Eikö kissat ole aika tyhmiä, kun eivät osaa edes lukea?
Minun poika 5-v osaa, mutta kissa 11-v ei. Aika outoa kehua kissojen viisautta tällä palstalla.
Kommentit (7)
Kyllä mun kissat osaa. Et vaan ole osannut opettaa kissaasi!
Kissat varmastikin säälivät ihmisiä, kun käytämme näin alkeellisia viestintätapoja.
Mitä tekee lukemisella, kun osaa telepatiaa?
Kyllä kissa lukemaan oppisi, mutta kun sen ei tarvitse. Saa kaiken haluamansa muutenkin. Eikä se tarvitse ihmisille tyypillistä puhettakaan. Sillä on kommunikointiin omat konstinsa, kuten kaksi erilaista tuijotusta, pään puskemista ja ihmisen jaloissa pyörimistä, Kun kissa haluaa antaa viestilleen lisäpainoa, se kynsäisee. Sitten päälle vielä muutama naukaisu. Mihin se niin alkeellista taitoa, kuten lukemista, tarvitsisi. Arvaas mitä kissasi tekee parhaillaan, kun sinä lähdit seitsemältä bussia odottamaan kadun varteen?
Uskon että kissat on maailman älykkäimpiä olentoja. Voivat vittuilla niin paljon kuin vain huvittaa ja silti omistaja vaan palvoo.
Ööö....? Minun kissani juuri lukee minulle kirjaa tuossa vieressä. Olen itse kipeä joten mielellään vain kuuntelen. Hännällä kääntää sivua, liimasin siihen teippipallon jotta olisi helpompaa.
Kissat ja ihmiset eivät ole keskenäisillä taidoillaan millään tavalla verrattavissa olevia eläimiä. Kissan pitäisi ensinnäkin oppia ymmärtämään puhuttua kieltä ennen luetun ymmärtämistä. Sitten sille voidaan jo alkaa opettamaan lukemisen alkeita, mutta ennen kuin kissa ehtii oppia hyvää lukutaitoa se jo ehtiikin luultavasti kuolla vanhuuteen.
Miksi ihminen ei juokse 90 km/h preerialla antiloopin perässä ja pure siltä niskoja poikki? Onko ihminen jotenkin vajaaälyinen vai olisiko kyseessä fyysisiä ominaisuuksia, jotka estävät tämäntapaisen mestästämisen? Samoin kissa ei voi oppia edes puhuttua kieltä kovin hyvin, koska sillä ei ole puheen tuottamiseen kehittyneitä äänihuulia. Joitain sanoja se oppii tunnistamaan elämänsä aikana, kuten koirakin, mutta eivät ne sanat ole kovin vahvalla pohjalla, jos ei kykene niitä toistamaan itse.