Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedän että tuolla on lämmin lokakuuksi mutta alkaa olla jo olla luonnotonta, ettei tuo lapsi tunnu tuntevan kylmää! Nytkin yritti lähteä ulos lyhythihaisessa mekossa ja Crocseissa ilman sukkia "Mun on kuuma!"

Vierailija
13.10.2018 |

Kotona olisi mieluiten alasti samasta syystä, mutta pakotamme laittamaan edes pikkuhousut (7v tyttö kyseessä).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaatteet epämukavia?

Vierailija
2/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesulaput vaivaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesulaput vaivaa. ap

No leikkaa ne pois.

Vierailija
4/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Itsekin vihaan ylikaiken lämpöä ja tää lämmin lokakuu on mun mielestä ihan perseestä.

Vierailija
5/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana! Itsekin vihaan ylikaiken lämpöä ja tää lämmin lokakuu on mun mielestä ihan perseestä.

Jännä:D mä en taas käsitä miten joku voi vihata lämpöä. Nytkin on sisällä villasukat jalassa ja lämmin huppari. Talvella aina pari vilttiä niskassa.

Vierailija
6/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko kaiken mitä mussukkasi sanoo?

Vierailija
7/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttu sensorisen integraation häiriö? Kun ei tunne kylmää, niin ei tunne kylmää. Kun laput hiertää, ne hiertää. Ei ole luonnotonta. Lapsesi aivot vaan käsittelee aistituntemuksia eri tavalla kuin sinä.

Vierailija
8/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kanssa että lapsena tuli helposti kuuma ja ulkona tarkeni vähemmissä vaatteissa kuin aikuiset. Uimaankin mentiin toukokuun alkupuolella, ilman lupaa tietysti.

Vierailija
9/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut samanlainen lapsena.. mitä kylmempää sen parempi, lapsena nukuin aina ulkona, aikuisenakaan en voi pitää sisälämpötilaa 19 paremmalla puolella talvellakaan tai en saa unta. Tämä kesä oli näin aikuisenakin aivan kamalaa kestettävää, varsinkin kun teen fyysistä ulkotyötä. Talvi, pakkanen, lumi, pakkasyöt ja kaikki sellainen ihana talveen liittyvä oheistoiminta, ah! Villasukkia toki itsekin pidän, kun alkanut jo varpaita kolottaa vanhemmiten, mutta mikäs sen mukavampaa kun vaatetta voi lisätä päälle jos tuntuu kylmälle, mutta kuumassa se vaatteiden poisotto on rajallista. Nukkuisin kesäunta, jos voisin, eikä lomakohteisiinikaan kuulu lämpimät maat.

Vierailija
10/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on vain hyvä, että lapsi itse osaa tunnistaa milloin on liian kuuma

leikkaa pesulaput pois vaatteista, niin ei ärsytä. lapsesi on luultavasti herkkäihoinen kuten minäkin olin ja siihen ei auta kuin alkaa ostaa vaatteita, joista ei tule tunnetta, että vaatteet raapii ihoa.

ja jos lapsi kokee, että kuuma ja haluaa lähteä ulos kesävaatteissa, anna lähteä. Jos lapsi lähtee yksin, sovi lapsen kanssa, että jos tulee kylmä, on pakko tulla sisälle hakemaan lisävaatteita ja jos ei tule, seuraavilla kerroilla sitten vanhemmat määrää miten ulos pukeudutaan. Jos lähdet itse mukaan ulos, ota mukaan lämpimiä vaatteita ja aikaajoin kokeilet kädelläsi esim. juuri jaloista tai käsistä, että pitääkö lisätä vaatetusta. Ei tuolla ulkona nytkään niin kylmä ole etteikö pärjäisi vähemmällä vaatuksella. lapset vielä liikkuvat paljon, joten ei tule kylmä niin nopeasti kuin aikuisilla tai vaunuissa makailevalla tai istuvalla lapsella.

Vierailija
11/11 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättekö huoneet miten lämpiminä.  Lapsihan mieltää että uloslähtiessä on kuuma.  Ei ulkona ole kuuma.

Jos on n. 20 astetta sisällä lämmintä niin ei ole kenelläkään liian kuuma.