Jonossa ollut vanha täti naurahti kaupan kassalla kun lukija ei lukenut korttia
Luuli kai ettei korttini ole toiminnassa. Siru se oli vaan hieman kulunut ja sitä hieman putsattuani suostui lukemaan. Mikä saa vieraan ihmisen käyttäytymään tuolla tavoin?
Kommentit (36)
On kiinnostavaa huomata, että kun nainen käyttäytyy huonosti, niin silloin puhutaan "ihmisistä", mutta miehen kohdalla tämäkin asia olisi heti sukupuolitettu.
Mika ihme suomalaisia vaivaa kun puututaan vieraan ihmisen asioihin naureskelemalla tai nimitellaan vastaantulijaa lihavaksi mutta ei uskalleta tervehtia naapuria tai herra varjelkoon menna hissiin jos siella on jo joku?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ajattelevat omia asioitaan, joten naurahdus ei välttämättä liittynyt sinuun.
Niin varmaan.
aidosti pahantahtoisia ihmisiä kyllä löytyy. ihme kommentteja.
Ei toisten ihmisten ajatuksia tai toimintatapoja välttämättä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ajattelevat omia asioitaan, joten naurahdus ei välttämättä liittynyt sinuun.
Olen samaa mieltä.
Harvempi naureskelee julkisilla paikoilla ääneen omille ajatuksilleen.
Minä naureskelen, koska minulla on huikea mielikuvitus. Ei, ei viiraa päästä. :)
Muiden tekemiset eivät oikeasti jaksa kiinnostaa.
Sinun ominaisuudesta huolimatta, tuo ei ole yleistä ja yleensä kaupassa et tapa naureskelijoita. :)
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Idiootilta kuullostaa
Niin KUULOSTAT sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Naurahti todennäköisesti nykyajan teknologialle, joka tekee elämästä hankalaa. Ajatteli vanhoja hyviä aikoja, jolloin maksettiin rehdisti seteleillä. Markkaseteleillä.
Tämä se saattaa olla. Mietti mielessään että no niin, siinä se taas nähtiin nämä nykyajan kotkotukset, toimivat jos toimivat ja elleivät toimi , niin mitäs sitten tehdään.
Halveksiva olemus tuli tästä eikä liittynyt sinuun mitenkään.
Tai sitten hänellä oli kova kiire ja hänelle tuli fiilis että pitihän se arvata, ongelmia edellisellä ja nyt en ehdi bussiin ja seuraava lähtee 2 tunnin päästä. Itse saatan naurahtaa kitkerästi tuollaisessa tilanteessa ja ulospäin se saattaa tosiaan näyttää oudolta.
Mutta ei siis liity sinuun ihmisenä mitenkään.
Taas on kyllä ikärasismia - n.65v mummeli. Sikke Sumari on 67v, kutsuisitko häntä mummeliksi tai vanhaksi tädiksi? Mites 72v Paula Koivuniemi?
Ehkäpä naurahti sitä siksi että itse ei ole huolinut moista korttia vaan käyttää rahaa.
Itse maksan aina kaupassa käteisellä rahalla. Yleensä aina naurattaa ihmiset jotka ähräävät nykytekniikan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa mumma naurahti siksi, että luuli korttisi olevan sossun kuponki? Muistuttaahan kortti ulkonäöltään etäisesti pula-ajan ruokakuponkia...
Ne kassajonossa olevat mummelit ovat syntyneet 1940 - 1950 -luvuilla. Eivät muista mitään pula- ajan ruokakuponkeja.
Vierailija kirjoitti:
aidosti pahantahtoisia ihmisiä kyllä löytyy. ihme kommentteja.
No varmasti löytyy, mutta mitä väliä? Sovitaan sitten, että oli pahantahtoista. Onko tämä ihminen nyt sitten ap:n kollega, anoppi tai joku muu, jota täytyy sietää? Ei ole, sitten voi todeta, että olipa outo ja vahingoniloinen akka kaupassa.
Vaihtoehtoinen tulkinta, naurahdus johtui vaivaantuneisuudesta. Nainen on sitä ikäluokkaa, että hän symppasi tilannetta, joka oli hänestä sillä tavalla nolo, että jokuhan voisi kuvitella, että kortilla ei ole katetta. Tällainen naurahdus voi tulla jos jollain on tarttunut vessapaperia kenkään. Ei kai se monestakaan ole hauskaa vaan naurahdus on sellainen ”voi ei, noin on mullekin käynyt”.
Kolmas syy voi olla huvittuneisuus siitä, että eipä vaan teknologia elämää helpota, naisella itsellään on takana pitkä kokemus käteismaksamisesta.
Minua kiinnostaa enemmän ap:n mielenmaisema. Tilanteella ei siis edes ollut muita todistajia kuin kassamyyjä. Lienet teini-ikäinen, jota nolostuttaa kaikki mahdollinen ja tällainenkin episodi jää mieleen painamaan. Ikä auttaa ja sen tajuaminen, että muut ihmiset ajattelevat sinua paljon vähemmän kuin kuvittelet.
Minulle on naurettu vaivautuneesti, huvittuneesti/pahantahtoisesti/vaivaantuneesti, kun maksun hetkellä olen huomannut koko lompakon puuttuvan. Se on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Jätän kyllä tuollaiset tapaukset omaan arvoonsa. Lähinnä ihmettelen ja tahdoisin ymmärtää, mikä saa noin 65-vuotiaan käyttäytymään noin epäkypsästi?
-ap
Jätät omaan arvoonsa, ja teet kuitenkin noin typerästä asiasta aloituksen av:lle? :D (Siinä sulle toinen naurahdus).
Ei pilannutkaan. Jos antaisin ilkeiden ihmisten pilata päiväni, niin olisi aika moni päivä pilalla. Tahdon vain ymmärtää ihmisten erilaisia motiiveja ja mielenmaisemia. Tämä tapaus oli mielestäni niin kummallinen, että päätin täällä hieman kysellä.
-ap