Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn puolesta tavatulle treffikutsu.

Vierailija
11.10.2018 |

Olen työssä johon kuuluu asiakaspalvelua. Nykyään useammin on käynyt asiakkaana mies joka on herättänyt mielenkiintoni. Olen tulkitsevinani hänestäkin kiinnostusta, mutta en usko hänen tekevän aloitetta.
En koskaan ole edes ajatellut ottavani kontaktia vapaa-ajalla asiakkaaseen enkä yleensä noteeraa viestipyyntöjä joita jotkut asiakkaat sosiaalisessa mediassa laittaa. Kiusaus tämän miehen kohdalla kuitenkin on hyvin suuri ja tekisi mieli pyytää kahville, syömään tm. Olisiko se täysin tahditonta ja epäsopivaa?

Työn puolesta tavatulle treffikutsu.

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asiakas toi esille, että olisi kiinnostunut kysymään minua ihan työn ulkopuolella kahville tai jotain. Vaikka hän ei ollut minun tyyppiäni, eihän sellainen loukkaavaa ole, kun se tehdään kepeän kohteliaasti, ja torjunta annetaan ja otetaan vastaan yhtä tyylikkäästi.

Hyvin ystävällisesti annoin ymmärtää, että kiitos mutta ei, mutta ehkä kolhaisin hänen itsetuntoa, koska on sen jälkeen ollut itse vaivautuneempi seurassani. Turhaan, minulle se oli ihan tavallista.

Vierailija
22/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap siis OLETTAA että mies on kiinnostunut. 

Jos miestä oikeasti kiinnostaisi , niin eiköhän asia olisi jo edennyt kun on yhteisiä tuttujakin.

Ap vaikuttaa alkavalta stalkkerilta

Niin OLETTAA tai ARVELEE, että saattaisi olla kiinnostusta sieltä suunnalta. Mikä siinä on epäselvää ja vaatii tarkennusta? :D

Mies on ujo. Yhteiset tutut ovat nimenomaan tuttuja hänelle, ei ystäviä. Eivät siis vietä aikaa yhdessä joten tuskin sitä kautta mitään yhteistä ajanviettoa alkaisi ehdotella.

En nyt ihan stalkkeriksi itseäni luokittelisi sillä perusteella jos kysyn kaverilta onko joku vapaa vai varattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin että kyllä saa. Koska kyllä, saahan sitä, ei sitä vastaan sääntöjä ole. Et sinä potkuja töistä sen vuoksi saa eikä se asiakas treffipyynnöstäsi varmaan kauheasti hermostu vaikkei susta tykkäisikään.

Mutta itse en niin ikinä tekisi, koska pidän 100% eron työelämän ja yksityiselämäni välillä. Jos tapaan jonkun töissä niin en koskaan tapaa häntä vapaa-ajalla, en kerro hänelle mitään yksityisasioita. Mutta tämä on vain mun tapa. Ymmärrän että on paljon ihmisiä joilla työelämä ja yksityiselämä sekoittuvat eikä se heitä haittaa.

Jos välttämättä tahtoisin pyytää treffeille vaikkapa työkaveriani/asiakasta niin mun pitäisi ensin vaihtaa työpaikkaa. Sittenhän se henkilö ei enää olisi osa mun työelämää.

Vierailija
24/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, mitä sinä ajattelisit kahvikutsusta tällaisessa tilanteessa?

Kokisin vaivaannuttavana ahdisteluna. Toisekseen, mistä ap tietää kyseisen miehen parisuhdestatuksen tai kiinnostuksen ylipäätään? 

Keskusteluiden ja olemuksen perusteella arvelen, että voisi olla kiinnostusta ja parin yhteisen tutun kautta tiedän, että on sinkku.

Yleensä ihmiset käyttäytyy työasioissa kohteliaasti ja miellyttävästi, mutta siinä ei ole mitään henkilökohtaista.

Näinhän se on. Niin minäkin käyttäydyn. Erilaisia asiakaspalvelua sisältäviä töitä tehnyt 16 vuotta ja kiitettävää palautetta tulee usein.

