Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paras aamupala juuri sinulle

Vierailija
10.10.2018 |

Mulla on itsellä kaks vaihtoehtoa: Smootie banaanista, parista kananmunasta, kaurahiutaleista ja piimästä tai sitten rasvakahvi.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on tietenkin kaikkea mahdollista sisältävä hotelliaamupala jota nautitaan rauhassa parin tunnin ajan. 

Vierailija
42/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jestas. Enää en ihmettele tämän maan ylipaino-, II-diabetes- ja sepelvaltimotautitilastoja jos ihmiset vetävät tuollaisia määriä eläinrasvaa heti aamusta.

Ranskassa ja Japanissa on korkeat kolesterolit ja samanaik. paras sydänterveys.

Tätähän on tutkittu ja Ranskassa sydänterveys on parempi niillä eteläisillä alueilla, joissa syödään VÄHEMMÄN eläinrasvaa ja enemmän oliivi- ja kasviöljyjä. Lisäksi kohtuullinen viininjuonti voi alentaa "pahaa" kolesterolia viinin sisältämien antioksidanttien takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä viikolla on maistunut seuraavanlainen setti:

Jonkinlainen rasvakahvi; voi+kuohukerma+täysmaito. Tänään laitoin voita 50g ja surautin sauvasekoittimella kahvin kanssa sekaisin, viimeistelin tilkalla kuohukermaa.

Kahvin kanssa pala jotain juustoa, tänä aamuna 100g leipäjuustoa ja 10g skottilaista appelsiinimarmeladia päälle. Lisänä jotain rehua, tänään meni 20g mungpavun ituja ja pala kotimaista omenaa.

Muita juustoja tällä viikolla aamiaislistalla: Oltermanni port salut ja Castello creamy white.

Aamiaisesta on aikaa viitisen tuntia ja oikein hyvin näyttää pelittävän.

No on jumalauta syytäkin pelittää, tuossa on enemmän kaloreita kuin minun päivällisessä ja mä olen kuitenkin 90 kiloinen treenaava mies.

Ei siinä ollu ku vaatimattomat 750kcal. Iltapäivällä otin toisen rasvakahvin, vähemmillä rasvoilla.

Päivälliseksi kohta savuporo-juurespihvejä, puolukoita, ituja, porkkanaraastetta, hapankurkkua, kananmuna ja kotitekoista majoneesia.

Päivän kokonaiskaloriat n.1900.

Vierailija
44/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en jaksa alkaa säätää, niin menee pari leipäsiivua margariinilla, kinkulla, salaatilla, kurkulla/paprikalla ja juustolla, pieni jogurttijuoma, hedelmä (satsuma/omena/päärynä) tai kourallinen kirsikkatomaatteja, lasi mehua ja kuppi kahvia maidolla.

Silloin kun jaksan, saatan tehdä aamiaismuffinsseja esim. pekonista, savulohesta tai kinkusta.

Joskus tulee tehtyä muffinssipellillä pekoni/kananmuna -"muffinsseja", eli vuoan reuna vuorataan pekoninsiivulla ja keskelle rikotaan muna.

Tai ihan vaan perusmunakas.

Joskus paistan sunny side up -munia ja muutaman siivun pekonia.

Lisukkeeksi aina hedelmää/kasviksia ja kahvia.

Silloin tällöin teen marjaisen smoothien tuoremehusta, erilaisista marjoista ja esim. banaanista.

Mulle aamiainen todella on se päivän tärkein ateria. Heti herätessä on yleensä kova nälkä (osittain johtuu lääkityksestä), joten pyrin aina syömään runsaan aamiaisen, johon kuuluu myös paljon kasvista ja hedelmää, ja jolla jaksaa monta tuntia eteenpäin. Mulla on aina hedelmiä valmiiksi pilkottuna rasiassa jääkaapissa, joten siitä on helppo aamulla mättää siivuja lautaselle. Kasviksia menee ihan leipien päällä, tai jos syön esim. paistettuja munia + pekonia, kokoan kylkeen pienen salaatin.

Ja tästä tuli romaani. Sori.:)

Vierailija
45/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ternimaitokahvi.

Vierailija
46/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin en syö mitään. Juon kahvin maitotilkalla klo 6 ja silloin ei todellakaan ruoka maistu.

Töissä ehkä 10 aikoihin syön maustamattoman jogurtin, hedelmän, tai vastaavan. Jos olen laiska, ostan alakerran leipomosta leivänsiivun jonka päällä on munavoita. Se ja latte maksavat yhteensä alle 4 euroa (en asu Suomessa).

Viikonloppuisin herään myöhään joten ruokakin maistuu. Paahtoleipää, juustoa, kahvia, smoothie, hedelmiä, croissanteja, kananmunia, tomaattia... Mitä milloinkin mieli tekee.

Vierailija
47/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla kaappiin tehty tuorepuuro, jossa kaurahiutaleita, leseitä, auringonkukan- ja pellavansiemeniä, pari cashewpähkinää, tyrniä ja puolukkaa sekä ab-piimää.

Vitamiineja kourallinen: eye-q kalaöljy, 50mg D, monivitamiini ja rauta. Nämä huuhdotaan alas havu-uutejuomalla.

Tämä satsi vedetään seisten keittiössä. Sitten iso kuppi kahvia autoon mukaan ja menoksi.

Vierailija
48/48 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras arkiaamiainen on neljän viljan puuro, johon ripottelen päälle marjoja ja pähkinöitä. Sekä iso kahvi kauramaidolla.