Ketä olette pyytäneet avioehdon todistajiksi?
minua mietityttää.. En haluaisi välttämättä avata meidän avioehdon sisältöä ystäville tai tuttaville. Kyllähän siinä A4-paperissa kuitenkin allekirjoittamalla näkee sisällön. Ei tunnu jotenkin kivalta edes kertoa avioehdosta tutuille, vaikka omasta aloitteestani se tehdään.
Kommentit (37)
Juristi hoitaa todistajatkin, parilla satasella saa muotovarman avuoehdon tässäkin suhteessa.
Mä pyytäisin siskon ja veljen. Tai miehen sisaruksen jos hänelle sopisi. Perheen sisältä kuitenkin.
Mistä keksit, että avioehdon todistajien pitää tietää avioehdon sisältö? Riittää, että he todistavat allekirjoituksesi, ei avioehdon sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Juristi hoitaa todistajatkin, parilla satasella saa muotovarman avuoehdon tässäkin suhteessa.
Nämä avioehdot, testamentit ja muut perhesuhteisiin liittyvät asiakirjat ovat juuri sellaisia, joissa ei TODELLAKAAN kannata mennä ”tein itse ja säästin”-ajatuksella. Muuten voi olla pitkiä ja katkeria riitoja edessä.
Miksi olet mennyt/menossa avioon, kun tarvitset siihen ehtoa? Avoliitto+
Meillä oli oikeusaputoimiston henkilökuntaa todistamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on palovakuutus se ei tarkoita, että aikoo polttaa kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on silti varautumista tulipaloon tai eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mitä salaista teidän ehdossa on?
Onhan se nyt noloa myöntää tutuille tai sukulaisille ettei liitossa ole luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla varautumista kuolemaankin ja kuolema tulee joka tapauksessa. Avioehdossa voidaan määrittää monta erilaista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla varautumista kuolemaankin ja kuolema tulee joka tapauksessa. Avioehdossa voidaan määrittää monta erilaista asiaa.
Sen saa hoidettua pelkällä testamentilla. Avioehto on ahneemman osapuolen vakuutus helppoon eroon.
En ole asianajaja, mutta olen ymmärtänyt että ei paperin sisältöä todisteta vaan paperin tekijöiden allekirjoitukset. Sisällön voi siis peittää tyhjällä paperiarkilla.
Vierailija kirjoitti:
Älkää menkö naimisiin.
Avioehdon voi tehdä vaikka olisi ollut jo 30 vuotta naimisissa, kuten me. Omistukseeni siirtyi vuosi sitten sukukiinteistö, jota koskien teimme avioehdon. Muu omaisuus jätettiin avioehdon ulkopuolelle.
Tähän oli järkisyyt jo pelkästään sen varalta, että kuolen ennen miestäni. Toki myös mahdollisen eron varalta. Kun ei elämästä koskaan tiedä.
Ehdon laatinut lakimies ja hänen sihteerinsä?