Mustekala, katkarapu, rapu, etana??? Maistuuko?
Tykkäättekö otsikon elävistä?
Mitä olette edes maistaneet?
Miksi ette suostu maistamaankaan?
Mustekala.
Katkarapu.
Rapu.
Etana.
Kommentit (51)
Pystyn syömään kaikkea paitsi ostereita. Jos nyt saa ruokansa valita niin en noita valitse.
Katkaravut maistuvat hyvin, nuo muut eivät.
Etanoita en syö mutta muut on herkkua.
Mustekala ja etana maistuvat. Rapu menettelee mutta katkaravuista en tykkää.
Etanat, mustekalat, ravut yms. maistuu mutta ehdoton suosikkini 50 osteria aamupalana Giacomo Casanovan tapaan, sillä saa sellaiset libidon, että jaksaa ja jaksaa ja jaksaa ...
Maistuu hyvin kaikki. Myös osterit ja muut nilviäiset. Valasta olen syönyt minäkin, Norjassa myös, 20 vuotta sitten. Se oli kyllä pahaa.
Delfiinit ovat ihan parhautta, varsinkin grillattuina.
Mustekalaa söin Espanjassa vahingossa. Se oli leivitetty kalapuikoksi. Oli mauton. Katkarapua olen joskus salaatissa syönyt vaikka en tykkää. Kaikki muut merenelävät ovat nono. No kalaa syön. En voi sille mitään että ne ovat vastenmielisiä ja minulla on oksennus suussa kun ajattelenkin.
Mustekala: olen maistanut, maistuu merivedelle, en pidä ajatuksesta syödä mustekalaa vaikka periaatteessa olikin ihan ok. En tykkää koostumuksesta.
Katkarapu: syön jos sitä jossain on, mutta itse en koskaan osta/tilaa ruokaa missä sitä on. Mauton, mutta epämiellyttävä koostumus.
Rapu: olen syönyt, tämäkin maistuu merivedelle. Hirveä työ pienen lihan palan takia mikä maistuu merivedeltä, ja koostumus on tässäkin inha.
Etana: en ole syönyt enkä tule syömään. Ihan vaan koska jo näistä edellä mainituista ja maistetuista nilviäisistä tiedän etten voisi sietää tätä koostumusta suussani. Ja muutenkin ajatus ällöttää syödä etanaa. Ajattelisin sen ehkä olevan vähän sienimäinen eli narskuva ja niljakas eli en todellakaan laita suuhuni (kuten en mylstään laita suuhuni sieniäkään tuon koostumuksen takia).
Etanoita en mielelläni syö, vaikka olen maistanut mutta eihän ne itsessään maistu millekään ilman sitä runsasta valkosipulia ja voita, mutta saan siitä valkosipulimäärästä kamalat vatsaväänteet ja voimäärästä myös joten ei kiitos.
Grillattuja nahkiaisia syön koska niitä pyydetään mieheni kotiseudulta, joka on kaksikielistä Pohjanmaata :)
Jokiravut maistuu tunkkaiselle, mutta meriravut ovat puhdasta ja raikasta. Harmi vaan että ovat törkeän hintaisia.
Parasta ovat savustetut kokonaiset katkaravut, niiden kuoriminen nyt tuottaa vähän työtä mutta aioliin dipattuna suurta herkkua. Suomestakin saa niitä, opin syömään niitä ruotsin serkun luona rapujuhlissa.
Etanan koostumus on kuin sekottaisi lihapullataikinaa ja kinkkua, ja paistaisi kevyesti.
EI mun suosikkeja kuitenkaan.
Kaikki maistuu. Enkä ole edes rikkaasta perheestä, kuten joku tuolla alussa yritti sössöttää.
Mustekala on älykäs eläin, älykkyys koiran tasoa ellei älykkäämpikin. Niille annetaan koottavia leluja jossain yleisöakvaarioissa ja ne tajuaa heti mitä niillä leluilla pitää tehdä.
Siksi mustelakaa ei pitäisi syödä.
Näin heteromiehenä syön mitä tahansa uhanalaisia eläimiä.
Kaikkia muita olen maistanut paitsi etanoita, Suomesta niitä ei taida ihan joka paikasta saadakaan, eka tulee mieleen vain se porvoolainen etanaravintola. En ole merenelävien suurin ystävä, kala kyllä maistuu. Tosin esim. cevichen seassa menee katkaravut ja mustekalat (pieninä paloina) mutta ihan en kuitenkaan niitä varta vasten valitse. Oistereita olen myös maistanut, mutten juuri pitänyt mausta ja koostumuksesta.
Yhden etanan valkosipulivoissa olen maistanut, hyvää oli, ei siinä kyllä se etanan maku jäänyt mieleen.
Katkarapuja oon syönyt hyviä ja huonoja.
Mustekalaa muistaakseni vaan renkaina, hyviä ne ainakin on.
Ravut paahtiksen, tillin ja voin kera oli herkullisia.