Tallinnan vinkit, ostokset, ravintolat
Mitä Tallinnasta kannattaa nykyään ostaa? Apteekista, muualta? Mikä on halvempaa kuin Suomessa?
Entä vinkkejä hyvistä, edullisista ravintoloista?
Kiitos!
Kommentit (18)
Eiköhän siell'ä olla ihan Suomen hintatasossa nykyään, en ainakaan keksi mitään mikä olis halvempaa.
Ketsuppia ja alkoholia. On halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Onko apteekkitavarat halvempia?
Esim Voltaren-geeli on yli 50 % halvempaa kuin Suomessa.
Ei sinne kannata ostosten perässä mennä. Ainoa joka itselleni tulee mieleen, on sijoitushopea. Suomessa siitä menee alv, Virossa ei. Jos haluaisin ostaa kilon kultakolikon, joutuisin Suomessa maksamaan siitä noin 120€ enemmän kuin Tallinnassa. Mutta koska lasken omallekin ajalle jotain arvoa, niin en kyllä tuon 120€ säästön vuoksi suostuisi Tallinnaan lähtemään. Mutta jos ap:lla on useamman kilon hopeahankinnat mielessä, niin sitten reissu kannattaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne kannata ostosten perässä mennä. Ainoa joka itselleni tulee mieleen, on sijoitushopea. Suomessa siitä menee alv, Virossa ei. Jos haluaisin ostaa kilon kultakolikon, joutuisin Suomessa maksamaan siitä noin 120€ enemmän kuin Tallinnassa. Mutta koska lasken omallekin ajalle jotain arvoa, niin en kyllä tuon 120€ säästön vuoksi suostuisi Tallinnaan lähtemään. Mutta jos ap:lla on useamman kilon hopeahankinnat mielessä, niin sitten reissu kannattaa tehdä.
Juu, samoin jos haluaa vaihtaa käteistä matkalle, niin tavid.ee vaihtopisteistä saa paremmalla kurssilla kuin mistään Suomessa.
Niin, tarkoitin, että jos tietää lähtevänsä tulevaisuudessa vaikka Thaimaahan, niin tuolta saa samalla rahalla enemmän valuuttaa.
Tallinnassa myydään kaikkea ihanaa luonnonkosmetiikkaa halvemmalla kuin Suomessa. Ja siis paljon sellaista, jota ei Suomesta löydy. Suomessa ei juuri halpis luonnonkosmetiikkaa edes myydä. Itse ostan esim jotain voiteita, kasvonaamioota, erikoissaippuoita ja sen sellaista.. Siellon myös hyviä outlettejä kai? En ole itse kyllä koskaan käynyt...
Vierailija kirjoitti:
Tallinnassa myydään kaikkea ihanaa luonnonkosmetiikkaa halvemmalla kuin Suomessa. Ja siis paljon sellaista, jota ei Suomesta löydy. Suomessa ei juuri halpis luonnonkosmetiikkaa edes myydä. Itse ostan esim jotain voiteita, kasvonaamioota, erikoissaippuoita ja sen sellaista.. Siellon myös hyviä outlettejä kai? En ole itse kyllä koskaan käynyt...
Ainiin ja tosiaan apteekistakin saa halvemmalla kaikkea. Esim aurinkorasvaa olen ostanut ja maitohappobakteereita
Ohis, mutta en tajua yhtäköä pienet palkat + kalliit hinnat.
Hinnat oli todella korkeita, kun pari vkoa sitten kävin.
Tavallisia sekatavaroita tarkoitan.
Aika paljon saisi Voltarenia käyttää, jotta viitsisin sitä varten Tallinnaan lähteä hakemaan.
Itse olen ostanut yhtä tiettyä kipulääkettä (diklofenaakki), joka Suomessa on reseptitavaraa mutta Virossa käsikaupassa. Lisäksi Virossa lääkkeen annoskoko on puolet pienempi, Suomessa pienin tabletti on muistaakseni 50 mg ja Virossa myytävä 25 mg. Olen siis joskus aikoinaan saanut Suomessa reseptin diklofenaakkiin kuukautiskipuihini. 25 mg riittää yleensä aivan hyvin lääkitsemään kivut hallintaan, joten tuntuisi turhalta syödä lääkettä kaksinkertainen määrä.
En ole koskaan mennyt Viroon ostosten takia. Kivoja ravintoloita siellä on kyllä jokamakuun. Kiva kierrellä ja katsoa kävelyä paljon, kun eri kaupunginosiin tutustuu. Vanhakaupunki on jo niin nähty, että nykyisin kiertelen ihan jossain muualla. Kyllä jotain aina tarttuu mukaankin, mutta ei hinnan takia.
Kalamajan alue on kiva, ravintola F-hoone oli mukava ja kohtuuhintainen.