Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevytauto... susi jo syntyessään?

Turvallisuus ennen kaikkea?
10.10.2018 |

Suomeen puuhataan "Ruotsista tuttuja" traktoriautoja, jotka meillä on nimetty kevytautoiksi. Noille kevyutautoille kaavaillaan 45km/h nopeusrajoitusta... kuka niitä silloin ostaisi? Jaa miksikö tätä ihmettelen, no lähinnä siksi, että nuo MAUTOT kulkee vähintään semmoista 80km/h... joten, kait nuo "nuoret" keksivät nopeasti senkin, kuinka noiden kevytautojen rajoittimet saadaan pois päältä, aina tarvittaessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aino tyhmä tuossa on se 2014 ja uudempi, myös uusissa on huonoja autoja, miksei vain otettu euroncap tuloksista joku 4-5 tähden auto vuosimallista riippumatta.

Siksi että se mikä sai 10 vuotta sitten viisi tähteä saisi nykyään n. kaksi tähteä. Maksimissaan. Kehitys kehittyy ja kriteerit tiukentuu.

Vierailija
22/25 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolikolla kaksi puolta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevyauto on hyvä ajatus kirjoitti:

Villakangasmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aino tyhmä tuossa on se 2014 ja uudempi, myös uusissa on huonoja autoja, miksei vain otettu euroncap tuloksista joku 4-5 tähden auto vuosimallista riippumatta.

Mainio ajatus!

Nuorihan voi kesätienesteillään ostaa käytetyn, edullisen vm. 2014 auton!!!!

Jostain syystä Citroën, Fiat, Peugeot, Renault ovat sellaisia merkkejä, että muutamalla tonnilla saa melko tuoreen auton. Saman hintaiset Fordit, Toyotat ja Volvot ovat jo ihan eri hintaisia. Ehkä noista ranskalaisista tullaan tekemään kevytautoja.

15-vuotiaana takana pitäisi olla sen verran monta kesää kesätöissä, että muutama tonni ei ole ongelma.

"15-vuotiaana takana pitäisi olla sen verran monta kesää kesätöissä, että muutama tonni ei ole ongelma."

Miksi ihmeessä pitäisi? Ai siksikö koska sinä teit kesätöitä? Itse nautin aina kesälomista ja ihmettelin kavereita, jotka tuhlaavat kesälomapäiviä töiden tekoon.

Nyt nämä, jotka silloin työskentelivät, ajelevat omalla rahalla ostetuilla autoilla töihin ja takaisin ja ihmettelevät, miksi sinä seisot sateessa bussipysäkillä matkalla sossuun hakemaan avustuksia...

En minä matkustele bussilla, enkä käy sossussakaan. Olen kyllä nautiskeleva työtön, eikä minulla ole aikomustakaan lopettaa tätä ihanaa loppuelämäni mittaista työttömyyslomaa. Noita omilla autoillaa töihin ajelevia katselen ikkunasta talviaamuisin kahvikuppi kourassa ja nautin kun ei tarvitse itse olla pakkasessa raaputtelemassa panssarijäätä auton ikkunasta. Opin jo nuorena tulemaan vähällä toimeen ja materia ei ole minulle samalla tavalla tärkeää, kuin mitä se on suurimmalle osalle.

Hieno homma, jos olet tienannut jo Et siuis tarvitsesen verran ison omaisuuden, että voit OMILLA RAHOILLA elättää itsesi ja lokjoilla loppuelämän. Lapsesi eivät siis käy koulua/käyneet koulua, jos sairastut, menet yksityiselle/yksityiseen sairaalaan, et käytä julkista liikennettä etkä teitä, ostat kirjasi kirjakaupasta kirjastosta lainaamisen sijaan, kun vanhenet palkkaat yksityisen hoitajan kotiisi hoitamaan jne jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyauto on hyvä ajatus kirjoitti:

Villakangasmi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainio ajatus!

Nuorihan voi kesätienesteillään ostaa käytetyn, edullisen vm. 2014 auton!!!!

Jostain syystä Citroën, Fiat, Peugeot, Renault ovat sellaisia merkkejä, että muutamalla tonnilla saa melko tuoreen auton. Saman hintaiset Fordit, Toyotat ja Volvot ovat jo ihan eri hintaisia. Ehkä noista ranskalaisista tullaan tekemään kevytautoja.

15-vuotiaana takana pitäisi olla sen verran monta kesää kesätöissä, että muutama tonni ei ole ongelma.

"15-vuotiaana takana pitäisi olla sen verran monta kesää kesätöissä, että muutama tonni ei ole ongelma."

Miksi ihmeessä pitäisi? Ai siksikö koska sinä teit kesätöitä? Itse nautin aina kesälomista ja ihmettelin kavereita, jotka tuhlaavat kesälomapäiviä töiden tekoon.

Varmaan siks että sitten olisi rahaa kulkupeliinkin.

Vierailija
24/25 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin ongelma tässä on se, etteivät 15v:n aivot kykene vielä hoitamaan turvalliseen liikkumiseen vaadittavia asioita. He eivät pysty prosessoimaan syitä ja seurauksia, eivätkä pysty havainnoimaan ympäristöään aikuisen lailla. Autosta näkyvyys ulos on vielä mopoa heikompi.

Tämä suunnitelma tuottaa ruumiita.

No miten sillä mopoautolla voi ajaa?? HALOOO nyt niitä valoja päälle :D

Vierailija
25/25 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksipyöräisellä ajaminen kasvattaa vastuullisuutta, koska kaatuminen kaksipyöräisellä kertoo liikenteen vakavuuden yhdellä pienellä rikkeellä.