Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhista keisarinleikkauksista tulossa globaali epidemia - olisiko aika kypsä synnytysvaurioista keskusteluun

Vierailija
12.10.2018 |

Ulosteen, virtsan ja muiden eritteiden pidätyskyvyttömyys. Koko elämän hermosäryt ja kivut. Ylimääräisiä reikiä ja ulokkeita.

Mutta nämä ei ole epidemiaa, ne kuuluu äitiyteen. Kärsi hiljaa, älä valita.

https://www.dw.com/en/doctors-warn-of-alarming-c-section-epidemic/a-458…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellä oli aamun juttuna, kuinka lääkäreitä on yllättänyt ulosteenpidätyskyvyn yleisyys kun siitä on alettu kysymään suoraan.

Itse olen vuosien aikana saanut lähinnä tonnin seteli -ilmeitä kun olen ottanut asian puheeksi. Keskustelua ei ole vaan jatkettu vaan näytetty siltä, että päästin haisevan pierun ja minun olisi nyt syytä puhua jostain ihan muusta.

Hauska kun jutussa rohkaistiin kertomaan asiasta lääkäreille. Minä rohkaisisin lääkäreitä auttamaan ihmisiä, eikä vähättelemään aina sitä, mitä nainen käy läpi.

Vierailija
2/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsaputken nostelija rides again.

Synnytyksestä voi saada syövän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ny o hesarissa leikkaukset.

Vierailija
4/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulosteen, virtsan ja muiden eritteiden pidätyskyvyttömyys.

Nuo ovat kyllä huomattavasti useammin seurausta perinteisestä synnytyksestä, kuin keisarileikkauksesta.

Vierailija
5/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005861377.html

Lääkärit varoittavat: Miljoonat naiset vaarantavat vuosittain oman ja lapsensa terveyden keisari­leikkauksilla, joilla ei mitään tekemistä lääke­tieteen kanssa

Vierailija
6/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosteen, virtsan ja muiden eritteiden pidätyskyvyttömyys.

Nuo ovat kyllä huomattavasti useammin seurausta perinteisestä synnytyksestä, kuin keisarileikkauksesta.

Älä? No sitä tarkoitinkin; pitäisikö naisten luonnolliseen synnytykseen panostaa ettei kaikkia pelota että perä repeää kaikkiin ilmansuuntiin kun "synnyttäminen on luonnollista, kipu on luonnollista, se että alapääsi näyttää nebulalta on luonnollista"

Ihme että sektio kiinnostaa itsesuojeluvaistoisia...

Vierailija
7/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että maailma kehittyy koko ajan. Lentokoneet lentää, internet toimii, autot kulkee mutta naisten täytyy synnyttää keskiajan malliin vaikka ovat yliopistosairaalassa. Osa tietysti synnyttää ilman isompia jälkiseurauksia mutta aika monelle siitä koituu kaikenlaisia jälkiseuraamuksia. Kipukin on kuulemma hyvää kipua. Uskomatonta.

Vierailija
8/8 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on törkeää demonisoida keisarileikkausta noin! Kerrotaan vain sen riskeistä, mutta ei niistä lukemattomista riskeistä, mihin alatiesynnytys altistaa naisen, esim repeytymät, virtsanpidätysongelmat ym. Ja onko tuossa edelleenkään eritelty niitä tilastoja, joissa alatiesynnytyksellä aloitettu synnytys on johtanut pieleen menneeseen keisarileikkaukseen niistä etukäteen suunnitelluista sektioista?

Kuinka moni keisarileikkauksessa kuolleista on sellaisia, että ensin on väkisin yritetty alatiesynnytystä ja sitten päädytty hätäsektioon? Eli sektio on saanut kuolemat syykseen, vaikka kuolema olisi voitu välttää sillä, että turvaudutaan alusta alkaen siihen suunniteltuun sektioon? Olisi mielenkiintoista tarkemmat tilastot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme