Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään itsekkäämpää, kun järjestää kolmikymppiset jonne kutsuu kaikki sukulaisia myöten?

Vierailija
14.10.2018 |

Sitten kaikki istuu tylsistyneenä ja kuuntelee mitä kaikkia elämänviisauksia 30-vuotias on oppinut. Jopa ne sedät ja tädit, joilla on se 30 vuotta enemmän elämänkokemusta.

Sitten illan päälle muksut hoitoon ja bilettämään kun viimeistä päivää limusiinillä. Onhan se 30v täyttäminen yhtä tärkeä tapahtuma kuin että joku menisi naimisiin!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta täytetään vain kerran ja sitä ei voi perua. Häät epäonnistuu 50% tapauksista.  Toki synttärit pitää suunnitella siten ettei paikalle tule synttärivihaajia.

Vierailija
2/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oikeastaan. Aika vähän jää vapaita viikonloppuja jos kaikenlaisia perhe- ja sukujuhlia järjestetään. Pitäkööt lähimmille kavereilleen, kyllähän kolmekymppisiä kuuluu juhlia mutta se on tosiaan se kavereille juhla. Nelikymppisillä ei enää ole yhtä paljoa kavereita eikä kaverisuhteet yhtä kiinteitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen että mukana idea. Varsinkin jos ei ole nähnyt sukulaisia ja ystäviä hetkeen. Ajattelen myös että pidetty ja merkityksellinen henkilö monelle, jos sukulaisia ja ystäviä tulee.

Vierailija
4/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tykkää järjestää juhlia. Ei pitäisi olla sinulta pois.

Vierailija
5/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pidin juuri tuollaiset kolmikymppiset. Kaikilla oli mukavaa, niin ainakin sanoivat. Lisäksi tarjosin kavereille yhden elämyksen, siis maksoin sen. Minulla oli juurikin ensin päivällä kakkukahvit, sitten lapset hoitoon, tämä elämys ja lopuksi bilettämään. En näe siinä mitään kamalaa. T. Elisa

Vierailija
6/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistuminen ole pakollista. Kohteliaisuuttaan kutsuu kaikki. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Vierailija
7/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, oikeastiko sinua noin paljon ottaa kupoliin jonkun toisen juhlat? :o Mitä se sinua häiritsee vaikka joku lentäisi kuuhun, koska 30v-synttärit!

Minä suunnittelin viettäväni kakkukahvit sukulaisten kanssa ja seuraavana viikonloppuna lapset hoitoon pe-su, kaverit sieltä ja täältä kaljottelemaan ja perjantaiksi, lauantaina brunsseillaan yhdessä krapulassa ja sunnuntaina haetaan lapset takasin kotiin heti aamulla. Limusiinia en tarvitse, viihdyn veijoissani kotona pleikkaa pelaten. Jos olisin enemmän varoissani, olisin vuokrannut ison mökin (12hlö+) ja kutsunut sinne lähimmät ystävät, kaikki kuitenkin tarvitsevat yöpymispaikan kun asuvat kuka missäkin.

Noniin. Mikäs mun suunnitelmissa häiritsee?

Vierailija
8/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi lasten synttäreille kutsutaan sukulaisia. Afrikkalaisen tuttavani kotimaassa vain aikuisten synttäreitä juhlitaan. Vain aikuisille annetaan synttäri- ja joululahjoja. Ja sitten suomalaiset lapsiperheet vielä kehtaavat väittää Suomea lapsivihamieliseksi maaksi!

Vierailija
9/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastuin vakavasti ennen kuin täytin kolmekymmentä. Niinpä juhlin kolmekymppisiäni suvun kesken siltä varalta, että en nelikymppisiäni enää näkisi. Tosin en minä mihinkään bilettämään illalla lähtenyt, vaan olin kotona laittamassa lapsiani nukkumaan ihan tavalliseen tapaan. 

Vierailija
10/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monta paljon itsekkäämpää tekoa, esim se että isä syö lasten vanukkaat.

Vierailija
11/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osallistuminen ole pakollista. Kohteliaisuuttaan kutsuu kaikki. Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Tämä. Itse en järjestä juhlia enkä osallistu muiden juhliin. Kiitän kohteliaasti kutsusta. Sanon etten voi tulla ja toivotan onnea. Ei muiden juhliminen mitenkään häiritse, kunhan itse sen maksaa

Vierailija
12/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni itsekästä ja kytätään vaan lahjoja. Ehkä kuitenkaan ei kutsuun laiteta tilinumeroa niinkuin nykyhäissä.

Vierailija
13/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... minusta taas ihmiset juhlivat aivan liian vähän.

Jos joku järjestää juhlia, niin mahtavaa! Tulen, jos ehdin ja jaksan. Vielä mukavampaa, jos juhlat ovat rennot, siellä ei pidetä puheita, eikä ole pakko istua jonkun ventovieraan kanssa.

Ja pliis, älkää vaatiko sitovaa ilmoittautumista kuukautta ennen. En tiedä edes mitä teen viikon päästä, saati että voisin sitoutua kuukauden päähän. Jos minulle tulee tuollainen kutsu, vastaan varmuuden vuoksi ei kiitos. Toki kutsun voi laittaa hyvissä ajoin - se on jopa suotavaa - mutta meitä epäsäännöllistä vuorotyötä tekeviä on paljon, samoin yrittäjiä ja ihmisiä, joilla on vastuullisia luottamustehtäviä.

Toki jos kyse on ravintolaillallisista, joissa ravintola vaatii sitovan tiedon annoksista, niin ymmärrän tuon vaatimuksen - mutta rento, buffettitarjoilulla toimiva synttärijuhla on helppo järjestää vähemmälläkin varautumisella.

Niin tai näin, juhlat ovat kivoja ja niitä soisi olevan paljon enemmän!

14/14 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, söin just mun lasten säästämät karkit, kun taapero nukkuu päikkäreitä ja kaikki isot puistossa leikkimässä. Hitto kun pitäis käydä ostamassa uudet etten jää kiinni, mutta tässä sohvalla mä vaan röhnötän kun ei mitään jaksais, etenkään lähteä sinne puistoon noiden kanssa - sekin vielä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi