Lapsettomat jotka jäävät eläkkeelle
Jotkut heistä ovat ihania. Joillakin elämä oli pelkkää muiden nujertamista.
Kuka heistä elää hyvän ja onnellisen vanhuuden ja kuka ei?
Kommentit (13)
Miten lapsettomuus tai eläköityminen liittyy siihen, kuinka kohtelee muita ihmisiä?
Niin, yhtä lailla lapsellisista osa on ihania ja osa nujertaa toisia. Osa elää hyvän vanhuuden ja osa ei.
Kaikilla on ristinsä kannettavanaan. Joten älä huoli, kukaan ei pääse livahtamaan elämästä helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsettomuus tai eläköityminen liittyy siihen, kuinka kohtelee muita ihmisiä?
En tiedä. Otanta on liian pieni. Lapsettomissa naisjohtajissa, jotka eivät ole ylempääkorkeakoulututkintoa suorittaneet on ollut eniten narsistisia piirteitä havaittavissa.
Onko se napoleonkompleksi että jollakin pitää päteä?
Jos emme ole halunneet lapsia, niin tuskin osaamme kaivata lapsenlapsiakaan. Tarkoituksena on muuttaa eläkkeellä etelään talviksi. Kesällä on samat kaverit ja harrastukset kuin nykyisinkin.
Voi tulla yksinäinen vanhuus, jos sen laskee jälkipolvien varaan. Välit voi mennä poikki tai asuvat maailman äärissä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva saada kommentteja. Olen nähnyt työelämässä kyynerpäillä edenneitä narsistinaisia, jotka ovat käyttäytyneet ilkeästi äitejä kohtaan.
Miten he kokevat seniorivuodet? Miten päteä kun ei ole ketään alaista? Onko se mies sitten uhri?
Tämä kommentti on yhtä pimee kuin aloitus.
Sori vaan.
Joku ongelma sulla on, mutta en usko sen liittyvän muiden perheellisyyteen.
Haiskahtaa siltä, että sulla ei oikein ole muuta elämänsisältöä kuin lapset, ja kuvittelet että muuta ei voi ollakaan.
Mä ajattelin, että ap tarkoitti sitä, että lapsettomat "eivät ole hankkineet " jälkikasvua, joten eivät ole oikeutettuja eläkkeeseen..tai jotain muuta sellaista..
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin, että ap tarkoitti sitä, että lapsettomat "eivät ole hankkineet " jälkikasvua, joten eivät ole oikeutettuja eläkkeeseen..tai jotain muuta sellaista..
Mä taas saan vaikutelman, että ap näkee itsensä istumassa keinutuolissa harmajapäänä liuta lapsenlapsia ympärillä, ja hykertelee tyytyväisenä kuvitellessaan että lapsettomilla ei ole mitään tekemistä. Jotain tämmöstä.
Taas yksi umpimielinen fantasioimassa siitä miten elämä antaa rangaistuksen niille jotka eivät ole hankkineet lapsia.
Luultavasti olen yhtä iloinen ettei lapsia ole. Yksinäisempiä ovat ihmiset joidenka lapset eivät välitä, eivät lapsettomat.
Äiti-ihmiset ovat enemmän syrjineet mua kuin lapsettomat
Olisi kiva saada kommentteja. Olen nähnyt työelämässä kyynerpäillä edenneitä narsistinaisia, jotka ovat käyttäytyneet ilkeästi äitejä kohtaan.
Miten he kokevat seniorivuodet? Miten päteä kun ei ole ketään alaista? Onko se mies sitten uhri?