Suosittele mulle kirjaa, tykkään historiallisista hömppäromaaneista
Ilmianna omat suosikkisi. :)
Kaikkein parhaiten uppoaa kieroilut, romantiikat, vallankaappausyritykset ja draama.
Kommentit (55)
Romain Sardou - Kolmastoista kylä
Kuvailtu jännäriksi, mutta on mielestäni kevyt ja hauska, hyvin erilaista jännitystä kuin mitä odottaisi.
Rona Jaffe, Luokkakokous
Ken Follet, Taivaan Pilarit
Kaikki Kaari Utrion tuotanto
Vierailija kirjoitti:
Loistava Orsini, Tarzanin viidakkoseikkailuja, Pelko on aseeni, Katkuinen kuoleman tie, Sata kertomusta Pohjanmaalta.
Mitäh? Me ollaan väärässä ketjussa, mutta on ilahduttavaa huomata, etten ole ainoa, joka lukee MacLeania. Mun suosikit ovat Saattue Murmanskiin, Loputon yö, Kotkat kuuntelevat ja Kahlenukke. N39
Manhattanin valtiatar
Paras katseluaika
Hollywoodin naisia
Jean Untinen Auel, Luokakarhun klaani. Jatko-osat ovat aikalailla romanttista hömppää 30000 vuoden takaa. Hevosten laaksossa paneskellaan koko ajan. Ah, Jondalar ja hänen suuri kalunsa ;)
Jään ja tulen laulu. Sijoittuu fantasiamaailmaan, mutta on silti hyvin realistinen ja täynnä kieroilua.
Eeva Vuorenpää: Kotkansilmän kartano-trilogia
Tracy Chevalierin Tyttö ja helmikorvakoru. Ainoita romanttisia hömppäkirjoja, joista minä pidän. Tapahtumat sijoittuvat 1600-luvun Hollantiin kertoen nuoresta kaupunkilaistalon piiasta jolle kehittyy eriskummallinen suhde erääseen vaikutusvaltaiseen henkilöön. Yksi lempikirjoistani!
Vierailija kirjoitti:
Jean Untinen Auel, Luokakarhun klaani. Jatko-osat ovat aikalailla romanttista hömppää 30000 vuoden takaa. Hevosten laaksossa paneskellaan koko ajan. Ah, Jondalar ja hänen suuri kalunsa ;)
Tämän kirjasarjan nimeksi sopisi tosiaan "Ayla mättäällä: Herneenkokoinen nupura ja muita tympeyksiä".
Catherine Cooksonin kirjat. Tyttö ja kartanonherra on oma kestosuosikkini. Alkuperäinen nimi on muistaakseni The Dwelling Place"
Ursula Pohjolan-Pirhosen kirjat sijoittuvat myös Suomeen Ruotsi-Suomen ajalle.
Disa Hannuntytär-sarja on Kaari Utrio-tyylistä hömppää
Anna Godbersen, 1900-luvun alkuun sijoittuvat kirjat kertovat sen ajan treffailusta, salasuhteista ja luokkaerojen tavoista. Siis Jenkeissä, lähinnä Nykissä. Kiinnostavaa tapatietoutta, vaikkakin hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Catherine-kirjasarja. Kirjoittaja on Juliette Benzoni. En ole itse niitä lukenut, mutta kaikki sarjan kirjat ovat saaneet hyvät arviot Goodreads-sivustolla.
TÄMÄ on TODELLA kevyttä, kevyempää kuin Angelikat. Kaari Utrio on suorastaan dokumenttikerrontaa tämän rinnalla. Sitten on Philippa Gregoryn trilogia Ruusujen sodan ajoista. Pikkusen edes totuuttakin mukana.
Alastalon salissa. Talonpoikaislaivurien juonittelut ja muistelot ovat suorastaan herkullista luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Alastalon salissa. Talonpoikaislaivurien juonittelut ja muistelot ovat suorastaan herkullista luettavaa.
sarkasmi ei toimi tällä palstalla....
Rosalind Laker, Kuningas kutsuu tanssiin.
Judith Krantz, Tähtitaivas