Ex vaimon loputon kiusanteko.
Erosimme kun ex-vaimo kärysi toistamiseen pettämisestä. Hän itse kirjoitutti eropaperit ja oli aloitteellisempi vaikka toki olin täysin samaa mieltä. Miksi jatkaa liittoa enää.
Heti eron jälkeen ex. llä oli uusia kumppaneita. Ex. laittoi minulle viestiä kuinka minun pitäisi löytää uusi nainen. Minä kärvistelin reilun vuoden itsekseni, puiden eroa mielessäni ja sitten löysin uuden kumppanin. Exä alkoi sen jälkeen tekemään kaikkea mahdollista kiusaa. Siis ihan kaikkea. Hän muuttui täysin eri ihmiseksi. Lasten kautta kun pystyy tekemään kaikenlaista. En saa muistaa lapsia syntymäpäivinä kun ovat hänellä. Jos muistan niin piilottaa postin tuomat lahjat ja antaa ehkä paketin sitten kun lapset tulevat minulle seuraavan kerran. Minun luona paketin saa vasta avata. Viikon kahden viiveellä. Nyt on lapsen puhelimeen asentanut gps-sovelluksen millä voi seurata missä ollaan kun lapset on minulla. Laittelee viestiä pojalle minun viikonloppuna että, ahaa olette siellä. Ketä siellä on muita. Voisin hakea sinut luokseni yms... 9v. Poika ihmettelee ja näyttää minulle viestejä ja kertoo ettei halua äidille ja kyselee miksi se äiti tälläisiä lähettelee? En osaa vastata. Miksi naisesta tulee tälläinen?
Kommentit (41)
Eihän tuo ole sinun ongelmasi. Jatkat vaan elämää normaalisti. Mitä edes kyselet lapsilta äidin tekemisistä ja ketä saa mainita äidin kotona. Ei se sinulle kuulu mitenkään koska olet ulkopuolinen. Äiti saa kehua ja haukkua ketä haluaa kotonaan, vaikka presidenttiä.Ja lahjat voi lapset saada milloin vaan.
Kuulostaa persoonallisuudeltaan erittäin vakavasti häiriintyneeltä. Eikö mitään merkkäjä näkynyt esim narsismista suhteen aikana? Suojele nyt ensisijassa lapsia ja aseta rajat. Raskasta se tulee olemaan. Tsemppiä!
Ei kyllä kuulosta tasapainoiselta ihmiseltä tuo exäsi. Jos hän kerran piruilee sinulle minkä kerkeää, mikset kysyisi lastenvalvojalta, onko tuo hänestä normaalia?
Ehkä lastenvalvoja voisi puhua exäsi kanssa sitten asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisko hyppäsi vieraissa liittonsa aikana ja lopulta lähti toisen matkaan. Juttu ei kauaa kestänyt. Hän oli tosi vihainen exälleen koko ajan ja sitten kun exä löysi uuden niin riemu repesi. Ihan älytöntä pompottelua,exän uutta nimiteltiin lasten aikana ties miksi vaikka hän ei ollut millään tavalla osallisena eroon. Systerillä miehet vaihtuu ja käytös on muutenkin kuin 16v teinin. Kai hän elää sitä elämätöntä nuoruuttansa kun alkoi seukkaamaan tosi nuorena. Minä ja äitimme olemme aivan kyllästyneitä hänen käytökseen,sitä jatkunut 3 vuotta jo. Lapsia tulee surku,siinä he tasapainottelevat tuuliviiri äidin ja isänsä välillä.
Ihan offtopic, mutta oletteko sanoneet tästä äitisi kanssa siskollesi? Tehneet selväksi, että moinen käytös esimerkiksi haukkumisen osalta ei ole ok?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kauhealta.
Lastenvalvoja voisi kiinnostua näistä.
Säästä viestit niin voit näyttää hänelle!
Lasten mielenterveyden suhteen ei ole ollenkaan hyvä juttu suostua tuollaiseen.
Mitäs lastenvalvoja voisi tilanteelle tehdä? Lastenvalvoja vahvistaa ainoastaan vanhempien yhdessä tekemät sopimukset, ei sillä ole pienintäkään määräämis-tai päätösvaltaa.
Ei ole ok lähetellä koko ajan viestejä lapsille, hämmentää ja häiritä - kuten äiti ehkä tekee(?). Puhelimen voi myös laittaa äänettömälle, pois päältä, jättää kotiin tai ei vastata koko ajan viesteihin sinulla ollessa (kerrot äidille lasten tullessa sinulle, että olette tekemässä jotain etteivät ehdi jatkuvasti puhelimeen). Tuskin olette olleet missään epämääräisessä kyläpaikassa että äidin pitäisi varmistella. Gps sovellukset kannattaa poistaa tai hankit lapselle eri puhelimen /liittymän (johon ex-naisella ei ole asiaa) jos sovelluksia ei saa pois. EI OLE ok että nainen kyttää missä olet, se voi olla jopa rikos. Kotona lapset voivat soittaa iltaisin äidille skypepuhelun huoneesta jossa on ovi kiinni tai kertoa vain osan päivän tekemisistä, jos et halua kaikkea toisen tietoon. Korosta yksityisyyttäsi.
Ehkä voit etsiä tietoa mitä tehdä jos joku seuraa gps tyyliin tai utelee lasten kautta. Voit sanoa lapsille että eivät kerro kaikkea äidilleen, ja perustella. Voit sanoa lapsille, että olet yrittänyt toimittaa lahjat syntymäpäivänä, mutta äitinsä ei ole antanut niitä heille, jolloin joudut antamaan vasta kotona vain sen vuoksi. Jokaiseen tilanteeseen löytyy ratkaisu, ettei toinen häiritse sinua. Lapset voivat myös käyttää eri puhelinta /tietokonetta tiedonhakuun
Ku..päi.yys, kontrolloinnin halu tai idiotismi ei ole sukupuoleen sidottu. Tai sanotaanko, että mätiä omenia löytyy molemmista koreista. 13-vuotias rupee olemaan luultavasti jo tarpeeksi vanha sanomaan mielipiteensä kumman luona haluaa asua. Kysele häneltä ja sitten yhteys lastenvalvojaan. Sinulle lähihuoltajauus ja exälle joka toinen viikonloppu. Kun olet yhden lapsen saanut niin mahikset saada myös nuorempi on suurempi. Jätä tosiaan pojan kännykkä aina kotiisi kun jossain käytte.
Kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista. Olen ottanut lastensuojeluun yhteyttä. Eihän he voineet mitään sen kummempaa tehdä kun jututtaa lapsia ja lasten äitiä. Lapset oli sanoneet että isän luona on rauhallista eikä siellä riidellä kuten äidin luona. Sos. työntekijä kysyi olenko ajatellut yksinhuoltajuutta? Voisin mahdollisesti sen saada mutta käräjien kautta. En innostunut asiasta. Haluaisin vaan että käyttäydyttäisiin kun aikuiset ja lapsien olisi hyvä olla. Nyt ex oli vihaisena revennyt lapsille että katsokaa ettei isä pese teidän vaatteita kun sitten ne haisevat pahalta ja hänen pitää pestä ne uudelleen, aina keksii jotakin uutta. Kait sitä yksinhuoltajuuttakin joutuu tosissaan ajattelemaan jos ei tilanne muutu, mutta se on kyllä pitkä prosessi ja miehenä olen luultavasti altavastaajana siinä. Hyvää syksynjatkoa.
Voisit vaikka lastenvalvojalle tai lastensuojeluun ottaa yhteyttä, tuollaiset teot vaikuttavat lapsiin, on saatava muutos, tapaamiset pitäisi sopia kirjallisesti ja voit vaikka pyytää että lapsi ei käytä puhelinta luonasi, jos äiti ei osaa jättää häntä rauhaan.
Lastensuojelun kautta asiaa voi lähteä hoitamaan, jos noi tapaamiset ovat jo sovittu.
