Ahdistava ja ankea ihmistyyppi. Kokemuksia?
Tiedättekö sellaisen ihmistyypin, jonka parissa tulee välittömästi todella ahdistava, painostava, jopa pahoinvoiva olo? Ei sillä että henkilö olisi varsinaisesti mitenkään aggressiivinen tai vaikkapa voimakkaasti hienhajuinen, vaan kyseessä tietynlainen henkinen olemus ja käytös. Robottimainen, ilmeetön, persoonaton, pahimmillaan täysin huumorintajuton, mustavalkoinen ajattelu jne. Heidän ankeutensa tarttuu ja voi laukaista itsessäkin ahdistusta taikka vihaisen fiiliksen, pilaten päivän. Heidän luonaan jos käy vierailulla, tuntuu että jo ovella leijuu sellainen lyijynraskas hautajaisfiilis. Mikä se semmonen ihmistyyppi on?
Kommentit (55)
Tiedän tyypin, mutten minäkään osaa sitä ihmisryhmää nimetä. Naapurissa asuu tuollainen lapsiperhe, vanhemmat ja lapset molemmat tuollaisia ankeita tyyppejä. Lapsi jo ekaluokan luokkakuvasta lähtien (on lapseni luokkakaveri) hymytön ja jotenkin ilmeetön, lastenkutsuilla toinen vanhempi oli jostain monisteesta lukien ohjannut jonkun leikin ja yksi kaveri sen jälkeen kysynyt, että koska lähdetään kotiin. Meillä siis jopa lapset kiinnittäneet huomiota tähän. Molemmilla vanhemmilla sellaiset kunnollisen tunnolliset perusammatit ja lapset ihan ok-tyyppejä, ei siis tule vaikutelmaa että olisivat mitään aspergereja tai muita, mutta todella kummallisia vaan. Ilottomia.
En kyllä tiedä. Ehkäpä vika on sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee ahdistava ja ankea olo taukoamatta puhuvien, tekopirteiden ihmisten kanssa. Että ihan mikä ketäkin ahdistaa.
Itseäkin ärsyttää tuollaiset ihmiset, mutta eivät sentään lapioi mustaa pskaa niskaan.
Mua ahdistaa 99 % ihmisistä.Syy ei toki ole heissä.
Tiedän tuollaisia 40-75v insinöörimiehiä muutaman.
Ei voi olla persoonaton. Kaikilla on oma persoona. Ei kaikkien tarvi olla mitään räväkkiä wt-mammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee ahdistava ja ankea olo taukoamatta puhuvien, tekopirteiden ihmisten kanssa. Että ihan mikä ketäkin ahdistaa.
Itseäkin ärsyttää tuollaiset ihmiset, mutta eivät sentään lapioi mustaa pskaa niskaan.
Mulla tuli tänään musta pahanhajuinen paska pönttöön, olin syönyt ilmeisesti liikaa rautatabletteja, koska ferritiinitasoni matalalla. Huomenna pitäisi mennä taas mittauttamaan ferritiiniä, siispä uutta kourallista vaan naamaan ja pinaattia päälle!
Ei ole normaali reaktio.
Ei kukaan pidä kaikista, mutta vähän pitkälle menee.
Hakeudu terapiaan.
Tiedän erään tuon tyyppisen ihmisen mutta hänestä yllättäin paljastui huumorintaju 5v tuttavuuden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla persoonaton. Kaikilla on oma persoona. Ei kaikkien tarvi olla mitään räväkkiä wt-mammoja.
No ei kai täällä ole sanottukaan, että pitää olla joko nollasta sataan kiihtyvä räväkkä draamakuningatar tai sitten tyyppi, jonka kasvoilla ei ole nähty hymyä sitten yksivuotiskuvan ja joka ei tunnu ikinä riemastuvan tai ilahtuvan yhtään mistään?
Eräs työkaveri on ihan mukava ihminen, mutta vältän hieman hänen seuraansa. Hän tuntuu aina jotenkin uupuneelta ja puisevalta ja se olo tarttuu jos viettää liikaa aikaa hänen kanssaan. Pieniä annoksia.
Vierailija kirjoitti:
entäs flegmaattiset wt-gootit!
Pariskunta, jolta ostettiin meidän edellinen asunto, sopii ap:n kuvaukseen. Ihan kamalan negatiivisia ja nyrpeitä ihmisiä. Lähinnä ihmettelen sitä, miten kaksi tuollaista tyyppiä onnistuu ikinä päätymään keskenään parisuhteeseen ja millaiset esim. ensitreffit ovat olleet, kun molemmat ovat täysin innottomia ja kaikki on heidän mielestään p*rseestä.
En tunnista mitään tuollaista tyyppiä. Tietty kaikkien kanssa ei juttu luista, ja joidenkin seurassa on ihan vaivautunut olo, mutta ei sen takia nyt koko ihmistä voi demonisoida. Kyse on vain jostain sosiaalisests yhteensopimattomuudesta.
Ehkäpä se toinenkin ahdistuu sinusta yhtä lailla, ja siksi on tilanteessa niin iloton ja jäykkä?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tyypin, mutten minäkään osaa sitä ihmisryhmää nimetä. Naapurissa asuu tuollainen lapsiperhe, vanhemmat ja lapset molemmat tuollaisia ankeita tyyppejä. Lapsi jo ekaluokan luokkakuvasta lähtien (on lapseni luokkakaveri) hymytön ja jotenkin ilmeetön, lastenkutsuilla toinen vanhempi oli jostain monisteesta lukien ohjannut jonkun leikin ja yksi kaveri sen jälkeen kysynyt, että koska lähdetään kotiin. Meillä siis jopa lapset kiinnittäneet huomiota tähän. Molemmilla vanhemmilla sellaiset kunnollisen tunnolliset perusammatit ja lapset ihan ok-tyyppejä, ei siis tule vaikutelmaa että olisivat mitään aspergereja tai muita, mutta todella kummallisia vaan. Ilottomia.
Ehkä joku ajattelee meistä noin. Olemme introverttejä ja ujoja, ja jäädymme vieraammassa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä olen sitten aika wt, mutta en voi sietää sellaisia valjuja ihmisiä. Niissä ei tunnu olevan mitään, mistä ottaa kiinni. Kaikki mielenkiinto kohdistuu vain johonkin porvarillisen mitäänsanomattomiin asioihin, kuten lomailuun Euroopan suurkaupungeissa tai ruokaan. Mielipiteitä tällaisilla ihmisillä harvoin on mihinkään tai jos on, niin se on jotain Hesarista ulkoa opeteltua yleistä valtavirran mukana menemistä ja ääri-kaiken vastustamista. Mitään omia näkökulmia eivät osaa tuoda mihinkään, mitä kannattavat tai vastustavat. Jo ulkoinen olemus huokuu harmautta ja mielipiteettömyyttä, kun päästä varpaisiin kaikessa näkyy keskiluokkainen laimeus. Värit ovat mustaa, harmaata, beesiä ja muita huomiota herättämättömiä värejä, hiustyyli mahdollisimman tavallinen ja kengät joko ballerinat tai mahdollisimman tylsät nilkkurit.
Vierailija kirjoitti:
Pariskunta, jolta ostettiin meidän edellinen asunto, sopii ap:n kuvaukseen. Ihan kamalan negatiivisia ja nyrpeitä ihmisiä. Lähinnä ihmettelen sitä, miten kaksi tuollaista tyyppiä onnistuu ikinä päätymään keskenään parisuhteeseen ja millaiset esim. ensitreffit ovat olleet, kun molemmat ovat täysin innottomia ja kaikki on heidän mielestään p*rseestä.
Tämä negatiivisuus lultavasti on se yhdistävä tekijä. Yhdessä vihaavat maailmaa, ja päivittelevät miten kaikki on p*skaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mä olen sitten aika wt, mutta en voi sietää sellaisia valjuja ihmisiä. Niissä ei tunnu olevan mitään, mistä ottaa kiinni. Kaikki mielenkiinto kohdistuu vain johonkin porvarillisen mitäänsanomattomiin asioihin, kuten lomailuun Euroopan suurkaupungeissa tai ruokaan. Mielipiteitä tällaisilla ihmisillä harvoin on mihinkään tai jos on, niin se on jotain Hesarista ulkoa opeteltua yleistä valtavirran mukana menemistä ja ääri-kaiken vastustamista. Mitään omia näkökulmia eivät osaa tuoda mihinkään, mitä kannattavat tai vastustavat. Jo ulkoinen olemus huokuu harmautta ja mielipiteettömyyttä, kun päästä varpaisiin kaikessa näkyy keskiluokkainen laimeus. Värit ovat mustaa, harmaata, beesiä ja muita huomiota herättämättömiä värejä, hiustyyli mahdollisimman tavallinen ja kengät joko ballerinat tai mahdollisimman tylsät nilkkurit.
Huomaatko itse kuinka mustavalkoinen ja kapeakatseinen olet? Lokeroit ja tuomitset ihmisiä tuosta vaan ulkoisten seikkojen perusteella, ja kaikki jotka ovat kanssasi eri mieltä, ovat tyhmiä ja väärässä.