Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän mielestänne oikein? Asiaa ryhmätyöskentelystä

Vierailija
13.10.2018 |

Opinnot ovat loppusuoralla ja asun jo ns. olosuhteiden pakosta muualla kuin opiskelupaikkakunnalla. Jäljellä on enää yksittäisiä kursseja ja mm. yhdellä niistä ryhmätyö.
Teimme tätä ryhmätyötä jonkin verran etänä. Sitten erään luennon jälkeen yksi näistä ryhmätyöläisistä tuli ilmoittamaan, että oli tämän yhden toisen kanssa keskustellut, että tekisimme työtä nyt luentojen jälkeen, kun kaikki on paikalla. Kaikille muille tämä sopi mutta itse olin ostanut jo junalipun takaisin kotiin. Lisäksi takana oli jo 12 h päivä, kun oli aamulla pitänyt jo aikaisin lähteä, jotta ehdin kauempaa paikalle. Joten ajatus vielä ryhmätyön tekemisestä siihen päälle tuntui aika väsyttävältä. En tätä nyt kuitenkaan heille sanonut mutta syy oli tässä, että olin jo ostanut lipun takaisin kotiin.

Tästä sitten ilmeisesti tämä muu ryhmä tai ainakin muutama henkilö oli "suuttunut:"
Jonkun ajan päästä viestiteltiin ryhmätyön merkeistä ja kävi ilmi, että he ovat tehneet tämän jo loppuun. Olivat siis tavanneet muutamaan otteeseen tämän jälkeen ettei "mun tarvitse matkustaa sinne asti." Ihan kaunis ajatus mutta uskon, että ajatuksen takana on jotakin vähän muuta kuin kaunista.

Tuli jotenkin inhottava olo tästä ja mietin jälkeenpäin, että olinko itse joustamaton. Olisiko pitänyt esim. vaihtaa nämä junaliput. Tuntuu vain, että jos asenne oli tämä niin tuskin siinä yksien junalippujen vaihtaminen olisi auttanut. Ymmärtäisin, jos olisin esim. valitellut tätä pelkän ryhmätyön takia paikalle tulemista, vaikka se mielestäni hassua olikin. Mutta olin tullut ne muutamat kerrat tullut jo paikalle, jolloin olimme työtä tehneet. Mielestäni vain olisi ihan kaikkia kohtaan reilua, jos asioista sovittaisiin yhdessä. Asuinpa sitten vaikka koulun alakerrassa niin en silti tykkäisi mistään ex tempore- asioista. Kyllähän ihmisillä varmasti muutakin elämää on, kun yksittäinen kurssi niin ihan asiallista olisi sopia ajankohdat etukäteen. Jäi vaan paha maku koko jutusta. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku opiskelun ryhmätyö nyt on ihan yks ja sama. Siihen voi osallistua muutenkin kuin istumalla pöydän ympärillä hiljaa, kun ryhmän johtaja sanelee mitä tehdään.

Vierailija
22/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanonut, että olet jo ostanut lipun? Kun kerran sanot sen täällä meille, niin ilmeisesti pidät sitä itsekin jollain tavalla olennaisena tietona. Ehkä olisit saanut ryhmältä enemmän ymmärrystä mainitsemalla siitä heillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla