Kuinka usein lähimaksukortti vaatii koodin?
Tänään jouduin näppäilemään 2 kertaa peräkkäin, yleensä 2 viikon välein. Ärsyttävää.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan. Mutta ostan vähintään kaksi kertaa viikossa ulos 25 eurolla. Eli laitan koodin silloin. Ehkä se riittää. Kortti tajuaa, että käyttäjällä on koodikin tiedossa. Tai sitten kortti on ohjelmoitu kysymään koodia, jos sillä yht.kkiä ostetaan monta lähimaksuostosta peräkkäin. Tai uusissa maisemissa.
Ulos eli yli 25 eurolla.
Lähimaksun läpimeno perustuu erilaisiin laskureihin. Kun ne täyttyvät, lähimaksu ei mene läpi, vaan kortti kysyy pin-koodia. Määriä ei haluta antaa julkisuuteen, jotta korttien väärinkäytökset eivät olisi liian helppoja.
Mä olen aina aiemmin kuvitellut, että siinä on joku laskuri, joka nollautuu aina kun maksaa sirulla ja antaa tunnusluvun. Minulla on nimittäin ollut aika kauan jo lähimaksullinen kortti, jolla maksan pääasiassa sirulla enkä ole ikinä ennen viime viikonloppua joutunut syöttämään lähimaksaessa tunnuslukua. Nyt siis jouduin ensimmäistä kertaa syöttämään pinkoodin lähimaksaessa, eli ilmeisesti siellä on jotain satunnaisuutta siltikin tuossa tunnusluvun kysymisessä.
Varmaan tuo pin-koodin kysely tulisi nopeammin eteen, jos maksaisi pelkästään lähimaksulla useamman kerran peräkkäin.
Ei koskaan. Mutta ostan vähintään kaksi kertaa viikossa ulos 25 eurolla. Eli laitan koodin silloin. Ehkä se riittää. Kortti tajuaa, että käyttäjällä on koodikin tiedossa. Tai sitten kortti on ohjelmoitu kysymään koodia, jos sillä yht.kkiä ostetaan monta lähimaksuostosta peräkkäin. Tai uusissa maisemissa.