Miespuolinen kaveri ja mustasukkainen mies
Minulla on eräs miespuolinen kaveri, jonka kanssa en ole ollut aikoihin tekemisissä koska seurustelen ja mieheni on melko mustasukkaista sorttia. Hän tietää tämän miespuolisen ystäväni ja on kieltänyt minua näkemästä häntä, minkä tavallaan ymmärränkin hyvin. Omalta puoleltani minulla on vain kaverillisia tunteita tätä miespuolista kaveriani kohtaan ja olenkin ajatellut, että voisin mennä ehkä näkemään häntä ihan vain kaverina. Olen tuntenut hänet todella pitkältä ajalta, mutta lopetin hänen kanssaan tapailut juurikin siksi, etten halua että oma mieheni tuntisi oloaan millään lailla uhatuksi. Tämän kaverimiehen kanssa ei ole koskaan ollut mitään suurempaa kuin pelkkää ystävyyttä. Ollaan jutellu vain niitä näitä ja käyty kahvilla. Minusta on tuntunut tavallaan vähän pahalta, kun en ole nähnyt häntä pitkään aikaan mieheni takia ja tiedän, että hän on vähän yksinäinenkin. Mietinkin, että viitsisinkö aloittaa ystävyyttä hänen kanssaan uudestaan. Vai olisiko se pettämistä? Teenkö väärin miestäni kohtaan jos näen tätä miespuolista ystävääni? En haluaisi mennä näkemään häntä mieheni selän takana. Jos mieheni saisi tietää, niin varmasti suuttuisi minulle. Onko muita parisuhteellisia, keillä on myös muita miespuolisia ystäviä? Oletteko katkaisseet välit heihin aloitettuanne seurustelun, vai miten olette toimineet? Jatkaneet tapailua seurustelusta huolimatta? Olisi kiva saada vähän muidenkin näkökulmaa tähän tilanteeseen tai kokemuksia aiheesta.
Kommentit (8)
Et kuulosta hyvältä kaverilta kun katkaiset väli mustasukkaisen miehen takia. Tottakai saa olla miespuolisia kavereita, kaveri on kaveri. Olis kauheaa jos ei saisi olla. Heti pitää tehdä selväksi ettei hylkää kavereita vaikka ryhtyis suhteeseen. Munkin miehellä naiskavereita joita näkee, eikä se ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Jätä ne siat
Molemmat siis.
Unohda ne muut miehet ja keskity siihen omaan
Itse en kestäsi sellaista kumppania, joka asettaisi rajoituksia ihmissuhteilleni, ilman mitään erityistä peruetta. -Saati, että hän haluaisi minun lupuovan kokonaan kavereistani tai ystävistäni. - Pelkkä läheiseni sukupuoli ei ole sellainen syy, jonka vuoksi olisin valmis tekemään myömmytyksiä ja sanomaan hyvästit minulle läheiselle ihmissuhteelle tosien kehoituksesta, tai yrityksestä painostaa minua siihen. - Voisi melkein kysyä, että mikä hänestä tekisi niin ainutlaatuisen ja erityisen, että minun tulisi näin hänen mielestään tai mielikseen tehdä. Tai mitä muuta hän mahdollisesti olettaa ja uskois tekevän seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Unohda ne muut miehet ja keskity siihen omaan
Kyllä on varsin avuton mies, jos hän ei pärjää itsekseen vaan ulisee, että naisen pitäisi keskittyä vain hänen tarpeidensa tyydyttämiseen, eikä kestä ajatusta, että nainen satunnaisesti käyttää aikaansa myös muiden läheistensä kanssa, joko miehen läsnäollessa tai miehen ollessa toisaalla.
Ystäviä ja kavereita ei ole koskaan liikaa, joten säilytä ystävyys ystävän kanssa. Oikea ystävä kuitenkin tajuaa tilanteesi hyvin ja pysyy ystävänä vaikka ette näkisikään. Sinun ei ole pakko provosoida miestäsi ystävyydellä tai sitten olet typerys, joka on ei miehen luottamusta tarvitse.
0/5