Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi työpaikkani kirjoittamattomista säännöistä on pukeutuminen vapaa-ajalla

Vierailija
13.10.2018 |

Pitäisi olla edustava, hillitty ja klssinen. Omaa persoonallisuutta ei saisi tuoda liikaa esiin. En kuitenkaan pidä siitä miten työpaikka sanelee miten sen työntekijät saavat pukeutua omalla ajallaan. Nyt olen kuitenkin montakertaa joutunut puhuttwluun siitä miten minut on esimerkiksi bongattu lenkkeilemässä hupparissa tai kaupassa colleget jalassa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hupparit, collarit jne on teini-ikäisten pukeutumista. Aikuisen naisen ei kuulukkaan edes pukeutua niihin vaan ikänsä mukaisesti.

Onneksi aikuinen nainen saa ihan itse päättää mihin pukeutuu.

Vierailija
22/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupparit, collarit jne on teini-ikäisten pukeutumista. Aikuisen naisen ei kuulukkaan edes pukeutua niihin vaan ikänsä mukaisesti.

Kunhan eipukeudu epäasiallisesti ja lapsellisesti. Silloin sitä joutuu naurunalaiseksi ja muiden häpeän kohteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä teidän työpaikalla muka laatii kirjoittamattomia sääntöjä vapaa-ajan pukeutumisesta ym.? Pomoko? Siis joku vanha kääkkä, joka ei tunne tavallisen ihmisen arkea lainkaan, kun on yläluokasta kotoisin ja nainut sieltä vaimonkin. Vai firman muutamat eläkettä lähentelevät vanhatpiiat, jotka myös ovat kotoisin vähän paremmista piireistä tai ainakin työpaikan myötä kuvitelleet nousseensa niihin? Joskus vuosikymmeniä sitten tyttökouluissa ei suvaittu pitkiä housuja muuta kuin liikuntatunnilla. Sieltäkö teidän firmanne "säännöt" ovat peräisin? Tulkaa nyt jo hyvät ihmiset tälle vuosituhannelle!

Vierailija
24/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että ketään puhutellaan töissä vapaa-ajan pukeutumisesta. Mua on kyllä katsottu pöyristyneesti ja jopa nenänvartta pitkin kun on nähty mikä on mun vapaa-ajan look, mutta ei siihen kukaan ole pitänyt asiallisena puuttua.

Vierailija
25/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan eipukeudu epäasiallisesti ja lapsellisesti. Silloin sitä joutuu naurunalaiseksi ja muiden häpeän kohteeksi.

Naurettavampaa se on jos joku jaksaa nauraa ja hävetä sitä että minä koiran kanssa lenkillä tai kaupassa käydessä käytän kollareita.

Vierailija
26/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten pitäisi mielestäsi pukeutua mm. lenkille?

Vierailija
27/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ahdistavaa. Jakkupuvussa jumppaan?

Vierailija
28/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluun nähdä sen työnantajan, joka irtisanoo työntekijän vapaa-ajan vaatteisiin perustuen :D Ja hei, jos sut irtisanotaan perustuen siihen, miten oot omalla ajallas pukeutunu, niin suosittelen ottaaan yhteyttä liittoon/työsuojeluun/nostamaan kanteen.

Itseasiassa ei voi laillisesti irtisanoa vaatteiden perusteella edes työaikana

Vierailija
29/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että miten pitäisi mielestäsi pukeutua mm. lenkille?

Teknisiin urheiluvaatteisiin kuten muutkin aikuiset.

Vierailija
30/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan tunnistan tuon. Mutta mun kapina olikin pahempaa, halusin revitellä ja kokeilla pukeutumisellani työaikanakin. Pidän jakkupuku-tyyppejä tosi tylsinä, jos puku ei ole makea tai jos siinä ei ole sitä jotain. Tylsyys tappaa. Kun pukeutumisella voi ilmaista niin paljon, niin en vaan tajua, miksei ihmiset käytä tätä hyvää ja helppoa tapaa tehdä arjestaan taidetta.

