Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten miesten ja naisten ystävyyssuhteet eroavat toisistaan?

Vierailija
13.10.2018 |

Eli mies ja mies ystävänä vs nainen ja nainen ystävänä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat lojaalimpia toisilleen kuin naiset.

Vierailija
2/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä bros before hoes, naisilla hoes before bros

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa itse asiassa juuri puhuttiin tästä ja hänen näkemyksensä on se, että miesten ystävyys ei välttämättä sisällä minkäänlaista syvempää ymmärrystä tai tuntemista ystävysten välillä,  vaikka aikaa vietettäisiinkin paljon yhdessä (kun mistään "tärkeästä" ei puhuta kuin kerran kahdessakymmenessä vuodessa kun toiselle sattuu jotain oikeasti raflaavaa, esim. avioero).

Olen kai sitten oikein tyypillinen nainen, kun minusta tuo kuulostaa aika kamalalta ja tyhjänpäiväiseltä "ystävyydeltä", mutta mikäpä minä olen arvostelemaan. Ehkä sen takia miehenikin kokee niin vahvasti, että olen hänen paras ystävänsä kun ei muiden miesten kanssa puhuta koskaan mitään henkevää tai tärkeää. 

Vierailija
4/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdalla miestenväliset kaverisuhteet on aika pintapuolisia eikä oikein syystä tai toisesta kehdata puhua aivan kaikista asioista. Naispuolisen kaverin kanssa on ollut helpompi puhua vähän asiasta kuin asiasta. En tiedä mistä johtuu. m35

Vierailija
5/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on keskenään välienselvittelyä ja asioiden halki puhumista eli naisilla todellakin on keskenään emotionaalinen suhde, joka vaatii myös hoitamista. Miehet katsoo sormien läpi eikä ota itteensä kaverin naljailua tai mokailua, vasta jos on joku kunnon aihe niin EHKÄ sitten. Jos kaveri vaikka laittaa toisen säätöä niin sekin on vähän semmonen asia, että kättä päälle. Naisille on kirjoittamaton sääntö, että niin ei voi tehdä ilman lupaa ja jos niin tapahtui niin ongelma puidaan. Tai sitten toinen koettaa piilottaa asian mahdollisimman hyvin.

Vierailija
6/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa itse asiassa juuri puhuttiin tästä ja hänen näkemyksensä on se, että miesten ystävyys ei välttämättä sisällä minkäänlaista syvempää ymmärrystä tai tuntemista ystävysten välillä,  vaikka aikaa vietettäisiinkin paljon yhdessä (kun mistään "tärkeästä" ei puhuta kuin kerran kahdessakymmenessä vuodessa kun toiselle sattuu jotain oikeasti raflaavaa, esim. avioero).

Olen kai sitten oikein tyypillinen nainen, kun minusta tuo kuulostaa aika kamalalta ja tyhjänpäiväiseltä "ystävyydeltä", mutta mikäpä minä olen arvostelemaan. Ehkä sen takia miehenikin kokee niin vahvasti, että olen hänen paras ystävänsä kun ei muiden miesten kanssa puhuta koskaan mitään henkevää tai tärkeää. 

Miehelläni on kaveri joka puhuu minulle esim avio-ongelmistaan ja vanhempansa kuolemasta. Miehelleni ei niistä tunteita puhu. Joskus kysyin mieheltäni miksi ei kaveriaan kuuntele kun hänellä on raskasta.

"No ei me nyt vaan niin tehdä. Me käydään kaljalla ja saunassa ja se siitä."

Minusta ei tervettä jos kavereilleen ei voi puhua ongelmistaan vaan sen sijaan keskustelee niistä kaverin avovaimon kanssa jonka on tuntenut kaksi vuotta.

Vierailija
7/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni tapaa vanhaa hyvää ystäväänsä, he pelaavat pleikkaa ja vaihtavat ns pois alta nopeasti pintapuoliset kuulumiset. Miehet eivät näytä olevan kovin uteliaita toistensa elämästä, eivätkä tunne toisiaan niin hyvin. Kerran miehen kaveri oli eronnut, mutta sekin oli ilmoitusluontoinen juttu, eikä mies tiedä tarkempia syitä eroon.

Kun minä tapaan naispuolisia ystäviämme, päivitämme kuulumiset tarkasti ajan tasalle. Pääasia ajasta tai oikeastaan koko aika tapaamisesta on elämistämme keskustelua. Eli tapaamme juttelun merkeissä, emme ns tee jotain. Jos jolain on parisuhdekriisi, niin se käsitellään ja analysoidaan perinpohjin ja tapailusuhteita koskien analysoidaan kännykästä tekstiviestivaihto. Jos en tietäisi tällaisia asioita kaveristani, ei tulisi edes mieleen pitää häntä ystävänä vaan ajattelisin hänen olevan tuttava.

Vierailija
8/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on keskenään välienselvittelyä ja asioiden halki puhumista eli naisilla todellakin on keskenään emotionaalinen suhde, joka vaatii myös hoitamista. Miehet katsoo sormien läpi eikä ota itteensä kaverin naljailua tai mokailua, vasta jos on joku kunnon aihe niin EHKÄ sitten. Jos kaveri vaikka laittaa toisen säätöä niin sekin on vähän semmonen asia, että kättä päälle. Naisille on kirjoittamaton sääntö, että niin ei voi tehdä ilman lupaa ja jos niin tapahtui niin ongelma puidaan. Tai sitten toinen koettaa piilottaa asian mahdollisimman hyvin.

Puhutko nyt aikuisista ihmisistä? Kuulostaa siltä menolta mitä oli yläasteella.

Vierailija
9/9 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt aikuisista ihmisistä? Kuulostaa siltä menolta mitä oli yläasteella.

Samaa ajattelin. Minulla ei ole ikinä ollut sellaista ystävyyssuhdetta, että sitä pitäisi hoitaa yhtikäs mitenkään tai selvitellä mitään välejä sen ystävän kanssa. Hirveän raskas ajatuskin. En ole tietääkseni edes koskaan riidellyt yhdenkään ystäväni kanssa.