Mustekala, katkarapu, rapu, etana??? Maistuuko?
Tykkäättekö otsikon elävistä?
Mitä olette edes maistaneet?
Miksi ette suostu maistamaankaan?
Mustekala.
Katkarapu.
Rapu.
Etana.
Kommentit (51)
Ei mikään noista. Katkarapua olen vahingossa maistanut. Oli kaupassa joku keittoesittely kauan sitten. Huomasin, että on katkarapua, Mutta kun en tiennyt olevani allerginen sille, söin kiltisti. En tykännyt ja vähän ajan päästä alkoi kurkkua kirvelemään.
Maistuu, samoin kuin osterit, simpukat, merietanat, merisiilit, ja kaikki muutkin nilviäiset.
Olen syönyt noita kaikkia ilman mitään ongelmia ja voin syödä jatkossakin, mutta minään herkkuna en niitä pidä. Eivät ällötä, mutta maussa itsessään vain ei ole mitään kovin erikoista. Suhtaudun siis neutraalisti.
Vierailija kirjoitti:
Maistuu, samoin kuin osterit, simpukat, merietanat, merisiilit, ja kaikki muutkin nilviäiset.
Millaista on merietana ja merisiili? Muita olen maistanut.
Katkarapu ja rapu maistuu, mutta etana ja mustekala on jotenkin mauttomia ja tekstuuriltaan epämiellyttäviä syötäviä.
Kaikkia tullut maisteltua. Rapu ja katkarapu herkkua, mustekala ja etana olivat varmaan jotenkin väärin valmistettuja kun mustekala oli sitkeetä ja etana maistui vain sille alkoholille millä se liekitettiin. Pitäisi niitä kokeilla vielä jollain muulla tavoin valmistettuina.
Outo kysymys aikuisille ihmisille. Olen syönyt kaikkia sekä hyvin että huonosti valmistettuna. Hyvin laitettu ruoka maistuu aina, ihan sama, mitkä ovat raaka-aineet.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia tullut maisteltua. Rapu ja katkarapu herkkua, mustekala ja etana olivat varmaan jotenkin väärin valmistettuja kun mustekala oli sitkeetä ja etana maistui vain sille alkoholille millä se liekitettiin. Pitäisi niitä kokeilla vielä jollain muulla tavoin valmistettuina.
Etanat valkosipulivoissa on kyllä hyvää.
Mustekalaa en ole ikinä saanut niin laitettuna, että maistuisi hyvälle. Mautonta, ja aika usein sitkeää.
Kaikki toki maistuu. Mustekala pitää olla tuoretta ja hyvin valmistettua, parasta olen saanut Kreikassa uunissa viinissä haudutettuna, nam! Etanoissa pitää olla valkosipulivoita runsaasti, olen maistanut sellaisenaan eikä maistuneet oikein hyvältä.
Simpukat ja varsinkin kampasimpukat ovat myös herkkua. Ja hummeri!
Ei maistu. En myöskään syö kastematoja, mutavelliä tai perhosentoukkia. Lasken kaikki samaan ällötyskategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toki maistuu. Mustekala pitää olla tuoretta ja hyvin valmistettua, parasta olen saanut Kreikassa uunissa viinissä haudutettuna, nam! Etanoissa pitää olla valkosipulivoita runsaasti, olen maistanut sellaisenaan eikä maistuneet oikein hyvältä.
Simpukat ja varsinkin kampasimpukat ovat myös herkkua. Ja hummeri!
Samaa mieltä. Kreikassa osataan mustekalan valmistus, muualla olen saanut sitkeää. Hummeri...herkkua. Haluaisin matkustaa Norjaan ihan vaan syömään kuningasrapua. Olen muuten syönyt Norjassa myös valaanlihapullia, ei vissiin enää kovin hyväksyttävää, mutta tästä onkin jo aikaa.
Kaikki maistuu. Hiljattain söin Vikingillä hyönteismenun, jossa jälkiruokaa myöten oli jos jonkinlaista sirkkaa ja toukkaa ja jauhomatoa.
Kaikkia noita olen maistanut, katkarapuja jopa syönyt useamminkin. Mustekala on ainoa, joka jäi kertamaistamiseen, huh.
Minusta nuo kaikki on arkiruokia, kuten myös erilaiset simpukat. Eksoottisempia on osterit, merisiilit, ja vaikka hummeri.
Kaikki nuo maistuu!