Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, minne matkustaisit yksin 1-2kk ajaksi?

Vierailija
13.10.2018 |

Meneillään jämäkkä 40-kriisi. Tuli olo, että on pakko päästä jonnekin itsekseen miettimään asioita. Järkkäsin töistä virkavapaan joulu-tammikuuksi niin, että voin lähteä. Lapsia ei ole, mies ei ota nokkiinsa siitä että menen, joten olen ihan vapaa lähtemään. Minne lähtisitte a. yksinäisenä naismatkailijana ja b. mahdollisimman pienellä matkakassalla, jotta pitkään matkaan ois varaa. Tavoitteena turvalliset ja rauhalliset, edulliset olot, jotta voi keskittyä ajatustensa selvittämiseen. Aivan sama onko lämmin, sataako, onko lunta vai biitsi. Nyt tarvitsee päästä vain omaan rauhaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin (ja lähdenkin) 10 viikoksi Japaniin. Lennot toki maksaa, mutta eläminen paikan päällä kuitenki tosi paljon halvempaa kuin Suomessa. Lisäksi tuolla saa olla yksin matkustavana naisena rauhassa.

Vierailija
22/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalle Jomtien beachin puolelle. Siellä on rauhallisiakin alueita. Siellä käyt päivittäin hieronnassa jumeja avaamassa, ni ajatuksin kulkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest, Praha, Wien..?

Vierailija
24/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia tai Portugal

Vierailija
25/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumatra

Vierailija
26/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkois-Aasiaan. Kiertelisin Laosissa ja Kambodzassa.. 

Vierailija
27/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta kuukausien yksin lomailusta talvella. Kaksi paikkaa on ylitse muiden eli Funchal ja Puerto de la Cruz. Molemmissa on muitakin yksin oleskelevia, on turvallista, helppoa ja edullista.

Vierailija
28/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ap kertomaan ajatuksiasi ehdotuksista!

Vierailija
29/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puerto de la Cruz ainakin sopisi minulle hyvin. Kaksi kuukautta ihanan vehreässä ja kauniissa kaupungissa olisi unelma.

Vierailija
30/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule ap kertomaan ajatuksiasi ehdotuksista!

Kiitos tosi hyvistä ideoista! Tähän mennessä suurinta inspiraatiota ovat nostattaneet Viro (helppo saavuttaa, edelleen verrattain edullinen), Italia (ruokakulttuuri ja helposti saavutettavissa), Jäämeri (olen monesti ajatellut, että haluaisin matkustaa Grönlantiin tai Huippuvuorille), Portugali, ja sen sisällä Funchal ja Puerto de la Cruz (eikös nämä molemmat olekin Madeiran saarella?) koska tiedän portugalilaisten olevan kuvausten perusteella "rauhallisia espanjalaisia", eli uskon että vaaleana pohjoismaalaisena naisena matkailu olisi ihan ok (ei ei-toivottuja lähestymisiä, ainakaan paljoa). Kaakkois-Aasiassa olen reppumatkaillut miehen kanssa, mutta en tiedä miten Laos, Kambodza yksin matkaavana naisena käytännössä? Saisiko olla rauhassa, tulisiko huijautuksi? Thaimaassa reppumatkaajien eri sorttinen huijaaminen on maan tapa (kokemusta on, enkä matkannut silloin edes yksin), joten vähän tuo minussa varauksia nostattaa. Uusi-Seelanti on ihan Britannian hinnoissa, plus että lennot sinne asti maksavat jäätävästi. Jenkit sama. Itä-Euroopassa olen matkaillut itsekseni aiemmin, ja nyt jostain syystä veri ei sinne suuntaan vedä. Mutta ideana myös Gdansk ja Budapest siis käytännössä toimivia.

Vierailija
31/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä ap, googletin juuri Puerto del Cruzin ja tuo lieneenkin sitten Teneriffalla (eikö?) . Olisiko jollakulla ideaa/kokemusta, miten asua siellä pitkään mahd edullisesti, mutta niin, että oma asumus (ei sohvasurffausta, ei hostellin jaettuja huoneita)? Sama kysymys Funchalista, jos joku olisi ollut pitkään talvella siellä.