Asiakkaat sitten ovatkin asia erikseen, he käyttäytyvät hyvinkin vaihtelevasti. Jotkut ovat erittäin asiallisia, jotkut ovat tuttavallisia ja kertovat henkilökohtaisesta elämästään kysellen myös minun elämästäni, jotkut heittävät härskiä vitsiä ja kommentoivat ulkonäköä yms. Monenlaista löytyy ja kaikkien kanssa pystyy tulla juttuun, jokainen saa asiallista palvelua.

Vierailija
25/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssä johon kuuluu asiakaspalvelua. Nykyään useammin on käynyt asiakkaana mies joka on herättänyt mielenkiintoni. Olen tulkitsevinani hänestäkin kiinnostusta, mutta en usko hänen tekevän aloitetta.

En koskaan ole edes ajatellut ottavani kontaktia vapaa-ajalla asiakkaaseen enkä yleensä noteeraa viestipyyntöjä joita jotkut asiakkaat sosiaalisessa mediassa laittaa. Kiusaus tämän miehen kohdalla kuitenkin on hyvin suuri ja tekisi mieli pyytää kahville, syömään tm. Olisiko se täysin tahditonta ja epäsopivaa?

Jos mies ei ole kiinnostunut ( moni nainen uskoo olevansa vastustamaton vaikkei ole ja tulkitsee miehen ystävällisyyden kiinnostukseksi) niin teet hänellä vaikeaksi jatkaa asiakkuutta. Kyllä minusta tuo kuulostaa potentiaalisesta ahdistelulta sinun puoleltasi.

Vierailija
26/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin että kyllä saa. Koska kyllä, saahan sitä, ei sitä vastaan sääntöjä ole. Et sinä potkuja töistä sen vuoksi saa eikä se asiakas treffipyynnöstäsi varmaan kauheasti hermostu vaikkei susta tykkäisikään.

Mutta itse en niin ikinä tekisi, koska pidän 100% eron työelämän ja yksityiselämäni välillä. Jos tapaan jonkun töissä niin en koskaan tapaa häntä vapaa-ajalla, en kerro hänelle mitään yksityisasioita. Mutta tämä on vain mun tapa. Ymmärrän että on paljon ihmisiä joilla työelämä ja yksityiselämä sekoittuvat eikä se heitä haittaa.

Jos välttämättä tahtoisin pyytää treffeille vaikkapa työkaveriani/asiakasta niin mun pitäisi ensin vaihtaa työpaikkaa. Sittenhän se henkilö ei enää olisi osa mun työelämää.

Kyllä minusta olisi todella inhottavaa, jos ihminen jota minun on tavattava työn puolesta/muita asioita hoitaakseni alkaa pyydellä ulos. Sen jälkeen olisi epämukava tavata. En pyytäisi jollei sattumalta vapaa-ajalla tavattaisi ja toinen olisi selvästi kiinnostunut.

Vierailija
27/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi, jotka siis ovat nimenomaan vain miehen tuttuja eikä ystäviä, tietävät hänen olevan sinkku? Ihan oikeasti kuvittelet tuttavapiirin olevan tietoinen ihmisten parisuhdestatuksesta? Jos omilta tuttaviltani kysyttäisiin, niin aika moni varmaan olettaisi minun olevan sinkku, vaikka tässä on jo muutama kuukausi avoliittoa takana. Vielä useampi vastaisi, että ei aavistustakaan.

Jos kiinnostus on molemminpuolinen, niin tapaamisenne työn merkeissä sisältävät rupattelua ihan muista asioista; "mitä kuuluu", "jokos lomat on pidetty", "ihanaa kun on viikonloppu tulossa", "pidätkö joulunpyhien yhteydessä pitempäänkin vapaata" jne. Siinä yhteydessä on hyvä kuunnella, kertooko mies suunnitelmistaan minä- vai me-muodossa. Mutta ennen kaikkea ensin teidän pitää olla tuolla asteella ennen kuin voit edes miettiä mitään ehdotuksia! Jos hän selvästi viihtyy seurassasi ja alatte tietää toisistanne enemmän, niin sitten voit miettiä asiaa, mutta jos hän vain katselee sinua pitkään tai jostain muusta kuvittelet hänen olevan kiinnostunut sinusta, niin älä hyvä ihminen tee mitään typerää!

Vierailija
28/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei ole kiinnostunut ( moni nainen uskoo olevansa vastustamaton vaikkei ole ja tulkitsee miehen ystävällisyyden kiinnostukseksi) niin teet hänellä vaikeaksi jatkaa asiakkuutta. Kyllä minusta tuo kuulostaa potentiaalisesta ahdistelulta sinun puoleltasi.

Taitaa olla sikamies-kommentin kirjoittaja vauhdissa. Puolet vastauksista kuin häneltä.

Oletko katkera naisille kelpaamaton mies? Kenties jopa sama joka taannoin aloitti itkuvirsi-naiset on pinnallisia ketjuja, kun lyhyemmänpuoleinen mies ei muka naisille kelpaa. Luonne se selvästi ongelma oli eikä pituus.

Vierailija
29/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttusi, jotka siis ovat nimenomaan vain miehen tuttuja eikä ystäviä, tietävät hänen olevan sinkku? Ihan oikeasti kuvittelet tuttavapiirin olevan tietoinen ihmisten parisuhdestatuksesta? Jos omilta tuttaviltani kysyttäisiin, niin aika moni varmaan olettaisi minun olevan sinkku, vaikka tässä on jo muutama kuukausi avoliittoa takana. Vielä useampi vastaisi, että ei aavistustakaan.

Jos kiinnostus on molemminpuolinen, niin tapaamisenne työn merkeissä sisältävät rupattelua ihan muista asioista; "mitä kuuluu", "jokos lomat on pidetty", "ihanaa kun on viikonloppu tulossa", "pidätkö joulunpyhien yhteydessä pitempäänkin vapaata" jne. Siinä yhteydessä on hyvä kuunnella, kertooko mies suunnitelmistaan minä- vai me-muodossa. Mutta ennen kaikkea ensin teidän pitää olla tuolla asteella ennen kuin voit edes miettiä mitään ehdotuksia! Jos hän selvästi viihtyy seurassasi ja alatte tietää toisistanne enemmän, niin sitten voit miettiä asiaa, mutta jos hän vain katselee sinua pitkään tai jostain muusta kuvittelet hänen olevan kiinnostunut sinusta, niin älä hyvä ihminen tee mitään typerää!

Niin sitten sinun tuttavapiirissä. :) Tässä tapauksessa toisin.

Käydessään jos ei ole muita paikalla jää kahville ja juttelee töiden ulkopuolisiakin asioita.

Vierailija
30/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta olisi todella inhottavaa, jos ihminen jota minun on tavattava työn puolesta/muita asioita hoitaakseni alkaa pyydellä ulos. Sen jälkeen olisi epämukava tavata. En pyytäisi jollei sattumalta vapaa-ajalla tavattaisi ja toinen olisi selvästi kiinnostunut.

Tässä tapauksessa on sikäli hyvä, että hänen ei ole ollenkaan pakko asioida minun kanssani jotta hänellä työt hoituu.

Itsekään en missään tapauksessa töissä ottaisi koko asiaa puheeksi vaan ainoastaan vapaa-ajalla jos silloinkaan viitsin.

Vierailija
31/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa vaan. Kerran täällä eletään. Teet treffikutsun ystävällisesti ja toista kunnioittaen ja jos torjuu, niin se siitä. Jos hän kiusaantuu totaalisesti, voi siirtyä eri asiakaspalvelijalle jatkossa.

Vierailija
32/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku mies kiukuttelee, kun joku toinen mies kiinnostaa naisia ja itse ei kelpaa...

Ehkä itse ehdottaisin tosi kevyeen ja huolettomasn sävyyn. Jos vastaus on ei, niin se kannattaa jättää siihen, eikä alkaa enempää kyselemään syitä. Eli mahdollisimman huolettomasti.

Vierailija
33/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä joku mies kiukuttelee, kun joku toinen mies kiinnostaa naisia ja itse ei kelpaa...

Ehkä itse ehdottaisin tosi kevyeen ja huolettomasn sävyyn. Jos vastaus on ei, niin se kannattaa jättää siihen, eikä alkaa enempää kyselemään syitä. Eli mahdollisimman huolettomasti.

