Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laakkosen FiksuDiili, tuleeko omistusauto halvemmaksi?

Vierailija
10.10.2018 |

Ollaan hankkimassa kahdelle aikuiselle autoa ihan peruskäyttöön, eli pidempiä matkoja ei tule ajettua kuin ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Laskin, että vuodessa 10 000 km olisi realistinen, mutta alle 15 000 km kyllä pysytään varmasti.

Kannattaako FiksuDiili, vai tuleeko halvemmaksi ostaa oma vanhahko käytetty auto kun rahaa autoon olisi käytettävissä tällä hetkellä n. 5000€? Sillä ei kovin uutta ja vähän ajettua saa, mutta mieheni osaisi tietyn merkin autoa huoltaa ja korjata itse hyvinkin pitkälle.

FiksuDiilillä maksaisimme uudesta autosta 300-350€/kk 2-4 vuoden ajan ja siihen sisältyisi kaikki huollot, katsastukset jne. Itseäni kiinnostaisi tämä vaihtoehto enemmän, sillä muistan miten omaan vanhahkoon autooni iski vuosittain jotain pientä ja sitten vähän isompaakin remppaa, jonka hinta nousi yli auton arvon. Mieheni olisi oman auton kannalla.

Mielipiteitä, kokemuksia? :-)

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pop98 kirjoitti:

Fiksudiiliin ei sisälly vakuutukset, kallis täyskasko pakollinen.

eikä sisälly ajoneuvovero.

Renkaiden uusimisia ja katsastuksia ei noin uudessa tule eteen.

Eli vuosi ajelua tuommoisella pikkuautolla maksaa fiksudiilissä noin 5000e.(ilman bensojen osuutta)

3v fiksudiiliä maksaa 15 000euroa.

5000euron autossa jää aika paljon rahaa korjaamisiin, hyvällä tuurilla ei tarvi korjailla lainkaan, ja onhan niissäkin 6kk takuu, uudempiin käytettyihin saa 12kk takuun

Laakkosen sivuilla puhutaan vain liikenne-kaskovakuutuksesta, eli ymmärtääkseni perus kaskovakuutus riittää, eikä tarvitse olla laaja- tai täyskaskoa. Onko sinulla omakohtaista tietoa asiasta? Ja jos yksityiseltä ostaa, niin eiköhän niissä ole vain perävalotakuu.

https://www.laakkonen.fi/auto/volkswagen/golf/175270/

Tässä olisi hyvä vaihtoehto, 315€/kk kun on 40tkm/36kk sopimuksella. Hintaa vuodessa tulisi 3780€ + ajoneuvovero alle 200€ (2014 autossa 178€) ja bensaan menisi 60-80€/kk kun kulutus on tuota luokkaa. Laajakaskon saamme n. 750-800€ hintaan kun saan henkilökunta-alennuksen ja keskitämme vakuutukset. Näistä tulisi siis maksimissaan 5000€/v jos vakuutus olisikin kalliimpi. 

Eli kuukaudessa vajaa 500€ menisi diilin autoon kun lasketaan mukaan kaikki nämä... 

Kulkisipa bussit täällä paremmin niin käyttäisin suosiolla sitä, kuukauden saa rällätä 50€ hintaan :-D

-ap

Vierailija
22/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laakkosen sivuilla puhutaan vain liikenne-kaskovakuutuksesta, eli ymmärtääkseni perus kaskovakuutus riittää, eikä tarvitse olla laaja- tai täyskaskoa.

Autoilla, joiden omistaja on rahoitusyhtiö tai autoliike, on kyllä soppareissa yleisesti pakkona olla superkaskot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

enempää, niin johonkin sitä pitää tyytyä. Korjauskokemusta tästä suvusta löytyy pitkälti vain Volkswageneista ja sellainen auton kuulemma olla pitää... Muutenhan sopivia autoja olisi sadoittain! :-D

-ap

Golf 1.6 77kw moottorilla olisi aika varma peli ainakin moottorin kestävyyden ja sinänsä ihan hyvän ajettavuudenkin suhteen. Tuon mallin valmistus tosin taidettiin lopettaa v. 2006-2007(?), eli vähän vahemmalla joutuisi silloin ajalemaan :/

Mutta juu, kyllähän uudella autolla on hyvä ajaa. Jos vaan persaus kestää hinnan ;(

Näin se on... 2007 menisi jos löytyisi jokin vähän ajettu ja todella hyvin pidetty helmi. Ja niitähän ei tule vastaan silloin kun itse etsii :-D

Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta ei kallistakaan. 

Vierailija
24/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laakkosen sivuilla puhutaan vain liikenne-kaskovakuutuksesta, eli ymmärtääkseni perus kaskovakuutus riittää, eikä tarvitse olla laaja- tai täyskaskoa.

Autoilla, joiden omistaja on rahoitusyhtiö tai autoliike, on kyllä soppareissa yleisesti pakkona olla superkaskot.

Mitä muita kustannuksia sopimuksen lisäksi tulee?

Vuotuisen ajoneuvoveron lisäksi tulee sinun hankkia liikenne- ja autovakuutus. Auto pitää huollattaa määräaikaishuoltoohjelman mukaisesti, Tämän voi myös hoitaa erillisellä huolenpitosopimuksella.

https://www.laakkonen.fi/fiksudiili/#usein-kysyttya

Mun ymmärrykseni mukaan tässä ei tarkoiteta mitään superkaskoa? Vai olenko pudonnut kelkasta auton vakuutuksista puhuttaessa...

-ap

Vierailija
25/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko noista laakkosen autoista muita kuluja niiden puolesta kuin tuo kk maksu? Oon vähän pihalla kun toisessa kohdassa lukee kk maksu + vakuutukset ja verot, toisella sivulla on taas rahoitus esimerkki. Onko tuossa tarkoitus rahoittaa autoa ja maksaa korkoa koko ajalta vai maksatko vain tuon kk maksun?

Vierailija
26/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hassusti tuossa kyllä puhutaan. Liikennevakuutus = se pakollinen, jokaisella oltava vakuutus josta korvataan vastapuolen vahingot onnettomuustilanteissa. Autovakuutus = ylimääräinen vakuutus, eli kasko.  En oikein jaksa uskoa että autoliike sallisi liisingin ilman täyskaskoa, sillä uuden auton korjaus- ja lunastuskulut ovat luonnollisesti isot ja niillä olisi varmasti usein ongelmia kulujen perimisessä liisaajalta.  Mutta ei siis ole kokemusta tuosta fiksudiilistä, tämä ihan vaan mutuna.

Vierailija
27/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko noista laakkosen autoista muita kuluja niiden puolesta kuin tuo kk maksu? Oon vähän pihalla kun toisessa kohdassa lukee kk maksu + vakuutukset ja verot, toisella sivulla on taas rahoitus esimerkki. Onko tuossa tarkoitus rahoittaa autoa ja maksaa korkoa koko ajalta vai maksatko vain tuon kk maksun?

Ihan tavallinen osamaksuhommeli tuossa on mielestäni meneillään ja kaikki on sijoitettu siihen kuukausihintaan mukaan. Eli jos auto maksaa 300€/kk, niin ilman korkoja jne. summa voisi olla vaikka 290€/kk. Maksat siinä samalla sitä korkoa ja sopimuksen lopussa voit lunastaa auton itsellesi. Ei tuo yritys hyväntekeväisyyttä sentään tee.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
28/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on ilmoittanut osaavansa hoitaa jonkun automerkin huollot varsin pitkälle itse ja löydätte sopivan sillä viidellä tontulla, niin sillä ajatte edullisemmin paljon pitempään kuin liisareilla. Tosin nythän ei tiedä millaiset käyttömaksujen ja polttoaineverojen korotukset vanhoille autoille on tulossa koska poliitikkomme ovat päättäneet että Suomi pelastaa maapallon ilmastonmuutokselta. Ja nimenomaan suomalainen autoilija.

Vierailija
29/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hassusti tuossa kyllä puhutaan. Liikennevakuutus = se pakollinen, jokaisella oltava vakuutus josta korvataan vastapuolen vahingot onnettomuustilanteissa. Autovakuutus = ylimääräinen vakuutus, eli kasko.  En oikein jaksa uskoa että autoliike sallisi liisingin ilman täyskaskoa, sillä uuden auton korjaus- ja lunastuskulut ovat luonnollisesti isot ja niillä olisi varmasti usein ongelmia kulujen perimisessä liisaajalta.  Mutta ei siis ole kokemusta tuosta fiksudiilistä, tämä ihan vaan mutuna.

No on tosiaan hämäävästi laitettu. Laskin uuden hinnan Loistokaskolle. hintaa tulisi jonkin verran päälle 800€ (joten ei paha hyppäys). 

Olisi kiva tietää millaiset kustannukset autoilevilla on, oli sitten oma tai leasing. Jos 2-4 v aikana maksat ns. arvon aleneman hinnan, niin onko se kannattavampaa kuin oman osto?

-ap

Vierailija
30/49 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on ilmoittanut osaavansa hoitaa jonkun automerkin huollot varsin pitkälle itse ja löydätte sopivan sillä viidellä tontulla, niin sillä ajatte edullisemmin paljon pitempään kuin liisareilla. Tosin nythän ei tiedä millaiset käyttömaksujen ja polttoaineverojen korotukset vanhoille autoille on tulossa koska poliitikkomme ovat päättäneet että Suomi pelastaa maapallon ilmastonmuutokselta. Ja nimenomaan suomalainen autoilija.

Sekin vielä! Taidetaan sittenkin muuttaa keskustaan kerrostaloon, olla tekemättä lapsia, kierrätetään ankarasti, ei oteta lemmikkejä, mietitään miten paljon voidaan syödä punaista lihaa ja pyöräillään vaan. 

Pitää selvittää missä ajassa nämä uudistukset aiotaan saada täytäntöön, jos sitä kerkeisi vielä ostaa sen vanhemman auton kun ei mielellään tuohon ylempään skenaarioon haluttaisi lukeutua... :-D

-ap

Vierailija
31/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on fiksudiili ja on ollut siihen tyytyväinen :) En tiedä aikooko ostaa omaksi...

Vierailija
32/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Aktiiviraha? Sillä taitaa saada jopa 20kk korotonta maksuaikaa

Vierailija
33/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokara-/leasingautossa maksat kaikki ne auton kulut + rahoittajan voitot. Omassa voit säästää jopa huolloissa kun mies kerran osaa (osat ei yleensä hirveitä maksaa, vaan työ ja itse tehden menee tietysti aikaa).

Tostahan näkee jo otsalohkolla kumpi on kannattavampaa.

Vierailija
34/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tule halvemmaksi. Tässä myydään helppoutta eikä säästöä.

Vierailija
35/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa maksaa huolettomuus ja vaivattomuus. Jos ne ovat tärkeitä, anna mennä. Itse en todellakaan halua omistaa autoa ja jos ei olisi firman liisaria, liisaisin itse. Suosittelen!

Vierailija
36/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokara-/leasingautossa maksat kaikki ne auton kulut + rahoittajan voitot. Omassa voit säästää jopa huolloissa kun mies kerran osaa (osat ei yleensä hirveitä maksaa, vaan työ ja itse tehden menee tietysti aikaa).

Tostahan näkee jo otsalohkolla kumpi on kannattavampaa.

Kerro toki kumpi on! Vanhaan autoon voi helposti tulla joku isompi vika jota ei omassa pihassa niin korjaillakkaan. Esim oman vanhemman autoni kansiremppa olisi tullut maksamaan 1300€ ja auton arvo oli siinä samoissa lukemissa, eli kannatti romuttaa auto.

Fiksudiilissä ei ole tätä huolta eikä yllättäviä menoja, mulle olis parempi kun ei ole varaa pistää tonnia kerralla korjaukseen.

Vierailija
37/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa maksaa huolettomuus ja vaivattomuus. Jos ne ovat tärkeitä, anna mennä. Itse en todellakaan halua omistaa autoa ja jos ei olisi firman liisaria, liisaisin itse. Suosittelen!

Jos autoon tulee vika tai huolto/katsastus lähenee, niin hoidatko itse ilmoitukset ja viet huoltoon? Mua kiinnostaa kanssa tämä liisaus, mietin miten vaivatonta se olisi versus oman auton omistaminen.

Vierailija
38/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000€ saa ihan hyvän käytetyn auton, mitä järkeä heittää vuodessa 4000€ taivaan tuuliin?

Vierailija
39/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tässä halvemmalla sitä, että omassa autossa voi niitä yllättäviä kuluja tulla kerralla paljonkin. Tuossa joku kertoi auton rempasta, mihin olisi mennyt tonni. Meillä ei löydy autoa varten tällä hetkellä ylimääräisiä tonneja korjauksia varten, joten siksi pohditaan tätäkin vaihtoehtoa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. 

-ap

Vierailija
40/49 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tässä halvemmalla sitä, että omassa autossa voi niitä yllättäviä kuluja tulla kerralla paljonkin. Tuossa joku kertoi auton rempasta, mihin olisi mennyt tonni. Meillä ei löydy autoa varten tällä hetkellä ylimääräisiä tonneja korjauksia varten, joten siksi pohditaan tätäkin vaihtoehtoa. Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. 

-ap

Teillä jää 4000€ vuodessa säästöön, kyllä sillä jo korjailee 5000€ autoa