Introverttien kokemuksia
Tykkään olla omissa oloissani ja usein välttelen tilanteita joissa pitäisi olla sosiaalinen, tai puhua niitä näitä tutun/ puolitutun kanssa. Vieraiden kanssa juttelu esim. töissä ei ole yhtä paha juttu, koska heitä en tule luultavimmin näkemään jatkossa.
Pahinta on esimerkiksi jonkun tutun näkeminen kaupoissa tai julkisissa liikennevälineissä. En tiedä mitä sanoisin, hermostun ja punastun, joten jutustelu menee väkinäiseksi. Toivon että voisin lähteä tilanteesta mahdollisimman äkkiä.
Millaisia kokemuksia introverttiydestä teillä on? Noloja tarinoita saa myös jakaa! :D
Kommentit (24)
Sosiaalinen introvertti ilmoittautuu. Lapsena ja nuorena olin hirvittävän ujo. Nykyäänkin tunnen olevani sosiaalisesti kömpelö, mutta olen luonnostaan utelias ja pidän juttelusta ja ihmisten seurasta sopivina annoksina. Ekstrovertit vievät mehut suurimmaksi osaksi, ja olenkin aina ihan lopussa pakkososialisoinnin jälkeen.
Olen inttovertti, mutta esim. perheeni rakastaa minua juhlissa kun osaan pitää tunnelmaa yllä, jutella kaikille, tutuille ja tuntemattomille, kysellä tyhjiä ja small talkata. Nautin itsekin mutta hemmetti se väsyttää jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen inttovertti, mutta esim. perheeni rakastaa minua juhlissa kun osaan pitää tunnelmaa yllä, jutella kaikille, tutuille ja tuntemattomille, kysellä tyhjiä ja small talkata. Nautin itsekin mutta hemmetti se väsyttää jälkikäteen.
Minäkin osaan olla sosiaalinen, mutta en vain jaksa ja nykyään en enää edes halua. Osaan jutella, mutta koska se on niin väsyttävää, vältän tilanteita, joissa joutuisin sitä tekemään, esim. juuri bussissa, kaupassa, sukujuhlissa.
Voithan sinä kertoa jos niin haluat.
Nämä tänne kirjoittaneet kuulostavat kuitenkin introverteiltä, vaikka väitit että he ovat vain ujoja.