Miksi olette parisuhteessa?
Tutkimusten mukaan yli 30% miehistä ja naisista pettää. Pettämiselle ei välttämättä ole mitään syytä, vaan se voi tapahtua hetken mielijohteesta.
Miksi siis olette parisuhteessa? Eikö teitä pettäminen pelota? Minua pelottaa, siksi en uskalla olla parisuhteessa.
Kommentit (34)
Taas tätä pettämissontaa. En tiedä mistä ap repi lukunsa kun ei pistänyt mitään linkkiä, mutta jos oletetään, että 30 % ihmisistä pettää joskus elämänsä aikana ja perään toteaa, ettei pettämisen taustalla aina ole mitään selitettävissä olevaa syytä, niin voisi edes kertoa kuinka usein sitä syytä ei sitten ole. Ap on varsinainen tilastojen tulkitisija :D
Miksi olen parisuhteessa? Rakastan miestäni ja mieheni minua. Haluamme jakaa elämme toistemma parhaina ystävinä ja rakastavaisina. Halusimme saada yhdessä lapsia ja kasvattaa heidät.
Niin ja onhan meillä ollut kriisejäkin, sellaistahan voisi periaatteessa pitää "syynä" pettämiseen. Pettämisen syy on kuitenkin kunnioituksen ja/tai rakkauden puute puolisoa kohtaan, itsekkyys ja hedonistisuus. Joskus puoliso ehkä ansaitseekin tulla petetyksi, useimmiten ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksin oleminen on ihan ok, mutta parisuhde on täysin minun juttu. Haluan rakastavan kumppanin vierelle, ja jota itsekin voin pitää hyvänä. Turva ja tuki arjen askareissa, sekä ripaus hulluutta jonka kanssa seikkailla tuntemattomissa paikoissa. Onneksi mulla on maailman paras mies!
Mulla on just ton tyyppinen mies. Ihana, välittävä, rakastava, oikea sielunkumppani! Silti miea kuolaa joillekin alusvaatemalleille tai tv-juontajille. Sanoo esim. että on kyllä pantavan näköinen tms. Ärsyttävää! Olen sanonut hänelle, että en tykkää moisesta toiminnasta ja hän on kyllä aidosti pahoillaankin. Tiedän, että hän haluaa olla kanssani eikä hae seuraa muualta. Tämän voin kyllä täysin uskoa. Toisaalta jos hän saisi tilaisuuden pelehtimiseen jonkin ihailemansa tyypin kanssa, niin sen hän varmaan toteuttaisikin. :( En tiedä mitä tässä pitäisi tehdä. Ollaan juteltu monesti ja tiedän, että hän tosissaan rakastaa minua ja että tuo on vain hänen luonteenpiirre. Mutta silti ahdistaa. :(
Valitettavasti en osaa tuohon samaistua, kun tämä mies ei edes tunnusta katselevansa muita naisia. No varmasti katsoo, mutta eipä se siitä numeroa tee. Mä sitä usein kiusoittelen aiheella, ja se tuntuu myös aidosti pahoittavan mielensä. No minä olen meistä se joka puhuu ja pälpättää, ja mies tarkkailee ja harkitsee. Pidän tosta jurrikasta kiinni hampain ja kynsin :D
Meillä mies masentui, kun kiusottelin hänelle muista miehistä ja pälpättelin liikaa. Mies oli aluksi ihan tyynenä eikä häntä tuntunut asia häiritsevän. En osannut aavistaa mitään. Hän kuitenkin halusi lopulta eron juuri tästä syystä, mikä tuli minulle täysin yllätyksenä. Hän olisi tietysti kyllä voinut kertoa, että kommenttini aiheuttivat hänelle mielipahaa. Että siinä mielessä hän on tästä kyllä itse vastuullinen. Toisaalta olisihan se pitänyt minun itsenikin tajuta, että ei kannattaisi tuolla tavalla kiusoitella, kun en itsekään siitä pitäisi. Mutta oppia ikä kaikki. =/
Ihan oma syy! Ei kannata lähteä soitellen sotaan.
En ymmärrä miksi tuollaista pitää tehdä. Mieti jos mies tekisi sinulle samalla tavalla, miltä se tuntuisi?
Ei pelota. Ei kannata ylianalysoida ap.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan yli 30% miehistä ja naisista pettää. Pettämiselle ei välttämättä ole mitään syytä, vaan se voi tapahtua hetken mielijohteesta.
Miksi siis olette parisuhteessa? Eikö teitä pettäminen pelota? Minua pelottaa, siksi en uskalla olla parisuhteessa.
Noilla luvuilla siis 70% ei petä. Oletko siltä kantilta ajatellut?
Tilasto on yli 30%
Voisin olla yksinkin. Välillä olen yksin.
Joka päivä mietin, haluanko tätä. Viikonloppuisin eniten, kun ei ole työasiat mielessä. Tulin petetyksi ja tiedän että niin voi käydä. En saa sitä samaa luottamuksen tunnetta takaisin, että voisi olla pohja jolle suunnitella tulevaa.
Tiedän, että ihmiset ihastuvat. Tiedän, että ihminen voi olla niin itsekäs että haluaa toisaalta pitää vanhan suhteen, mutta kokeilla uutta antamalla ensin pikkusormen. Voi mennä hivuttaen kohti asioita, joita ei enää olisi valmis sanomaan ääneen. Miksi odottaisin enempää uudelta ihmiseltä? En odottaisikaan.
Toivoisin, että aikaa voisi kelata 25 vuotta eteenpäin ja voisin olla eläkeläinen, jonka yksinäisyyttä ei kukaan ihmettelisi. Lapset olisivat jo omillaan. Olisin vain itselleni. Kukaan ei kyseenalaistaisi olisinko riittävä.
Suurin osa ihmisistä eivät oikeasti ole yksiavioisia vaikka jotkut niin väittävätkin.
Löytyy myös paljon niitä naisia/miehiä joiden mielestä pettäminen on ihan ok kunhan ei jää kiinni, niin sitä ei ole koskaan tapahtunutkaan.
Ja koska yli 66% avioliitoista päättyy eroon ja yleensä vielä melko nopeasti niin voidaan kyllä allekirjoittaa että LIHA ON HEIKKO(A). Ja toisen/parisuhteen kunnioitus on 0
Pettäminen on aina OMAVALINTA, vaikka monet eivät sitäkään halua myöntää.
Ei siis mikään ihme että nykyään on niin paljon sinkkuja, kuka uskaltaa enää luottaa ja rakastaa kun on erittäin todennäköistä että tulee jossain kohtaa kokemaan jotain todella ikävää ja suurta mielipahaa.
Kuitenkin, LAULU RAKKAUDELLE-YÖ
Olisin kyllä suhteessa jos joku minut huolisi, vaikka se tod näk päättyisikin, sama kai se mitä täällä ollessaan tekee, kaikki loppuu kuitenkin joskus.
Se on vaan kestettävä, mutta on kiva että saa seuraa,seksiä, läheisyyttä, aamupalan, ja päivällisen, iltapalan valmiina + kodin puhtaus ja pyykkihuolto.
En ole mikään erokkosielu vaikka joskus tarvitsenkin omaa aikaa.
Vaimoni on elämänkumppanini, ystäväni, lasteni äiti ja rakastajattareni vuosikymmenestä toiseen.
Parempi olla yksin kuin epätyydyttävässä suhteessa.
Olen avioliitossa koska niin on parempi kuin irtosuhteissa. Ja koska Jumala on niin suonut.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelottaisi, niin en olisi parisuhteessa. Minut on kerran petetty (kyse ei ollut seksistä). Ellen olisi sen jälkeen kyennyt rakentamaan luottamusta uuteen ihmiseen, niin olisin jättäytynyt yksin.
Johnny Handsome kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä eivät oikeasti ole yksiavioisia vaikka jotkut niin väittävätkin.
Löytyy myös paljon niitä naisia/miehiä joiden mielestä pettäminen on ihan ok kunhan ei jää kiinni, niin sitä ei ole koskaan tapahtunutkaan.
Ja koska yli 66% avioliitoista päättyy eroon ja yleensä vielä melko nopeasti niin voidaan kyllä allekirjoittaa että LIHA ON HEIKKO(A). Ja toisen/parisuhteen kunnioitus on 0
Pettäminen on aina OMAVALINTA, vaikka monet eivät sitäkään halua myöntää.
Ei siis mikään ihme että nykyään on niin paljon sinkkuja, kuka uskaltaa enää luottaa ja rakastaa kun on erittäin todennäköistä että tulee jossain kohtaa kokemaan jotain todella ikävää ja suurta mielipahaa.
Kuitenkin, LAULU RAKKAUDELLE-YÖ
Tämä.
Ruoka ja pilu huolto toimii ihan kohtalaisesti.