Halveksin ns. parempaa pukeutumista. Se on minulle mielikuvituksen ja älyn puutetta. Jotain dementiaa tms vastaavaa.

Vierailija
31/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuulipukuun?

Vierailija
32/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota on aika vaikea purematta niellä, ehkä menee läpi jos olet joku seurakunnan kanslisti tms. Muutoin täyttä potaskaa. Minun tekisi mieleni ottaa puhutteluun jokainen joka käy kaupassa tai liikkuu yleisillä paikoilla collegehousuissa, itse vien korkeintaan roskat illan pimeydessä collegehousuissa.

Ihan kyssärinä, että miten seurakunnan kanslistin pitäisi pukeutua? Mietin vain kun naapurina asuva kirkkoherra käyttää vapaa-ajallaan niin bikineitä, minihametta, verkkareita, collareita, tuulipukua, hiihtoasua, sortseja, haalaria, kun tekee remppaa, jopa parsittuja sukkahousuja.

Pitääkö kanslistin pukeutua jotenkin paremmin?

Vierailija
33/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuulipukuun?

Minä käytän lenkkeilessä ihan kunnon juoksuvaatteita. On juoksujengät, juoksusukat juoksuhousut, juoksutakki, tekninenurheilupaita, teknisetalushousut ja urheiluliivit. Ne pitävät hyvin lämpimänä ja viileana, sekä ennaltaehkäisevät kramppeja ja muita ikäviä yllätyksiä. Ne myös auttavat parantamaan suorituskykyä.

Vierailija
34/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli korkeapalkkainen johtaja, ja hänellä oli tapana sanoa kun hänen pukeutumistaan moitittiin:

'Minulla on varaa pukeutua huonosti!'

Töissä oli sitten tietenkin mittatilauspuvut päällä.

Vierailija
35/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan tunnistan tuon. Mutta mun kapina olikin pahempaa, halusin revitellä ja kokeilla pukeutumisellani työaikanakin. Pidän jakkupuku-tyyppejä tosi tylsinä, jos puku ei ole makea tai jos siinä ei ole sitä jotain. Tylsyys tappaa. Kun pukeutumisella voi ilmaista niin paljon, niin en vaan tajua, miksei ihmiset käytä tätä hyvää ja helppoa tapaa tehdä arjestaan taidetta.

Halveksin ns. parempaa pukeutumista. Se on minulle mielikuvituksen ja älyn puutetta. Jotain dementiaa tms vastaavaa.

Paremmalla pukeutumisella tarkoitan tylsää ja siistiä mekkoa tai jakkupukua, missä ei ole mitään, ei hyvää materiaalia, ei jännittäviä leikkauksia, ei kaunista väriä, ei edes klassikkoainesta. On vaan takuuvarma, mitäänsanomaton, hajuton ja mauton oletus, mitä kuuluu siistiin työpukeutumiseen. Nukahdan tylsyyteen, enkä jaksa edes kuunnella tuollaisen ihmisen puhetta, koska se on sitä samaa varmaa ja tylsää jo ennenkuultua ulkoaopeteltua litaniaa vailla sisältöä ja oivalluksia.

Vierailija
36/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli korkeapalkkainen johtaja, ja hänellä oli tapana sanoa kun hänen pukeutumistaan moitittiin:

'Minulla on varaa pukeutua huonosti!'

Töissä oli sitten tietenkin mittatilauspuvut päällä.

Mä olisin sanonut sun faijana, että täytyy päästää mittatilauspuku välillä lepäämään. Kyykyttäis aika montaa turhantärkeää turomiestä.

Vierailija
37/37 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuulipukuun?

Minä käytän lenkkeilessä ihan kunnon juoksuvaatteita. On juoksujengät, juoksusukat juoksuhousut, juoksutakki, tekninenurheilupaita, teknisetalushousut ja urheiluliivit. Ne pitävät hyvin lämpimänä ja viileana, sekä ennaltaehkäisevät kramppeja ja muita ikäviä yllätyksiä. Ne myös auttavat parantamaan suorituskykyä.

Lenkkeily ja juokseminen on kaksi eri asiaa.