Tämä ehdottomasti on äidin osalta henkistä väkivaltaa eniten lasta itseään kohtaan.
Se miten asiaan suhtaudutaan on sitten tuurista kiinni, jotkut sossut valitettavasti vielä tänään uskovat, että äiti on lapselle aina se tärkein vanhempi ja antavat äidille vapauden toimia niin mielivaltaisesti kun hän kykenee.
Mikä syynä? Omistushalu, itsekeskeisyys, kateus siitä, että sinulla on asiat hyvin ja hänellä kenties ei...Jollain kumman logiikalla hän ajattelee, että sinä olet vielä hänen valtapiirissään ja kun et olekaan, on raivoissaan ja se purkautuu kiusaamisena lasten kautta.
Lapset alkavat olla jo niin isoja, että he alkavat tajuta äitinsä käytöksen mielipuolisuuden. Ole sinä se normaali vanhempi, älä provosoidu, raportoi asiat lastenvalvojalle juuri niin kuin ne ovat tapahtuneet. Kertomukset täsmäävät lasten kertoman kanssa...ja siinä exä onkin vaikeuksissa, jos asiat kärjistyvät.
Mies45 kirjoitti:
Kiitos kaikille kommenteista ja neuvoista. Olen ottanut lastensuojeluun yhteyttä. Eihän he voineet mitään sen kummempaa tehdä kun jututtaa lapsia ja lasten äitiä. Lapset oli sanoneet että isän luona on rauhallista eikä siellä riidellä kuten äidin luona. Sos. työntekijä kysyi olenko ajatellut yksinhuoltajuutta? Voisin mahdollisesti sen saada mutta käräjien kautta. En innostunut asiasta. Haluaisin vaan että käyttäydyttäisiin kun aikuiset ja lapsien olisi hyvä olla. Nyt ex oli vihaisena revennyt lapsille että katsokaa ettei isä pese teidän vaatteita kun sitten ne haisevat pahalta ja hänen pitää pestä ne uudelleen, aina keksii jotakin uutta. Kait sitä yksinhuoltajuuttakin joutuu tosissaan ajattelemaan jos ei tilanne muutu, mutta se on kyllä pitkä prosessi ja miehenä olen luultavasti altavastaajana siinä. Hyvää syksynjatkoa.
Exäsi tuskin ilahtui juttuhetkestä sossun kanssa. Voisiko exäsi olla väsynyt, koska lapset ovat lähes aina hänellä? Kadehtii ehkä sitä, että sinulla on uuden kumppanisi kanssa paljon kahdenkeskistä aikaa? Oletko tarjoutunut pitämään lapsia enemmä luonasi (ilman elareiden laskua), jolloin exän olisi helpompaa antaa sinulle enemmän vastuuta lapsista. Myöhemmin, jos hommat sujuu näin paremmin, voitte lastenvalvojalla sopia uudet tapaamiset ja elarit.
Vaikeiden ihmisten kanssa ei pidä alentua riitelemään ja on helpompi ottaa vähän taloudellisesti takkiin kuin aiheuttaa riitetyllä ahdistusta lapsille. Itse olen huomannut tämän parhaaksi lähestymistavaksi.
Vastaan vielä kysymykseen: Olenko tarjoutunut että lapset olisi enemmän minulla? Vanhempi on joka toisen viikon ja nuorempi vain joka toisen viikonlopun. Tähän haluaisinkin muutosta, siten että nuorempikin olisi joka toisen viikon minulla mutta exälle se ei vaan käy. On tästäkin keskusteltu lastensuojelun kanssa mutta ei johda keskustelut mihinkään. Niin, ja jos on lomia ja ollaan lähdössä vähän reissun päälle niin ei päästä nuorempaa meidän kanssa lähtemään. Lapsi kyselee sitten minulta miksei pääse/päässyt laskettelureissule yms..? Mitä siihenkin sitten vastaan.? Kaiken kaikkiaan tässä on tarkoitus kait vieroittaa nuorempi minulta, en tiedä,kunhan arvailen.
Stupid story, bro. Lievää epäloogisuutta kyllä, esimerkiksi tuo, että välillä puhut lapsista ja sitten taas lapsia onkin vain yksi.
Hyvässä trollissa kuuluu pysyä yksityiskohdissa ja olla looginen.
Tälle 0/5, ei jatkoon
Hahahaha joo. Mietin samaa. Montako lasta niitä nyt ap olikaan?
Kuule melkein sama kuvio.
Mies petti muutaman vuoden, halusi erota vaikka oli vannonut että meitä ( perhettään ) ei jätä.
Hetken itkin menetystä ja lopulta tajusin että mun onnihan tämä oli.
Hän muutti heti yhteen, meni naimisiin.
Aluksi mainitsi mulle että kuinka hyvin voin. Että oikein kukoistan ja niinhän siinä kävikin. Mä voin erittäin hyvin, olin onnellinen elämääni.
Nyt tällä ex- miehellä menee ilmeisen päin persettä siinä liitossa. Ei onneksi kiusaa lapsiaan, mutta minua säännöllisesti.
Saan tiuskimista ja huutoa kun en tee asioita hänen tavallaan. Syyttelyä ja ihmettelyä.
Hah. Mutta eipä oo onneksi pakko kuunnella.
En ole koskaan naisena ymmärtänyt näitä naisia jotka ensin ITSE haluavat sen eron ja uusi on jo valmiiksi kateltuna. Exä nuolee haavojaan ja lasten asiat sujuu ihan normaalisti kunnes exä löytää uuden. Sitten alkaa välittömästi se kiusanteko ja kyllä olen omin silmin ollut näkemässä sukulaispiirissä kun isä ja nyxä veisi lapset reissuun niin äiti raivoaa ja on mahd hankala. Lasten tapaamiset eivät enää suju kuten jne Ja pahimmassa tapauksessa lapset kuuntelee ja kattelee tuota kiusantekoa vuosia.
Näitä riittää. Ehkä pettymys uuteen suhteeseen tai siihen että se paljon odotettu sinkkuelämä ei ollutkaan sitä mitä haaveili. Monilla jotka ovat olleet kimpassa teinistä asti tulee jossain vaiheessa tarve kokeilla muita ja muutenkin itsenäistyä. On eri asia olla sinkkuna 20v ja viettää huoletonta nuoruutta yksin asuen kuin 35+ kahden lapsen äitinä ekaa kertaa omilla jaloillaan seisten. Näitä jälkimmäisiä sitten saattaa vaivata pettymys kun hyviä miehiä ei niin vaan löydy jne Sitten kiukutellaan exälle.
Mulle tekee mun entinen mies tuollaisia temppuja ja hän on meistä kahdesta se joka petti, lähti ja otti välittömästi uuden ja sen perään uuden ja sitten uuden... Mulla on vasta nyt kymmenen vuotta eron jälkeen viriämässä uusi suhde, tapaillut olen toki muutamaa tässä välillä. Mies aloitti oikuttelut uudestaan kun sai tietää tästä uudesta suhteesta ja että se on vakavaa. Välillä olen kyllä epäillyt että siellä taustalla oikuttelee miehen uusi puoliso, joka vaikeuttaa tahallaan välejämme.
Mun sisko hyppäsi vieraissa liittonsa aikana ja lopulta lähti toisen matkaan. Juttu ei kauaa kestänyt. Hän oli tosi vihainen exälleen koko ajan ja sitten kun exä löysi uuden niin riemu repesi. Ihan älytöntä pompottelua,exän uutta nimiteltiin lasten aikana ties miksi vaikka hän ei ollut millään tavalla osallisena eroon. Systerillä miehet vaihtuu ja käytös on muutenkin kuin 16v teinin. Kai hän elää sitä elämätöntä nuoruuttansa kun alkoi seukkaamaan tosi nuorena. Minä ja äitimme olemme aivan kyllästyneitä hänen käytökseen,sitä jatkunut 3 vuotta jo. Lapsia tulee surku,siinä he tasapainottelevat tuuliviiri äidin ja isänsä välillä.