Eroon virtsatulehduskierteestä
Tarvitsen kaikki mahdolliset keinot ja niksit virtsatulehduskierteen katkaisemiseen. Karpalomehua juon joka päivä (täysmehua), mutta taas alkaa tuntua, että on tulehdus. Miten olette päässeet kierteestä eroon? Auttaako kahvin juonnin lopettaminen? Kaikkia ideoita saa ehdottaa.
Kommentit (37)
Mulla jatkuva estolääkitys. Silti joskus tulehdus iskee, mutta enää tosi harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesuaineita en käytä alapäähän. Pesen pelkällä vedellä aamuin illoin. Joskus tulee harrastettua tuota suluissa mainittua, mutta ei päivittäin. ap
Lopeta se suluissa mainittu, siinä on ongelman syy. Itsellä tulee oireet saman tien suihkuleikkien jälkeen, muulloin ei mitään.
Pitänee siirtyä johonkin muuhun tyyliin. Joskus saan tulehduksen muustakin tyylistä, vaikka käyn vessassa ennen ja jälkeen ja huolehdin pesusta ja hygieniasta. ap
Ja kookosöljyä lusikallinen aamulla ja illalla,kaikki poppakonstit täälläkin kokeiltu.Googleta vaikka tuo kookosöljy niin löydät infoa.
Pitää lukea tuosta kookosöljystä. Pitää myös ostaa noita karpalokapseleita. Onkohan niitä apteekissa tai löytyykö ihan markettien luontaistuotehyllystä? ap
Löytyy marketista, itsellä Urisan merkkisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesuaineita en käytä alapäähän. Pesen pelkällä vedellä aamuin illoin. Joskus tulee harrastettua tuota suluissa mainittua, mutta ei päivittäin. ap
Lopeta se suluissa mainittu, siinä on ongelman syy. Itsellä tulee oireet saman tien suihkuleikkien jälkeen, muulloin ei mitään.
Pitänee siirtyä johonkin muuhun tyyliin. Joskus saan tulehduksen muustakin tyylistä, vaikka käyn vessassa ennen ja jälkeen ja huolehdin pesusta ja hygieniasta. ap
Itsellekin tullut joskus seksistä miehen kanssa. Saippualla pestyn lasidildon kanssa ei ollut ongelmia koskaan. Seksin suhteen suositellaan, että jälkeenpäin ei saa pestä vaan pitää käydä pissalla. Liiallinen hygienia ei tässä tapauksessa oo hyvä asia, vaan se luonnollinen bakteeritasapaino.
Ruokavaliohommista sen verran, että riittävä nestetasapaino, niinkun joku täälä jo mainitsikin. Vähintään 3 litraa päivässä vetenä, keittoina, jne.
Vierailija kirjoitti:
Älä pyyhi peräaukosta eteenpäin vaan taaksepäin.
Tämä. Jos et harrasta seksiä niin todennäköisesti tulehdukset johtuvat siitä että pyyhkiessä persbakteerit kulkeutuvat virtsaputken suulle ja aiheuttavat tulehduksen.
Runsas veden juonti auttaa myös.
Kiitos teille näistä kaikista vihjeistä. Otan selvää noista kapseleista ja muista. Yritän myös tosissani vähentää sokerin syömistä, kaiken lisäksi olen huomannut sokerin turvottavan mahaa. Pitää myös lisätä veden juontia, vaikka olen aika ahkera juomaan vettä. Vessassa pyyhin aina edestä taaksepäin. ap
Ei niihin auta mikään. En halua masentaa vaan lohduttaa. Terv melkein hulluksi tullut ja kaiken kokeillut ja tutkimuksia lukenut. Loppuviimein kyse on siitä, miten e-coli -bakteeri läpäisee solukalvon, tai ei läpäise.
Virtsaa voi koittaa joko happamoittaa tai alkalisoida jotta bakteerit eu niin lisäänny, mutta ei se auta, jos tulehdus on tullakseen.
On kuitenkin niin, että aika ajoin kierre katkeaa, ja ne pysyy poissa.
Vähemmän seksiä ja käy pissalla heti panon jälkeen
Suosittelen syömään päivittäin maitohappobakteereita. Itselläni on auttanut.
Mulla oli monen vuoden tulehduskierre, verivirtsaa tuli ja jota tähystettiin virtsarakko. Jouduin lopettamaan kokonaan uimisen (meillä on mökki ja ihana järvi), juon monta litraa vettä päivässä, syön c-vitamiinia ja puolukkaa, rasvaan alapääni bebanthenilla jokaisen vesikastelun jälkeen ja syön hormonikorvaushoitoa (Olen jo vähän kokeneempi lady). Noilla konsteilla tulehduskierre ei ole palannut. Äitini syö estolääkettä ja silti joskus tulee tulehdus. Joillakin on taipumusta enemmän kuin toisilla.
Kuivat limakalvot myös voi vaikuttaa että hoida niitäkin. Itsellä auttanut.
Kiitos näistä vihjeistä. Minulla ei ole tähystetty, mutta ultrattu on. Minulla on synnynnäisiä poikkeavuuksia virtsateissä. Se selvisi vasta nyt aikuisena. Tällaista tulehduskierrettä ei ole kuitenkaan ollut ennen tätä kesää. Muistan kyllä samoja oireita jo nuoruudestani, mutta en ole tajunnut niitä tulehduksiksi. Minulla ei ole koskaan mitään kirvelyä tai polttelun tunnetta tulehduksessa.
Olen muutenkin kauhea vessassa ramppaaja. Vaikka ei ole tulehdusta päällä, saan käydä vessassa useammin kuin muut. En tykkää käydä tämä takia elokuvissa tai teatterissa ja hermoilen joka paikassa vessan löytymistä. Ärsyttävää.
ap.
Karpalokapselit!!