Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1,5 vuotta vielä niin pääsen laitoksesta pois

Vierailija
12.10.2018 |

Jeejee.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nuo ajat, ja 1.5v tuntui silloin ikuisuudelta. Olet saanut jo hyviä neuvoja täällä. Itse sanoisin, että pidä huoli ehkäisystä! Jos siis satut haluamaan lapsia, tee ne vasta sitten kun seisot vakaasti omilla jaloillasi. Ihan käytännössä siis löytyy työ, luotettava tukiverkosto, asunto ja ennen kaikkea mielenterveys on kondiksessa.

Tsemppiä! Älä lähde hatkaan. Siellä sua vaan hyväksikäytetään.

Vierailija
22/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoselämä ei ole kivaa. Satun tietämään. Lupaan, että poispääsysi jälkeen taivas EI aukea! Sen jälkeen elät persaukisena jossain lähiökopperossa ja vastaat joka liikkeestä sosiaalitantoille, jotka arvioivat rahantarpeesi sentti sentiltä. Jos olet tyttö, kaiken maailman setämiehet perheenisistä linnakundeihin pitävät sinua helppona, koska olet entinen laitosnuori. Jos olet poika, sinun oletetaan olevan ilmaista työvoimaa joko rikosteluun tai paskaduuneihin jossain nollaharjoittelussa.

Sinulla on puolitoista vuotta aikaa ruveta oman onnesi sepäksi. Ja se on paskamaista, koska se vaatii työtä. Joudut ehkä paneutumaan opiskeluun, vaikka monen laitosnuoren tavoin siitä puuhasta on vain paskoja kokemuksia. Jos haluat parempaa tulevaisuutta, joudut jättämään ne niin kutsutut kaverit eli hyväksikäyttäjät, joita hatkareissuilla ja kotilomillasi tapaat. Älä usko, että laitoksesta pääseminen parantaa yhtään mitään elämässäsi, ellet itse ole valmis muutokseen. Äläkä odota, että itse jaksat kaiken. Kelpuuta se apu, mitä et halua. Ja lopeta päihteiden kanssa puljaaminen!

No kun en ole ollut kertaakaan hatkassa, käyttänyt päihteitä ja opiskelu ei ole liian vaikeaa. Setämiehiin olen kyllä sekaantunut. Ainut vaiva on mt-ongelmat. Niistä ei helposti pääse eroon, kun ne on ollut mulla lähes koko elämän.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitin lääkärillesi ja hän suostui lisäämään 10-vuotta laitosaikaa sinulle.

Ei se semmoista päätöstä tee yhden kukkahattutädin soitosta.

Ap

En ole kukkahattutäti vaan setä. Annoin tarpeeksi rahaa niin hän suostui siihen. Uutisen kuulet maanantaina.

Kuulin "uutisen" nyt sinulta, av-setä. Ei ole laillista pitää täysi-ikäistä lastenkodissa.

Ap

Vierailija
24/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin johonkin laitokseen, missä ei tartteis tehdä muuta kuin olla. Nyt on jatkuvaa stressiä rahasta, töistä, kiireestä ym. Kaipaan jopa armeija aikaani, jolloin ei tarvinnut tehdä mitään jos ei käsketty ja silloinkin tartti tehdä vaan se minimi, eli mennä siitä mistä aita  on matalin.

Vierailija
25/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon sulle Ap kaikkea hyvää. Toivottavasti saat mahdollisimman hyvän elämän. Tsemmpiä! Toivottavasti jaksat myös itse tehdä töitä oman elämäsi hyvään rakentamiseen. Hyvää syksyä ja kaikkea muutakin hyvää sulle!

Terveenä on helppoa sanoa, että kaikki lähtee itsestä. Joskus kuitenkin vain vajoaa mielen pimeään kuiluun, josta ei pääse pois vaikka kuin yrittää.

Ap

Vierailija
26/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten tapahtuu? Oma asunto? Opinnot ilmeisesti kesken? Toivottavasti et liikaa innostu täysi-ikäisen elämästä vaan huolehdit koulut loppuun.

Ei ole haaveita. Tiedän että mun elämä on aikuisena vaikeaa, mutta on helppoa tarttua toivoon, joka tällä hetkellä on se, että elämästä tulee mukavampaa kun olen omillani. Ei liikaa paineita, epäonnea tai rajoittuneisuutta.

Ap

Vierailija
27/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin hienoa ole kun pitää itse alkaa huolehtimaan omasta toimeentulostaan. Poispääsy on kriittistä aikaa ja siinä ehtii muutamassa kuukaudessa tehdä esimerkiksi sellaiset vuokravelat, että niistä kärsii pitkään.

Saan jälkihuoltoa, erilaisia tukia ja säästän rahaa tälläkin hetkellä juuri sen takia.

Ap

Vierailija
28/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas haluaisin johonkin laitokseen, missä ei tartteis tehdä muuta kuin olla. Nyt on jatkuvaa stressiä rahasta, töistä, kiireestä ym. Kaipaan jopa armeija aikaani, jolloin ei tarvinnut tehdä mitään jos ei käsketty ja silloinkin tartti tehdä vaan se minimi, eli mennä siitä mistä aita  on matalin.

Kyllä täällä pitää tehdä "jotain", täällä on stressiä ja ahdistusta. Oletko ikinä edes ollut laitoksessa? Ei se niin helppoa elämää ole.

Ap

Vierailija
29/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole sijaisperheessä vaan laitoksessa?

Vierailija
30/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää sinulle jatkoon, Ap. ☺️

Vierailija
31/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole sijaisperheessä vaan laitoksessa?

Sijaisperheet haluavat pääsääntöisesti pieniä lapsia. Toinen juttu on se, että siellä on kuulema liian vapaata ja voisin satuttaa itseäni pahasti.

Ap

Vierailija
32/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea hyvää sinulle jatkoon, Ap. ☺️

Samoin sinulle.

Ap