Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuleeko pienyrittäjät oikeasti, että irtisanomissuojan heikentäminen olisi pienyrittäjän etu

Vierailija
11.10.2018 |

Miksi kukaan valitsisi vapaaehtoisesti pienyrityksen työpaikakseen, jos irtisanomissuoja käytännössä poistetaan? Pienet nyrkkipajat ovat jo nyt epävarmempia palkanmaksussa kuin isot yritykset. Jos ne saavat vielä lisää oikeuksia irtisanomiseen, kukaan ei mene niihin vapaaehtoisesti töihin, vaan niitä vältellään viimeiseen asti. Niihin mennään vasta viimeisinä vaihtoehtoina ja niistä lähdetään isompaan heti kun mahdollisuus tulee.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä työntekijällä ei ole mitään syytä pelkoon tai välttelyyn. Lusmut ja vapaamatkustajat pitäisi potkia pois isoistakin firmoista.

Vierailija
2/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä työntekijällä ei ole mitään syytä pelkoon tai välttelyyn. Lusmut ja vapaamatkustajat pitäisi potkia pois isoistakin firmoista.

Hyvät työntekijät menevät järjesteensä niihin isoihin firmoihin vakaisiin työoloihin, jos tämä esitys menee läpi. Pienyrittäjät voivat sitten valita jäljelle olevasta materiaalista niitä poispotkittavia lusmuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne jättävät palkkaamatta työntekijöitä. Uudistuksen jälkeen uskaltaa palkata, kun hankalammista tyypeistä pääsee eroon ilman konkurssia.

Vierailija
4/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin minä menisin pienyritykseen töihin lakimuutoksen jälkeenkin. Koska minä hoidan asiallisesti työvelvoitteeni enkä ole työpaikkakiusaaja, lakimuutos ei heikennä minun asemaani.

Vierailija
5/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin minä menisin pienyritykseen töihin lakimuutoksen jälkeenkin. Koska minä hoidan asiallisesti työvelvoitteeni enkä ole työpaikkakiusaaja, lakimuutos ei heikennä minun asemaani.

Hyvä työnantaja osaa alunperinkin valita hyvän porukan töihinsä.

Meitä on 8 henkilöä ja ollaan oltu työkavereina 8-16 vuotta.

Mitään isompaa skismaa ei ikinä ole ollut ja työt luistaa hyvin.

Saadaan parempaa palkkaakin kuin muut saman alan duunarit.

Vierailija
6/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä, alle kymmenen hengen firma ja hyvä työporukka. Pari työntekijää on ollut yli kymmenen vuotta, me loput tultu firman laajentuessa. En vaihtaisi edelliseen työpaikkaani isommassa yrityksessä.

eri

Vierailija
7/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun tulet raskaaksi tai sairastut syöpään, tulee yllättäen potkut. Et sopeudu enää porukkaan. Asuntolainojaan pikkupuljuissa työskentelevät eivät enää saa tai saavat korkealla korolla. Sellaista autuutta. Kuka hullu näihin mielivaltaisiin pärstäkerroinlafkoihin enää vapaaehtoisesti hakeutuisi.

Vierailija
8/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainutkaan hyvä työntekijä  hakeudu pikkufirmaan töihin tuon jälkeen. Eikä  varmaan kovin moni vähemmän hyväkään.

Vierailija
9/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää ottaa huomioon myös ne rekrytoijat, jotka tekevät virheen ja erehtyvät rekrytoimaan esim. kiusaajan.

Vierailija
10/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on puoli miljoonaa, joten työvoimaa riittää.

Vierailija
11/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainutkaan hyvä työntekijä  hakeudu pikkufirmaan töihin tuon jälkeen. Eikä  varmaan kovin moni vähemmän hyväkään.

No jankataan nyt sitten, kun aloitettiin. Olen hyvä työntekijä, eikä minulla olisi mitään estettä hakeutua pikkufirmaan lakimuutoksen jälkeen.

Vierailija
12/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee pientä kampaamoyrittäjää, jolla on vaikkapa viisi naista palkkalistoilla. Äitiyslomat, sairauslomat yms. ovat valtavan raskas taakka. Pakko on saada vaihtaa porukkaa, jos joku valitsee lasten tekemisen ykkösammatikseen. Isoissa yrityksissä voivat olla joka toinen vuosi äitiyslomalla ja viemässä kuitenkin työpaikan, johon olisi tulijoita. 

Vierailija
13/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjän etu on palkata työntekijä osaamisen ja asenteen perusteella, ei ulkonäköä ja sukulaissuhteita korostaen.

Vierailija
14/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kun tulet raskaaksi tai sairastut syöpään, tulee yllättäen potkut. Et sopeudu enää porukkaan. Asuntolainojaan pikkupuljuissa työskentelevät eivät enää saa tai saavat korkealla korolla. Sellaista autuutta. Kuka hullu näihin mielivaltaisiin pärstäkerroinlafkoihin enää vapaaehtoisesti hakeutuisi.

Jep. Tämä ei ole millään tavalla muuta sitä, että nuoria naisia ei työllistetä. Ehkä sitten suostuvat työllistämään, jos lappua kirjoittaessa saa vaatia ruksaamaan kohdan, joka antaa oikeuden potkia jos raskautuu.

Vierailija
15/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sittenhän kaikki voittaa. Lusmut siirtyy isoihin firmoihin, joiden urakat alkavat kusta kroonisten saikuttajien takia, jolloin pikkufirmat saa lisää hommia ja voivat palkata hyviä ukkoja lisää ja sitä myöden kasvaa isoksi firmaksi.

Vierailija
16/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jankataan nyt sitten, kun aloitettiin. Olen hyvä työntekijä, eikä minulla olisi mitään estettä hakeutua pikkufirmaan lakimuutoksen jälkeen.

Haittaako potkut sairastumisen jälkeen? Karenssin kera?

Vierailija
17/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "osaa"? Miten kukaan voisi tuntemattomasta ihmisestä tietää? "Oma vika jos palkkaa lusmun." "Oma vika jos palkkaa ilkeän riitapukarin." "Oma vika jos palkkaa täysin epäluotettavan alkoholistin." Ihme hurskastelua.

Vierailija
18/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sittenhän kaikki voittaa. Lusmut siirtyy isoihin firmoihin, joiden urakat alkavat kusta kroonisten saikuttajien takia, jolloin pikkufirmat saa lisää hommia ja voivat palkata hyviä ukkoja lisää ja sitä myöden kasvaa isoksi firmaksi.

Miksi hyvät työntekijät menisi ennemmin niihin pikkufirmoihin kun voi valita ison firman paljon vakaammalla työsuhteella, jota ei voi purkaa mielivaltaisesti?

Vierailija
19/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hyvät työntekijät menisi ennemmin niihin pikkufirmoihin kun voi valita ison firman paljon vakaammalla työsuhteella, jota ei voi purkaa mielivaltaisesti?

Pikkufirmassa voi vaikkapa neuvotella itselleen paremman palkan, kun isossa firmassa laitetaan neuvottelematta alin mahdollinen taulukkopalkka. Pikkufirmassa on mahdollisuus joustaa molemmin puolin mm. työajoissa, isossa firmassa ei. Pikkufirmassa asiat voi hoitaa suoraan toimitusjohtajan kanssa, isossa firmassa kaikki kulkee erilaisten esimiesportaiden läpi. Jos yritys on toimiva ja työntekijä palkkansa arvoinen, työsuhde pikkufirmassa on vähintään yhtä vakaa kuin isossa firmassa.

Vierailija
20/55 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako potkut sairastumisen jälkeen? Karenssin kera?

Ei lakiehdotus liity sairastumiseen. Lakiehdotuksen mukaan irtisanomisen edellytyksenä on asiallinen ja painava syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi