Mitkä asiat sua ärsyttää Huutiksessa?
Itseäni ärsyttää:
-Sekavat otsikot ilmoituksissa (tyyliin: #%#%#¤%hame"!#%"%"%, SuPeRsUlOiNeN vAaTePaKeTtI ym.)
-Kirjoitusvirheet (collaga, shakinvärinen, gollage, rets, vuorellinen, hiat, näppäri ym.).
-Huonot kuvat (=liian tummat, mistä ei saa mitään selvää mitä se esittää).
-HAKUSANAlistat lopussa.
-Piraattikauppiaat.
-Kun myyjä ei vastaa ollenkaan kysymyksiin.
-Myyjien liian töykeät myyntiehdot (=maksu heti tai negaa pukkaa + postitan kahden viikon päästä ym.).
-Karmeat bling bling kuvat ilmoituksissa.
-Kasvavat vaatepaketit. Kyllä mä haluan ainakin tietää mitä huudan. Lisäykset on asia erikseen.
-Liian isolla kokohaarulla tehdyt vaatepaketit (tyyliin 50-80 cm).
-Vaatepaketeissa on kesä- ja talvivaatteita sekaisin, varsinkin keskellä talvea myytävissä paketeissa.
-Liian isot kuvat (=näytön levyiset).
-Liikaa kuvia (=jokaisesta rätistä on vähintään viis eri kuvaa).
Kommentit (30)
- kun joku nappaa jonkun tuotteen mun nenän edestä "osta heti"-toiminnolla
- vielä pahempaa, joku huutaa tavaran, ja minä odotan viimeistä hetkeä, ja yhtäkkiä myyjä onkin päättänyt sulkea kohteen ennen aikoja
- ostajat jotka alkavat huudon sulkeuduttua narista postikuluista (ne on mitä on, ja jos menee alle, palautan)
- hupihuutajat
- ostajat joista ei kuuluu mitään moneen päivään
- ostajat jotka lupaa maksaa viiveellä, mutta joista ei enää ikinä kuulu mitään
Etenkin nämä, joilla on se kirottu hakusanalista perässä!
-Älytön hv. Esim. dvd:n hv 50 euroa! Näitä on vuosien varrella sattunut enemmänkin, joten nykyisin kierrän kaukaa hv-kohteet ellei kyseessä ole vaatepaketti tms. "järkevä hv-kohde".
-Myyjät, jotka sulkevat kohteen ilman ennakkovaroitusta heti huudon jälkeen.
joilta joutuu pyytämään tilinumeroa minne maksaa.
jotka alkaa vinkumaan potikuluista vaikka ne on selkeästi ilmoitettu kohteessa. ei tartte huutaa jos ei miellytä, ja miten se onkin niin vaikeaa ymmärtää että aina se postikulu ei ole ihan sama asia kuin postimerkin hinta. ei ole niin missään postimyyntifirmassa.
että vanhasta tavarasta pyydetään melkein uuden hinta.
Sitten nämä Avonin ja Oriflamen myyjät.
Myös kuvaelmat "superihana,huippumuodikas" jne. Yleensä ovat kauheita vaatteita.
Ja vielä pikku Jenniferin kaapin tyhjennys ...
Saako sen automaattisesti voittajalle menevään viestiin?
Itseäni ärsyttää hintavarauskohteet. En huuda niitä ollenkaan.
jotak myy ulkomailta tilaamaansa kamaa sikakatteilla ja kehtaavta vielä sepitellä pääle ihan naurettavia tarinoita mistä ovat tuotteensa "heräteostoksina" tai "ulkomaantuliaisina" saaneet. näkeehänsen jo myytävän kaman määrästä ettei kenelläkään sellaisia määriä noita ole oikeasti. joillain niitä on varmasti oikeastikin.
Saako sen automaattisesti voittajalle menevään viestiin?
Itseäni ärsyttää hintavarauskohteet. En huuda niitä ollenkaan.
Mutta tuo yksi tais tarkoittaa niitä myyjiä, jotka eivät anna sitä tilinumeroaan, vaikka kuinka pyytäisi.
Todellisia hv(=haista vittu)- kohteita ovatkin..;)
just sitä, että tilinumeroa joutuu pyytelemään ja odottelemaan.
Etenkin kun sen saa siihen vakkariviestiin.
Itse maksaisin mielelläni heti pois.
- Hakusanalistat, jotka ei liity kohteeseen, haittaavat hakujani turhalla tavaralla
- Pienet sihrukuvat (thumb), joita pitää erikseen klikata nähdäkseen, onko kuvassa hame vai housut. En jaksa katsoa niitä kuin aniharvoin, on sen verran vaivanloista. Joten usein jää kohde huutamatta. (Tykkään niistä isoista kuvista kohteessa ja niitä saa olla paljon!)
- Ilmoittamattomat postikulut, en koskaan huuda, jos vaan laitettu, että "Postikulut ostajalle." Pitää olla se euromäärä.
- Hv-hinnan alituksessa myyjä alkaa neuvottelemaan hinnasta. Yrittää vielä kiskoa tarjoustani ylöspäin. En koskaan osta näitä. Jos ei huutoni kelpaa, niin saa olla, vaikka olisi alle eurosta enää kiinni (sitä ei tosiaankaan pitäisi enää esim. puolittaa).
- Sitten on myydessä ne maksuaikaa narisevat, varsinkin jos alle 10 euron kohdetta ei olekaan varaa maksaa, vaan pyydetään odottelemaan seuraavaan lapsilisään. ARG! Ei saa huutaa, ellei ole rahaa!
- Sitten on ne vaatteiden saumojen venyttäjät, jotka löytää muutaman poikkimenneen tikin tai pienen pienen minimaalisen pistemäisen läikän jostain suurennuslasilla. Tai ne, jotka ei usko, etteikö käytetyssä vaatteessa tietenkin ole pesunukkaa. Sitähän on lähes aina. Miksi huutavat, jos odottavat uuden veroista. Sitten pyytävät hinnanalennusta. ARGH! Ei tipu. Saavat palauttaa vaatteen. Ja kas kummaa, sitten se kelpaa kuitenkin. Ihmeellisiä "vedättäjiä"!
Muut ap:n mainitsemista ei vaivaa mua ainakaan ollenkaan. Jos kuva on huono tai ilmoitus täynnä kirjoitusvirheitä, niin jatkan vaan klikaten eteenpäin. Minkään tavaran perään en ole niin kovasti, että sitä jäisin huutokohteena kaipaamaan esim. kunnon kuvan puuttuessa tai jos myyjä ei tarkenna kohteen tietoja kysyttäessä. Trokaritkaan ei vaivaa, ei kukaan pysty ulkomailta välittämään voitolla myytävää esim. ebaysta. Kokeilin muutaman kuukauden viime vuoden puolella ja ei sillä saa kuin postikulut katettua (missä sitten mukana jokin oma ostos). Ja hyvähän se on, jos myyjillä on ehdot. Ei tule sitten epäselvyyttä, miten myyjä toivoo kaupan käytännössä käyvän. Ehdothan on syntyneet (ainakin mulla) siten, että vastaan on tullut ostaja, joka on sen verran hankala, ettei toiste halua myyjänä vastaavaa kokea. Voitte siis syyttää ehtorimpsujen ilmaantumisesta sitä mukavaa toista kilpahuutajaanne, joka on niiden syntymisen syypää ja katsokaa, ettette ole se itse.
- Otsikot joissa tavallisen tyttölapsen arkivaatteita kuvataan Pikku-Prinsessan vaatteiksi tai esim. upeiksi ja ihaniksi kuvaillaan arkisia, nukkaantuneita ja tahraisiakin lastenvaatteita
- Hupihuutajat
- Liian korkeat hinnat (nyt lähinnä lastenvaatteet, niitä yleensä huutelen)
- Liian tiukat ehdot tyyliin "maksu 3 vrk kuluessa tai negaa"
- Huutajat, jotka muutaman päivän kuluttua kohteen sulkeutumisesta kyselevät, missä posti viipyy
- Liian niuhot huutajat: antavat neutraalia palautetta, kun käytetty vaate ei olekaan uudenveroinen
- Huutajat, joilla ei ole varaa maksaa huutoaan heti. Ja nyt puhutaan parin euronkin summista.
ja kehtaa ihan pokkana väittää, että posti hukkaa jatkuvasti jonkun hänen lähettämistään paketeistaan.
postittaa tuote, mutta kyllä se 10 päivää on jo liikaa, varsinkin, jos maksaa heti, kun saa tilinumeron.
Huutajat, jotka kyselevät jo seuraavana päivänä maksusta, missä paketti viipyy (ja tietty vielä lauantaina tai sunnuntaina!)
Supertarkat huutajat, jotka eivät lue kohteen kuvausta kunnolla! Esim. sain yhdeltä huutajalta neutraalin, missä huutaja valittaa palapelin palojen olevan taustapuolelta ihan tummissa sorminjäljissä.. Ja nuo parin palan jäljet oli kyllä mainittu..
Huutajat, jotka luulevat myyjän kusettavan postikuluissa ja alkavat kitisemään liian isoista postikuluista, kun heidän mielestään yli 3 senttiä paksu kirje tulee kyllä tavis kirjemerkillä!
* kohteessa on hv
* myyjällä on useampi rivi ehtoja kuin kohteen kuvausta, tyyliin: maksu 5,5 minuutin päästä sulkeutumisesta, postitan vuonna 2009, jos maksu ei näy heti, laitan negaa..
* kohteessa on **^sUpErIhGu^**-otsikko
Ja olenkin päättänyt, etten meille enää käytettyjä lastenvaatteita huuda kuin ihan muutamalta myyjältä. Niin erilainen käsitys näyttää olevan ihmisillä vaatteiden kunnosta, joku luokittelee hyväksi tai jopa uudenveroiseksi ja mielestäni se olisi tyydyttävä. Negaa en ole näistä antanut, koska varsinaiset kaupat ovat sujuneet ihan hyvin.
ei kannata ikinä antaa negaa!! meinaan voi saada helposti koston negan ja sehän kirpasee ja pahasti! ei siis kannata ikinä antaa nega vaikka kuinka huonot kaupat ovatki!
mutta ihmiset jotka eivät anna palautetta,hirveät ehdot, huonot kuvat.
Heh, mua naurattaa yksi,joka myy gabreja.