No ainakin ole itse nainen ja mielestäni ei kannata asiallisia työvälejä pilata ehdottelemalla kahveja sun muita töissä. Mikäli tätä ihmistä tapaa vapaalla esim tuttavien kautta, asia on ehkä toinen. Toisaalta tällöinkin voi tulla kiusallisia tilanteita jatkossa jos se toinen ei ole lainkaan kiinnostunut.

Vierailija
34/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on taas kerran normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä tehty mahdollisimman hankalaa ja mutkikasta. Hyvä Suomi! Jos sitä pelkäät että onko "sopimatonta" kutsua asiakas kahville niin kysy sitä vaikkapa siltä asiakkaalta. Tässä parit vaihtoehdot miten se keskustelu voisi vaikkapa mennä jos minä kysyisin asiakasta kahveille ja olisin huolissani "sopimattomuudesta":

...

MINÄ: Olisiko sopimatonta jos kysyisin sulta että lähtisitkö mun kanssa joskus kahville?

ASIAKAS: Olisi sopimatonta.

MINÄ: No en mä sitten kysy.

ASIAKAS: Hyvä.

...

MINÄ: Olisiko sopimatonta jos kysyisin sulta että lähtisitkö mun kanssa joskus kahville?

ASIAKAS: Ei olisi sopimatonta.

MINÄ: No lähtisitkö mun kanssa joskus kahville?

ASIAKAS: En.

...

ASIAKAS: Joo.

Vierailija
35/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas on taas kerran normaalista sosiaalisesta kanssakäymisestä tehty mahdollisimman hankalaa ja mutkikasta. Hyvä Suomi! Jos sitä pelkäät että onko "sopimatonta" kutsua asiakas kahville niin kysy sitä vaikkapa siltä asiakkaalta. Tässä parit vaihtoehdot miten se keskustelu voisi vaikkapa mennä jos minä kysyisin asiakasta kahveille ja olisin huolissani "sopimattomuudesta":

...

ASIAKAS: Olisi sopimatonta.

MINÄ: No en mä sitten kysy.

ASIAKAS: Hyvä.

...

ASIAKAS: En.

...

ASIAKAS: Joo.

Totta. Ei tämä mikään maata kaatava asia ole. Ihmiset voisivat tehdä rohkeammin alotteita eikä miettiä liikoja.

Vierailija
36/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
37/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla sikamies-kommentin kirjoittaja vauhdissa. Puolet vastauksista kuin häneltä.

Oletko katkera naisille kelpaamaton mies? Kenties jopa sama joka taannoin aloitti itkuvirsi-naiset on pinnallisia ketjuja, kun lyhyemmänpuoleinen mies ei muka naisille kelpaa. Luonne se selvästi ongelma oli eikä pituus.

" Et ole koskaa pi**ua saanutkaan"-tason kommentointi kertoo kaiken kirjoittajastaan. 

Vierailija
38/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa pyytää, rennon asiallisesti. Ja varautua siihen että vastaus on ei, ja jatkaa silti hyvää asiakaspalvelua.

Tämä elämä on aivan liian lyhyt siihen, että alkaa rajoittamaan sitä missä sen oikean saa kohdata.

Vierailija
39/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa mennä vaan. Teen itse asiakaspalvelutyötä (ei hoitosuhdetta eikä mitään liikesalaisuuksia sisältävää) eikä mielestäni olisi epäammattimaista lähestyä asiakasta vapaa-ajalla. Itselläkin on paljon vakiasiakkaita, tutuksi tulleita. Toisinaan törmätään vapaa-ajalla, onpa jokusen kanssa tullut baarissakin kohdattua. Muutama on mua yrittänyt vähän pokailla mutta pakit olen antanut, varattu kun olen. Jos en olisi, en pitäisi tämän tyyppisessä työssä syntynyttä asiakassuhdetta esteenä treffeille. 

Pois turha pönötys, kerran täällä vaan elellään. :)

Vierailija
40/49 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit maininnut työsi.

Jos olet sosiaalitoimiston vastaanottovirkailija, niin Ei.

Jos olet Linnanmäen jäätelönmyyjä, niin Kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi