Suosittele mulle kirjaa, tykkään historiallisista hömppäromaaneista
Ilmianna omat suosikkisi. :)
Kaikkein parhaiten uppoaa kieroilut, romantiikat, vallankaappausyritykset ja draama.
Kommentit (55)
Sinuhe Egyptiläinen on ihan hyvää aivojen nollausviihdettä, jos on valmis sietämään menneen maailman mieskirjailijoille ominaista sovinismia.
Catherine-kirjasarja. Kirjoittaja on Juliette Benzoni. En ole itse niitä lukenut, mutta kaikki sarjan kirjat ovat saaneet hyvät arviot Goodreads-sivustolla.
Joskus 80-luvulla kaikki lukivat Angelika-kirjoja.
Kristiina Vuori kirjoittaa hyviä kirjoja.
Leila Meachamin Ruusut. Texasin historiaa ja romantiikkaa 1900-luvun alusta nykypäivään asti. :)
Loistava Orsini, Tarzanin viidakkoseikkailuja, Pelko on aseeni, Katkuinen kuoleman tie, Sata kertomusta Pohjanmaalta.
Simone Ahrnstedt. Samantyylistä kuin Kaari Utrio mutta vielä kevyempää hömppää. Viihdyttäviä, nopealukuisia kirjoja. Kolmas jo menossa peräjälkeen kun löysin nämä!
Kävisikö Johanna Valkaman "Itämeren Auri", rautakauden pohjolaan sijoittuvaa romantiikkaa.
Onko The Secret History luettu? Kamelianainen?
Oopperoiden libretot voisi miellyttää sua.
Montekriston kreivi.
Jane Austenin tuotanto
Mikä oli se missä ylhäisönaisella oli metsänvartija rakastajana?
Poirotit, Miss Marplet.
Tohtori Zivago
Pietarin jalokivi. Kirjoittaja Kate Furnivall
Vierailija kirjoitti:
Montekriston kreivi.
Jane Austenin tuotanto
Poirotit, Miss Marplet.
Tohtori Zivago
Hömppää nämä eivät ole, ja aloittaja kysyi hömppää. Turha ehdottaa älykästä ja syvällistä luettavaa jos pyydetään ihan suoraan hömppää.
Jalna-sarja. Muistaakseni kertoo yhden suvun tarinan. Luin nämä kirjat n. 46 vuotta sitten. Sain lainaksi koulukaverilta, kiitos vaan! Luin kaikki välitunnit, ruokatunnit...nuorelle tytölle pakoa kovasta arkitodellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Catherine-kirjasarja. Kirjoittaja on Juliette Benzoni. En ole itse niitä lukenut, mutta kaikki sarjan kirjat ovat saaneet hyvät arviot Goodreads-sivustolla.
Olen lukenut tämän kirjasarjan lapsena...(!) olihan se vähän kuumottava kirjasarja vitosluokkalaiselle mutta ahmin sen kesälomalla kokonaan. Tosi hyvä ja mukaansatempaava tarina, ruttoineen jne. Muistan aina miten haaveilin keskiaikaisesta Pariisista. Pitäisikin lukea kurjat uudelleen.
Jos tykkää Hovimäki tv sarjasta kannattaa lukea se kirjasarjakin. Täydentää aikalailla sitä tarinaa.
Vierailija kirjoitti:
Montekriston kreivi.
Jane Austenin tuotanto
Poirotit, Miss Marplet.
Tohtori Zivago
Lawrence "Lady Chatterlyn rakastaja"
Vierailija kirjoitti:
Joskus 80-luvulla kaikki lukivat Angelika-kirjoja.
No ne oli roskaa! 14-vuotias etsi seksikohtaukset.😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montekriston kreivi.
Jane Austenin tuotanto
Poirotit, Miss Marplet.
Tohtori ZivagoHömppää nämä eivät ole, ja aloittaja kysyi hömppää. Turha ehdottaa älykästä ja syvällistä luettavaa jos pyydetään ihan suoraan hömppää.
Draamaa, romantiikkaa, kieroilua...?
Kaari Utrion keskiaikaan sijoittuvat romaanit on mun suosikkeja. Kristiina Vuorella on samantyyppisiä romanttisia keskiaikaan sijoittuvia.