Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten henkilö ei voi tietää, mitä hänen sukunimensä tarkoittaa, herranjestas?

Vierailija
10.10.2018 |

Että eikö ole yhtään häirinny koko elämän aikana, mitä oma sukunimi tarkoittaa, hyvää päivää....

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, on sulla suuret ongelmat häiritsemässä.

Vierailija
2/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on niin että kaikkien sukunimi ei sinänsä tarkoita mitään. Kaikki eivät ole jotain -nen -päätteisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut osaavat ottaa rennosti.

Vierailija
4/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä vain ei ole luontaista tiedonhalua. Oletan, että tuo tarkoittamasi henkilö ei ehkä ole kauhean välkky muutenkaan, jos hänellä ei ole tapana ottaa selvää erilaisista asioista.

(Khröhöm, itse tiedän tarkkaan sekä entisen että nykyisen sukunimeni, etunimeni ja lasteni etunimien merkitykset...)

Vierailija
5/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetikään kaikki suku-ja paikannimet ei tarkoita yhtään mitään

Vierailija
6/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sukunimi ei merkitse mitään, jos se on jonkun kylän nimi Sveitsissä?

Vierailija
7/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukunimi ei tarkoita mitään.

Vierailija
8/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukunimi on Svinhufvud. En halua tietää mitä se tarkoittaa.

Vierailija
9/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sukunimeni merkitystä, vaikka olen tiedonhankinnan ammattilainen. Kyseessä erittäin vanha inkeriläinen nimi.

Vierailija
10/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sanoa mita sukunimeni Bwimbi tarkoittaa?

Vierailija
11/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kiinnostaa? Se on vaan nimi, ei sillä ole mitään syvällisempää merkitystä.

Vierailija
12/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin uskoa et jos on pieni suku nii tietää hyvin, isossa suvussa taas ei välttämättä. ite oon pienestä suvusta ja tiän mistä sukunimi on peräisin mut naimisii mentäessä ja nimen vaihtuessa ei ukkokaa tiä mistä tää nimi on peräisin

Vierailija
13/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä vain ei ole luontaista tiedonhalua. Oletan, että tuo tarkoittamasi henkilö ei ehkä ole kauhean välkky muutenkaan, jos hänellä ei ole tapana ottaa selvää erilaisista asioista.

(Khröhöm, itse tiedän tarkkaan sekä entisen että nykyisen sukunimeni, etunimeni ja lasteni etunimien merkitykset...)

Olisi mukava kuulla, millaisia ponnistuksia olet tehnyt selvittääksesi perheesi nimien merkitykset. Oletko matkustanut esimerkiksi ulkomaille tutkimaan arkistoja?

T. Se, jolla on inkeriläinen nimi.

Vierailija
14/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on luontoon liittyvä. Sen paremmin en tiedä. Isäni isän isä keksi sen aikoinaan ja vaihtoi entisen nimensä siihen. Olisi kivaa tietää, mistä idea siihen tuli.

Vierailija
15/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kiinnostaa? Se on vaan nimi, ei sillä ole mitään syvällisempää merkitystä.

Niin kauan kuin ihmisille on nimiä annettu, niillä on ollut vaikka mitä syvällisempiä merkityksiä.

Vierailija
16/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisin uskoa et jos on pieni suku nii tietää hyvin, isossa suvussa taas ei välttämättä. ite oon pienestä suvusta ja tiän mistä sukunimi on peräisin mut naimisii mentäessä ja nimen vaihtuessa ei ukkokaa tiä mistä tää nimi on peräisin

Minun kokemukseni taas on, että isoissa suvuissa on kirjattu asioita ylös paremmin, tehty sukututkimusta ym.

Vierailija
17/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki nimet tarkoita mitään.

Vierailija
18/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä, että joku ei tiedä mitä oma sukunimi tarkoitta?

Jos nimi on koskela, nieminen tai vaikka pekkala, niin mitä siitä merkityksestä pitää tietää?

Vierailija
19/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni ei tarkoita mitään. On suomennettu silloin kun se oli muotia, on vain 7 kirjainta peräkkäin.

Vierailija
20/72 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukunimeni on luontoon liittyvä. Sen paremmin en tiedä. Isäni isän isä keksi sen aikoinaan ja vaihtoi entisen nimensä siihen. Olisi kivaa tietää, mistä idea siihen tuli.

Mikset vaan sanonut että isoisoisäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan