Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ketjuttaa määräaikaisuutta

Vierailija
14.10.2018 |

Olen työtehtävässä, jossa on seuraavanlainen kaava: otetaan harjoittelija, työllistetään kesäksi ja sen jälkeen heipat. Ja taas uusi harjoittelija ja lyhyt pätkä töitä harjoittelun perään.

Tulin itsekin harjoittelijana, mutta sattumalta eräs työntekijä jäi äippälomalle. Sainkin kesäsijaisuudelleni jatkoa; vain siihen asti että työntekijä palaa. Nyt minulla on jo neljäs työsoppari tulossa; hoitovapaa siirtynyt jo kahdesti ja minun soppariani jatketaan muutamalla kuukaudella.

On vaan vailea hakea töitä, tai suunnitella omia menoja tai reissuja. Viesti on selvä; jatkoa ei sijaisuuden päätyttyä heru, vaikka olen käytännössä tehnyt kahden edestä töitä (minun aikana harjoittelijaa ei ole tarvinnut). Kun sijainen palaa, hänen avukseen suunnitellaan uutta harjoittelijaa.

Mietin, jättäisinkö sen muutaman kuukauden pätkän työsuhteen vastaanottamatta, jos kerta jatkolleni ei ole toivoa. Voisin alkaa katselemaan uutta paikkaa tai hakea opiskelemaan. Olen väsynyt löysässä hirressä roikkumiseen. Meneekö minulta tuet jos en kirjoita sopparia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos määrä-aikainen loppuu niin kirjoittamatta jättämisestä ei tule karenssia, paitsi jos tarjoavat vakipaikkaa.

En silti takaisi, etteikö mielivaltainen virastohenkilö voisi tehdä mitä tahansa omia tulkintojaan sääntöjen vastaisesti.

Vierailija
2/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni yritys? pysyvän työntekijän rekrytointi on iso riski, ja yrittäjä varautuu huonompiin aikoihin, jolloin ei riitä työtä (tai ainakaan varoja palkanmaksuun) niin monelle henkilölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ei selvästi ole riippuvainen työnantajasta vaan tuosta työntekijästä joka ei osaa päättää milloin palaa äitiyslomalta töihin.

Vierailija
4/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskit on minullakin, voi mennä vakipaikka ohi kun olen kiinni määräaikaisuudessa muutaman kuukauden kerrallaan.

Ap

Vierailija
5/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni yritys? pysyvän työntekijän rekrytointi on iso riski, ja yrittäjä varautuu huonompiin aikoihin, jolloin ei riitä työtä (tai ainakaan varoja palkanmaksuun) niin monelle henkilölle.

Ennemmin freelancer kuin nollatuntilainen, näin ainakin mainosalalla. Sulla on myös silloin vapaus tehdä töitä muillekin eikä tarvi olla tilivelvollinen mistään. 

Vierailija
6/6 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä toteutuu oikeasti nykyhallituksen ja ek,n agenda onneksi olkoon porvarit ja työläistollukat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi