Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaaliset tilanteet, kun ei keksi mitään phuttavaa

Vierailija
13.10.2018 |

Olo on tilanteissa tosi ahdistava..työpaikallakin, jossa muutaman vuoden olen ollut, tulee jatkuvasti näitä tilanteita. Mitä te muut puhutte, jos ei oikeasti ole asiaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka säästä, jostain uutisten ajankohtaisesta aiheesta.

Vierailija
2/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä puhu mitään, jos minulla ei ole asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no en puhu mitään ennenkuin olen riittävä.

Vierailija
4/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kääntää keskustelu lapsiin jos on perheellisiä paikalla? Nimittäin ihmiset kyllä rakastaa puhua lapsistaan tai ainakin moni, mutta eivät yleensä kehtaa koska se on muille tylsää. Jos joku osoittaa kiinnostusta niin suurella todennäköisyydellä juttua syntyy. Tietty jos olet yksinäinen mies niin ehkä ei paras neuvo.

Vierailija
5/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei myöskään ole paljon mielipiteitä asioihin. Iskee aina totaalinen black out. Hetket kanssani on varmasti ahdistavia. Voiko tätä jotenkin harjoitella?

Vierailija
6/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista puhuminen ei mielestäni ole kovin hyvä aihe. On paljon ihmisiä, joita toisten lapset eivät kiinnosta penninkään vertaa. Ota esille yleisluonteisempia asioita, kulttuuri, talous ja tietysti sää ja uutisista saa aina hyviä keskutelun aloituksia.

Vierailija
7/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan kiinnostunut toisesta ihmisestä. Ihmiset tykkäävät puhua itsestään. Toki keskustelussa pitää jättää toiselle vara valita kuinka paljon tämä kertoo itsestään. Yleensä näin jo hyvin pian löytyy joku yhteinen kiinnostuksen kohde.

Vierailija
8/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. En keksi mitään, sitäkin oon yrittänyt että kysyn kysymyksiä, mutta sillonkin kysyn jotain epätavallista (esim. uutisista rikosuutisesta) tai en osaa vastata sitten mitään jos mulle vastataan kysymykseen, sanon joo ja sitten oon hiljaa.

Vierailija
9/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se pelkästään ap sinun vastuullasi ole keksiä puhuttavaa. Jos muutkin on hiljaa, ihan hyvin voit sinäkin olla.

Vierailija
10/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En keksi mitään, sitäkin oon yrittänyt että kysyn kysymyksiä, mutta sillonkin kysyn jotain epätavallista (esim. uutisista rikosuutisesta) tai en osaa vastata sitten mitään jos mulle vastataan kysymykseen, sanon joo ja sitten oon hiljaa.

Olet kuin minä. :D

Vierailija
11/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin kysymyksiä työhön liittyen. Oletko ilmoittautunut sinne, mitä mieltä olet tästä, onko täällä aina toimittu näin,

Takuuvarma keino saada ystäviä on pyytää neuvoa. ”Sä kun olet ollut täällä jo niin pitkään töissä, niin miten sä hoitaisit tämän tilanteen?

Vierailija
12/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsista puhuminen ei mielestäni ole kovin hyvä aihe. On paljon ihmisiä, joita toisten lapset eivät kiinnosta penninkään vertaa. Ota esille yleisluonteisempia asioita, kulttuuri, talous ja tietysti sää ja uutisista saa aina hyviä keskutelun aloituksia.

Yleensäkin henkilökohtaisista asioista ei kannata aloittaa. Monilla voi olla kotona vaikea tilanne käsillä. Sairautta, avioeroa, tms. Vieraiden kanssa kannattaa aloittaa mukavilla keskustelunaiheilla, lomalla, tms.

Vierailija
13/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hiljaa jos ei ole mitään sanottavaa. Työkaverit tuntuu yleensä tykkäävän hetken hengähdystauosta mun seurassa, kun tietävät jo ettei tartte väkisin vääntää tikusta asiaa.

Vierailija
14/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseä ne tilanteet vaan ahdistaa kovinkin paljon. Ap

Vierailija
15/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseä ne tilanteet vaan ahdistaa kovinkin paljon. Ap

Miksi? Minä en ymmärrä miksi pitäisi puhua jos ei mitään sanottavaa. Puhun vain työperäisiä juttuja.

Vierailija
16/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään osallistu luontevasti keskusteluihin, vaan vastaukset ovat lyhyitä, töksähteleviä, usein yksisanaisia. Ap

Vierailija
17/22 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljaa ja pohdin asioitani päässäni. Paljon mielekkäämpää kuin vaivautunut keskustelu jonkun kanssa täysin turhasta asiasta. 

Vierailija
18/22 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaantunut hiljaisuus ei myöskään ole kivaa.

Vierailija
19/22 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama. En keksi sanottavaa. En uskalla aina edes kysyä työasioita vaan yritän sinnitellä yksin. Työkavereista suurin osa ei edes tervehdi enää, vaikka yritän mumista tervehdyksen. Osa tuntuu olevan minulle vihaisia, kun en ikinä puhu mitään. En vaan keksi juteltavaa tai osaa tai uskalla reagoida.

Vierailija
20/22 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin henkilökohtaisista asioista ei kannata aloittaa. Monilla voi olla kotona vaikea tilanne käsillä. Sairautta, avioeroa, tms. Vieraiden kanssa kannattaa aloittaa mukavilla keskustelunaiheilla, lomalla, tms.

Ei tietenkään pidä henkilökohtaisuuksiin mennä tyyliin onko sulla lapsia ja kuinka monta ja kerro niistä. Meillä ollaan esim kaupungissa laittamassa kouluverkkoa uusiksi ja kun siirrät jutun jotenkin ovelasti aiheeseen niin hyvässä lykyssä se seuraavaan puoleen tuntiin tarvitse kuin nyökkäillä. Tyyliin meinasin myöhästyä rakennustyömaan takia, kiva nähdä minkälainen uudesta koulusta tulee, mitenkähän väistötilat toimii jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä