Mitä mieltä miehestä, joka ei halua tulla lapsensa synnytykseen mukaan vaikka pääsisi hyvinkin?
Kommentit (67)
Ei se synnytystilanne kaikille sovi eikä tarvitsekaan sopia. Jos ei halua tulla, on ehkä parempikin että pysyy poissa tieltä. Harvasta miehestä on synnärillä mitään apua, vaan pikemminkin päinvastoin.
Mitä hän sanoo syyksi? Pelkääkö hän sairaaloita, verta yms.? Tai osaako yleensä toimia tilanteissa, tukea ja olla rohkaiseva?
Sanoo pelkäävänsä verta, huoh! ap.
Vierailija kirjoitti:
Sanoo pelkäävänsä verta, huoh! ap.
En usko että pelkää kun on menkkojen aikanakin ihan hyvin pannut mua vuosikaudet. Ei ole kyllä empaattista sorttia enkä kyllä tiedä tuleeko olemaan hyvä isäkään. Mua tämä kuitenkin loukkaa ihan älyttömästi. En tiedä, pitäisikö erota heti synnytyksen jälkeen. ap.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän sanoo syyksi? Pelkääkö hän sairaaloita, verta yms.? Tai osaako yleensä toimia tilanteissa, tukea ja olla rohkaiseva?
Ei osaa joo. Mitä hittoa menin lisääntymään tollasen kanssa ylipäätään? Taidan pakata kamani ja lähteä. ap.
Oma mieheni tulee synnytykseen. Hän ei kuitenkaan halua ottaa vauvaa heti syliinsä, eikä hänen onneksi tarvitsekaan. Tämä on minulle aivan fine ja ymmärrän kyllä miksi. Napanuoran leikkaamisista puhumattakaan... :D
Mielestäni miehen kuitenkin pitää tulla synnytykseen. Se on pysäyttävä ja ainutlaatuinen kokemus, missä konkretisoituu oman lapsen tuleminen tähän maailmaan. Ja onhan se mitätön "tuska" verrattuna siihen, mitä me naiset koemme. Senkin prosessin näkeminen takuulla muuttaa miehen ajatusta, sillä ei ne lapset haikaran kyydillä tule.
Pahimmassa tapauksessa siinä olisi joku huutamassa vieressä vielä enemmän kuin sinä. Anna miehen olla tulematta.
Ehkä hän ei uskalla. Siskoni mies ei kai kyseisestä syystä mennyt.
Ap, pistä hieman enemmän yritystä eläytymiseen ettei olis täysin selvä provo.
On teillä miehiä. Mun mieheni oli tukena synnytyksessä ja leikkasi napanuoran. Olisi myös kylvettänyt mutta kätilö ei kiireiden takia antanut kylvettää vauvaa ja se jäi miestä harmittamaan.
Ei kai sinne mikään pakko ole mennä. Oma mieheni vietti puoli lapsuutta sairaalassa ja nyt kammoaa sairaaloita eikä ollut mukana synnytyksessä. Ei halunnut tulla. Oma menetyksensähän se vain on, jos ei halua lapsensa syntyessä olla paikalla.
Pitäisin erittäin outona, jos ei halua tulla synnytykseen ja lähettää naisen taksilla tai itsekseen synnärille ähkimään ja jää itse kotiin. Sen vielä ymmärrän, jos mies ei juuri ponnistusvaihetta halua olla todistamassa ja poistuu salista kesken, mutta on kuitenkin ollut naisen tukena ja turvana sairaalassa ja matkalla. Ja tulee sitten takaisin (mahd. kukkapuskan ja suklaakonvehtien) kanssa kun on veret ja muut eritteet jo putsattu ja nainenkin tolkuissaan.
En varmaan olisi pystynyt antamaan miehelle ikinä anteeksi, jos ei esikoisemme synnytykseen olisi tullut mukana. Varsinkin, jos se kerran olisi ollut mahdollista. Toiseen synnytykseen mies ei lähtenyt mukaan, enkä häntä sinne varsinaisesti halunnutkaan. "Tiesin" millainen synnytys on ja että se on nopeasto ohi, ei siis pelottanut ja jännittänyt kuten esikoisen aikana ja sairaalan synnärillekin osasin jo mennä itse. Olihan mulla jo yksi kerta koettuna. Mies siis jäi kotiin hoitamaan esikoista, ettei tarvinnut pientä vieraalle laittaa.
Se on oman osuutensa hoitanut kun läski mällinsä sun sisään. Nyt on sun vuoro.
Jos tehdään tutkimus niin väitän että miehet jotka ovat olleet mukana synnytyksessä ovat menettäneet halunsa puolisoonsa todennäköisemmin kuin ei ole olleet synnytyksessä. Se voi jopa näkyä erotilastoissa.
Nössö. Miten joku kehtaa jättää naisensa kärsimään sillä syyllä että "pelkään niin hirveästi verta"? Näytyy olla itsekeskeinen p**ka olle oma napa on se tärkein. Onneksi tämmöinen luuserius on harvinaista. Jos mies ei osallistu synnytykseen yleensä se kielii siitä, että hän ei ole kypsä vanhemmaksi ja jossain vaiheessa lähtee pois perhe-elämästä. Näin ainakin tuttavapiirissä mitä näitä tapauksia on ollut. En myöskään ymmärrä naisia jotka hyväksyvät tämän miesten vapaamatkustelun.
siis oman lapsensa syntymätilanteeseen, eikä aikuisen lapsensa synnytykseen. ap.