aloittajalla on kuitenkin pientä argumentaatiovirheen poikasta, ainakin itse ymmärrän että aloittaja näkee yritykset tehdä jotain ympäristön hyväksi turhina, jos kuitenkin käyttää vessapaperia. Ei se niinkään mene, ap.

Sinä voit painua v*ttuun argumentaatiovirheinesi.

Et sinä ylimielisellä hymähtelyllä muuta mielipidettäni. Korkeintaan lisäät aggressiota. Ja siinä tapauksessa mielipiteen suunta on sama kuin ennenkin eli sun ei tarvitse mitään tekoälykästä yrittää vääntää vastineeksi.

Vierailija
31/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhin poikaystäväni sukkiin. Se sika haisee muutenkin niin ei huomaa mitään.

Vierailija
32/32 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vähennä kulutustani mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi