Paras aamupala juuri sinulle
Mulla on itsellä kaks vaihtoehtoa: Smootie banaanista, parista kananmunasta, kaurahiutaleista ja piimästä tai sitten rasvakahvi.
Kommentit (48)
Jestas. Enää en ihmettele tämän maan ylipaino-, II-diabetes- ja sepelvaltimotautitilastoja jos ihmiset vetävät tuollaisia määriä eläinrasvaa heti aamusta.
Pari kuppia mustaa kahvia, pari ruisleipää kasvislevitteellä ja parilla lohiviipaleella tai normaalirasvaisella juustolla.
Parasta on valmiit voileivät ja kahvi.
Kuppi mustaa kahvia. Tunnin-parin päästä esim. Soijajogurtti paleogranolalla. Ei kykene aamuisin syömään raskaasti. Koska illalla keskityn syömiseen.
Turkkilainen jogurt, sekaan mustikoita, pähkinöitä
kananmuna ja yksi rusileivänsiivu blus päälle voita ja 24% edamia
dark kaffee ein tasse
Puuro marjojen kera. Joskus kiireessä tai vaihtelun vuoksi syön sokerittomia maissihiutaleita.
Aamun kahvitunnilla töissä syön vielä leivän lisukkeineen (kurkkua, salaattia yms.) ja jotain hedelmää/kasviksia.
Tämä on ihan hyvä minulle, koska yleensä aamupalan syön arkena kuuden jälkeen ja ruokatauko on vasta klo 12.
Viikonloppuna syön puuron ja leivän lisäksi joskus esim. keitettyä tai paistettua munaa tai korvaan puuron munakkaalla.
Ei tarvitse ihmetellä, miten joka toisella suomalaisella on vatsavaivoja. Ruisleipää ja maitoa näyttää kuluvan.
Vierailija kirjoitti:
Jestas. Enää en ihmettele tämän maan ylipaino-, II-diabetes- ja sepelvaltimotautitilastoja jos ihmiset vetävät tuollaisia määriä eläinrasvaa heti aamusta.
Ranskassa ja Japanissa on korkeat kolesterolit ja samanaik. paras sydänterveys.
Iso lasillinen vettä
Kaurapuuro (kaurahiutaleet, vesi, suola ja teelusikallinen margariinia)
Smoothie (soijajugurttia, 1dl marjoja, mantelijauhetta ja avokado)
Tällä setillä olen mennyt useamman vuoden.
Puuro kauraleseistä ja pari desiä marjoja+raejuustoa. Jos haluaa vaihtelua niin tuorepuuro turkkilaisesta jogurtista, leseistä, chiasiemebistä ja marjoista
Nuo käytössä normaaleina päivinä.
rakastan pitkiä valmiiksi laitettuja aamupaloja ja silloin nautin leipää, pannareita, pekonia, munia, hedelmiä yms. Mut sellainen setti on muutaman kerran vuodessa hotellissa ja joskus harvoin kotona
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä, miten joka toisella suomalaisella on vatsavaivoja. Ruisleipää ja maitoa näyttää kuluvan.
Mistä olet tämän tiedon repäissyt? Ei sitä leipää mätetä pussitolkulla pelkästään tai juoda meijerin verran maitoa päivässä.
Maitorahka, jonka joukkoon laitan leseitä tai vehnänalkioita, hedelmäsosetta tai marjasosetta, joskus kun haluan herkutella, niin mansikkahilloa, rusinoita tai pähkinärouhetta.
Jägermaister alkuun, jotta vatta tasottuu. Sitten iso lasi kylmää tuoremehua ykkösellä. Sitten rauhassa aamuravalle pöntölle istumaan. Sitten maistuukin mukillinen mustaa kahvia, tupakka ja uudestaan kakalle. Jostain syystä kahvi+tupakka saa vatsan toimimaan.
Siinä täydellinen aamupala.
eikö kananmuna vielä ole päässyt pahisten pannasta?
Mielestäni kevyehkösti Suomessakin mediassa mainittiin, että kananmunia voisi syödä huoletta, mutta Thl taisi vaieta kuitenkin. Voimaan jäi siis munien tappavuus. Ei yksi uutinen suuresta tutkimustuloksesta oikaise vuosikymmenten pelottelua verisuonten tukkimisesta.
ILMAINEN aamupala töissä on kaikkein paras.
Kaurapuuro pakastemarjoilla ja iso lasi vettä
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla on maistunut seuraavanlainen setti:
Jonkinlainen rasvakahvi; voi+kuohukerma+täysmaito. Tänään laitoin voita 50g ja surautin sauvasekoittimella kahvin kanssa sekaisin, viimeistelin tilkalla kuohukermaa.
Kahvin kanssa pala jotain juustoa, tänä aamuna 100g leipäjuustoa ja 10g skottilaista appelsiinimarmeladia päälle. Lisänä jotain rehua, tänään meni 20g mungpavun ituja ja pala kotimaista omenaa.
Muita juustoja tällä viikolla aamiaislistalla: Oltermanni port salut ja Castello creamy white.
Aamiaisesta on aikaa viitisen tuntia ja oikein hyvin näyttää pelittävän.
No on jumalauta syytäkin pelittää, tuossa on enemmän kaloreita kuin minun päivällisessä ja mä olen kuitenkin 90 kiloinen treenaava mies.
Tää on niitä ketjuja, missä pitäisi näyttää siltä että on elämänhakkeroinut aamupalansa optimaaliselle levelille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ja Japanissa on korkeat kolesterolit ja samanaik. paras sydänterveys.
Ei ole. Ei todellakaan ole.
Mun ei tarvis kyllä ikinä paskantaa, jos söisin noin.