Vierailija
32/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vuokrasin mökin jostain pohjoisesta keskeltä ei mitään. Koirat ottaisin kyllä mukaan

Tämäkin on täydellinen idea. Ainoa ongelma on, että tämän toteuttamiseen tarvitsisin auton ja meidän talouden ainoan auton on kyllä jäätävä miehen käyttöön tuoksi ajaksi. Jos joku keksii keinon auto-ongelman kiertämiseen, niin olen kuulolla! ap

Vierailija
33/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta kuukausien yksin lomailusta talvella. Kaksi paikkaa on ylitse muiden eli Funchal ja Puerto de la Cruz. Molemmissa on muitakin yksin oleskelevia, on turvallista, helppoa ja edullista.

Voitko kertoa, miten käytännössä tarkemmin olet hankkinut tuon kuukausien kestoisen matkan/asumisen? ap

Vierailija
34/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietnamiin

Vierailija
35/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavan lapsellista touhua nelikymppiseltä. Ja työnantajasi suostuu tuollaiseen perseilyyn?! Sulla on täällä Suomessa vastuut ja velvollisuudet, jotka olet vapaaehtoisesti ottanut (kumppani, koti, työ). Et voi niitä lähteä pakoon. Ymmärrän, että jokainen tarvii välillä lomaa. Jos susta tuntuu, että 2kk ulkomailla selvittää sulle elämänsuunnan, niin väärässä olet. Pysy Suomessa ja kanna vastuusi siitä elämästä minkä olet luonut itsellesi. Jos se ei miellytä, niin rupea muokkaamaan sitä.

Vierailija
36/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mihinkään.

Vierailija
37/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä ap, googletin juuri Puerto del Cruzin ja tuo lieneenkin sitten Teneriffalla (eikö?) . Olisiko jollakulla ideaa/kokemusta, miten asua siellä pitkään mahd edullisesti, mutta niin, että oma asumus (ei sohvasurffausta, ei hostellin jaettuja huoneita)? Sama kysymys Funchalista, jos joku olisi ollut pitkään talvella siellä.

Googleta vaikka Anna Kanariansaaret, siellä on hyvää tietoa Puertosta. Toinen sivusto on Mikon retket. Tämä Puertossa asuva suomalainen auttaa kyllä.

Itse olen asunut hotelleissa yksiössä n.800 euron kk-maksulla. Nythän on myös tätä air-bn tarjontaa.

Vierailija
38/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavan lapsellista touhua nelikymppiseltä. Ja työnantajasi suostuu tuollaiseen perseilyyn?! Sulla on täällä Suomessa vastuut ja velvollisuudet, jotka olet vapaaehtoisesti ottanut (kumppani, koti, työ). Et voi niitä lähteä pakoon. Ymmärrän, että jokainen tarvii välillä lomaa. Jos susta tuntuu, että 2kk ulkomailla selvittää sulle elämänsuunnan, niin väärässä olet. Pysy Suomessa ja kanna vastuusi siitä elämästä minkä olet luonut itsellesi. Jos se ei miellytä, niin rupea muokkaamaan sitä.

Mutta jos kerran asia on sekä työnantajalle että kumppanille ok, niin mikä tässä on ongelma? Harmittaako, kun jollain on mahdollisuus lähteä pariksi kuukaudeksi yksin ulkomaille ja sinulla ei?

Vierailija
39/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa, miten käytännössä tarkemmin olet hankkinut tuon kuukausien kestoisen matkan/asumisen? ap

Ensimmäiset kerrat olin huoneistohotellissa. Ja varasin ne ihan matkatoimiston kautta. Seuraavat kerrat olen vuokrannut yksityisiltä. Puerto de la Cruzissa on kaksi suomalaista välittäjää. Olen varannut huoneiston jo keväällä seuraavaa talvea varten.

Madeiralla on Habitalla kiinteistövälittäjinä suomalaisia kuten Pirkko Hälikkä.

Vierailija
40/48 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2kk matka kriisiä selvitä. Ehkä kertyy lisää ongelmia parisuhteeseen ja talouteen tuona aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi