Naiset, oletteko koskaan ostaneet moottoriöljyä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut moottoriöljyä ja olen sen lisäksijäljittänyt ja hankkinut museoautoon osia.
Tiedän myös nykyisen autoni tekniikasta sen verran että osaan diagnosoida mahdolliset viatkin 95% tarkkuudella ja hakea tietoa muillakin kielillä kuin suomeksi. Sadan prossan varmuudella ajan vuodessa kymmeniä tuhansia kilometrejä enemmän kuin sinä.
Ikäni ei sulle kuulu.
En ymmärrä näitä "ei kuulu sulle!!1" -viestejä. Miksi et uskalla anonyymina kertoa ikääsi?
Koska ikä ei liity tähän mitenkään. Ja aika sovinistinen kysymys muutenkin. Jokainen auton omistaja joutuu sitä moottoriöljyä ostamaan ottaeen huomioon että haluaa että jatkossakin on auto jolla ajaa.
Ikä 40, ostin juuri elämäni ensimmäisen auton ja toki myös sopivaa moottoriöljyä. Vielä sitä ei ole tarvinnut lisätä.
En, 55 v. Ei ole ollut mitään moottoria, jota tarvitsisi öljytä. (Ompelukoneöljyä olen ostanut, mutta oletan että sitä ei lasketa, vaikka sillä moottorin osia öljytäänkin, kun sen nimi ei ole moottoriöljy.)
En usko että sitä myydään naisille. Ja miten ne muka osaisivat sitä ostaa, sitähän on sataa eri laatua. Eiei. Ja autoon tulisi iso remontti kun laittaisivat sitä jäähdyttimeen.
En tarvitse, Eikä autonikaan. Se vaihdetaan pajalla 30 000 km välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut moottoriöljyä ja olen sen lisäksijäljittänyt ja hankkinut museoautoon osia.
Tiedän myös nykyisen autoni tekniikasta sen verran että osaan diagnosoida mahdolliset viatkin 95% tarkkuudella ja hakea tietoa muillakin kielillä kuin suomeksi. Sadan prossan varmuudella ajan vuodessa kymmeniä tuhansia kilometrejä enemmän kuin sinä.
Ikäni ei sulle kuulu.
En ymmärrä näitä "ei kuulu sulle!!1" -viestejä. Miksi et uskalla anonyymina kertoa ikääsi?
Koska ikä ei liity tähän mitenkään. Ja aika sovinistinen kysymys muutenkin. Jokainen auton omistaja joutuu sitä moottoriöljyä ostamaan ottaeen huomioon että haluaa että jatkossakin on auto jolla ajaa.
Mulla on kaksi autoa enkä ole ostanut niihin muuta kuin bensaa ja dieseliä.
Joo. Itellä ei oo autoo, mut exän autoon piti ostaa öljyä, kun se ei tiennyt mitä öljyä se söi. Ei osannut myöskään vaihtaa renkaita, joten mä vaihdoin siihen renkaat ja kun ei mennyt katsastuksesta läpi, niin ostin uudet osat ja vaihdoin ne kaverin hallilla.
N27
En. En ole koskaan ajanut sellaisia ajoneuvoja enkä käytä sellaisia laitteita, joiden moottoreita öljytään. Eli kliseinen kaupungin keskustassa koko elämäni asunut + kesämökitön. 39 vuotta.
En usko että sitä myydään naisille. Ja miten ne muka osaisivat sitä ostaa, sitähän on sataa eri laatua. Eiei. Ja autoon tulisi iso remontti kun laittaisivat sitä jäähdyttimeen.
Rane panee. Ja öljytkin autoon. Eli tavallaan ostan.
Tietysti olen. Onko öljyn ostamisessa jotain erikoista, vai miksi kysyt?
N32
Kyllä. Ikä 47v, auto ollut 15v ja, uskomatonta kyllä, taloudesta löytyy myös aviomies. Lisäisinkin sen öljyn ihan itse.
Miehet, oletteko koskaan ostaneet ompelukoneöljyä?
Kyllä olen. Kahta erilaista samaan autoon, kesäksi mineraaliöljyä ja sen vaihto ennen pakkasia "tavalliseen" moottoriöljyyn. 30v
Äitini, 60v, ei puolestaan osaa edes tankata autoaan vaan puolisonsa hoitaa kaiken muun paitsi ajamisen. No yleensä senkin, mutta omalla autollaan kuljettaa. Minä en löytänyt yhtä herttaista miestä itselleni joten joudun itse huolehtimaan leluistani. Ei omassa ikäluokassani taida juuri tuollaisia herrasmiehiä ollakaan?
Olen ja ikää 24. Satun olemaan huoltoasemalla töissä niin tulee muidenkin autoihin neuvottua oikeat voiteluaineet.
Omaan autoon on niin helppo katsoa rekkarin perusteella oikeat öljyt, jäähdytinnesteet, sulat jne. esim. Fastpick.fi tai Neste.fi sivujen kautta. Osa asiakkaista tietääkin tämän jo mutta tietty on myös niitä jotka haluaa sen palvelun eikä välttämättä osaa käyttää noita sivuja.
Kierrosluku 3300 on raja jossa öljyn kulutus lisääntyy jyrkästi.Uudehkossa autossa alle tämän ei kulu öljyä juuri lainkaan.Olen testannut omalla autolla ja kuullut muiltakin.
En. Me käytetään vesipohjaista liukuvoidetta.
No tuliko ap:lle yllätyksenä että myös naiset ostaa moottoriöljyä?
Vierailija kirjoitti:
Yksi lisäsi oikeaan paikkaan mutta korkki jäi kuitenkin auki.
En. 37 v.