Millaista elämää elät + 50v nainen?
Kertoisitteko millaista on elämä +/- 50 vuotiaana.
Toivoisitko asioiden olevan toisin?
Onko asioita joita "olisi pitänyt" tehdä tai aloittaa tekemään jo 10 vuotta sitten?
Oletko väsynyt, onko riittävästi vapaa-aikaa?
Mitä teet vapaapäivinäsi/-aikana?
Kommentit (3)
Parasta aikaa elämässäni. Työelämässä siinä pisteessä, että saan itse päättää työaikani ja -tehtäväni, palkkaa tulee mukavasti, ei velkoja. Iso lapsi pärjää omillaan. Miehen kanssa parisuhde on seesteinen ja vakaalla pohjalla, intohimoakin vielä löytyy. Paljon harrastuksia, aikaa myös matkoille, varaa tehdä mitä huvittaa. Ikää 52 vuotta, terve ja hyväkuntoinen.
Naimisissa olen ollut 20 vuotta, lapset 19 ja 16 vuotta.
Taloudellisesti on mennyt ihan hyvin. En käy töissä. Onnistuneita sijoituksia tämän ratkaisun taustalla. Rahatilanne on vakaa, en ole rikas mutta töissä ei ole oikein ideaa käydä, koska en ole luonteeltani mikään kunnianhimoinen uraohjus. Saan sijoituksista saman, mitä saisin palkkana töistä, joten jätän senkin paikan sitä enemmän tarvitsevalle.
Ehdin tehdä mitä haluan. Oikein hyvin saan päivät täyteen harrastuksista, koirien hoidosta, ystävien tapaamisesta ja kotihommista. Omakotitalossa on puuhaa ihan yllin kyllin.
Olen tyytyväinen elämäämme. Meillä on kaikki tarvittava ja olemme terveitä.
52-v, lapset aikuisia ja hyvissä ammateissa. Itse työelämän ulkopuolella saikulla/työttömänä. Jossittelua en harrasta, ei siis näitä "olisi pitänyt 10-v sitten" vaan painopisteenä nyt ja tulevaisuus .
Väsynyt sairauksien/lääkityksen vuoksi mutta toivottavasti menee ohi tai sitten säädän jatkossakin elämän sen mukaan mitä jaksan.
Samalla kuitenkin tulevaisuus näyttää valoisaltakin, vielä ehtii tehdä töitä eri alalla kuin ennen ja on löytänyt oman arvomaailmansa. Enää ei kiinnosta mitä muut ajattelee tekemisistäni, ulkonäöstä tai pukeutumisesta. Nyt voi hyvin tehdä kaiken mitä ennen ei kehdannut:)
Vapaalla tapaan sukulaisia ja ystäviä, käyn teatterissa, köllötän sohvalla kissojen kanssa. Luen, opiskelen, hion suunnitelmia tulevaisuudelle. Matkustelen rahatilanteen salliessa.
Eli suosittelen tätä ikää varsinkin vapauden tunteen vuoksi, en vaihtaisi takaisin nuoremmaksi:))
- Suuntana tulevaisuus