Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet kasvissyöjät ajattelevat että jos kasvissyönti sopii heille niin se sopii kaikille muillekin?

Vierailija
09.10.2018 |

?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin kaikki muutkin aatteidensa ja tapojensa tuputtajat: Luulevat, että ihmiset ovat niin samanlaisia, että mikä sopii heille, sopii kaikille muillekin. Miettimättä, miksi juuri heidän tapansa on oikea eikä vaikka naapurin.

Vierailija
2/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei sopisi kaikille?

T. kasvispainotteinen sekasyöjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska minä olen hyvä ihminen, muunlaiset ihmiset ovat pahoja. Jos saan heidät muuttumaan kaltaisikseni, parannan heidät hyviksi ihmisiksi."

Hulluja on monenlaisia. Vaarallisimpia ovat he, jotka eivät tajua tekojensa ja aatteidensa seurauksia.

Vierailija
4/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun se sopii.

Vierailija
5/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun ovat niin vakuuttuneita siitä, että ovat oikeassa. Itseasiassa monet ihmiset ylipäätään kuvittelevat tätä harhaluuloa jollain aihealueella, eli ei se pelkästään kasvissyöjiä vaivaa.

Vierailija
6/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun huusholli on siivottu eikä enää löydy siivottavaa niin sitten aletaan syömään vihanneksia.

Vierailija
7/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirryin korkean kolesterolin takia kasvispainotteisempaan ruokavalioon aika pian minun ei hirveästi edes tehnyt mieli lihaa. Nykyään syön lähinnä kasviksia, kalaa ja maitotuotteita. Toki kerran pari kuukaudessa kunnon pihvi, englantilainen aamupala tai vaikka hamppari tai kebab. Kolesteroli nyt normaali

Vierailija
8/32 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä, vegaani, vt ja ei-niin-vt sekasyöjä, lchf -karppi ja karnivooriakin kokeillut uteliaisuudesta. Oman laajan kokemukseni mukaan näistä ruokavalioista minulle ehdottomasti paras on lchf. Nimenomaan runsaseläinrasvaisena, maustettuna oliiviöljyllä ja kookosöljyllä, satunnaisesti tippa silloin tällöin muita kasvirasvoja, muttei koskaan margariineja. Proteiinit eläinperäisenä, mutten karsasta kasviproteiiniakaan, kunhan hiilaria ei tule liikaa niin että pysyn rasvapolttoisena.

Joillekin sopii vegaaniruokavalio tosi hyvin, toiset luulee sen toimivan tosi hyvin, toiset tietää ettei toimi hyvin mutta syövät silti sitä ja jotkut luovuttavat ja siirtyvät johonkin toiseen ruokavalioon. Joillekin sopii eläinrasvakarppaus, toisille ihan vaan muuten vhh, toiset vannovat karnivoorin nimeen.

Joillekin sopii vt, toiset luulevat noudattavansa vt:tä, ja sitten on laaja joukko heitä, jotka ovat tyytyväisiä kun lätkivät naamariinsa milloin mitäkin sattuvat himoitsemaan.

Kukaan ei ole parempi toistaan näissä asioissa, se pitäisi muistaa ettei tulla tökkimään toisten safkoja vaan annetaan itse kullekin ruokarauha. Julistajat yleensä tekevät hallaa aattelleen, oli kyse sitten mistä asiasta tahansa.

Vierailija
9/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken tässä mukaan muitkin vegetaristit kuin vegaanit. Tiedän pari ryhmää joille kasvissyönti ei oikein sovi: jotkut moniallergiset ja ne joilla on ärtyvä suoli (IBS). IBS:ää potevat eivät yleensä voi syödä palkokasveja ja tämä rajoittaa kasviproteiinin saantia. Jos ei ole allerginen kasviksille/hedelmille vaan maidolle, kananmunalle tai kalalle, kasvisruoka sopiikin hyvin. Vegaanisesta ruoasta edellämainitut eläintuotteet puuttuvat. Muilla sopimattomuus on henkisellä puolella.

Vierailija
10/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun se sopii.

Eikä sovi!!!! Olin 2v kasvissyöjänä. Seuraus: paino nousi n.25-30kg, koska hiilarimäärä oli järjetön. Leipää,makaronia,perunaa ja muita tärkkelyspitoisia juureksia, hedelmiä (korkea fruktoosipitoisuus) jne... Olin jatkuvasti nälkäinen ja äreä!!En kertakaikkiaan voinut hyvin! Palasin takaisin sekasyöjäksi. Tuli kylläinen ja hyvä olo, kun sain oikeita rasvoja ja eläinperäistä proteiinia. Paino laski ja näläntunne hävisi! Suolistovaivanikin hävisi. Ei todellakaan sovi kaikille!!!!Ei voi mitään jos et tätä ymmärrä.

Vierailija
11/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kasvissyöjä, vegaani, vt ja ei-niin-vt sekasyöjä, lchf -karppi ja karnivooriakin kokeillut uteliaisuudesta. Oman laajan kokemukseni mukaan näistä ruokavalioista minulle ehdottomasti paras on lchf. Nimenomaan runsaseläinrasvaisena, maustettuna oliiviöljyllä ja kookosöljyllä, satunnaisesti tippa silloin tällöin muita kasvirasvoja, muttei koskaan margariineja. Proteiinit eläinperäisenä, mutten karsasta kasviproteiiniakaan, kunhan hiilaria ei tule liikaa niin että pysyn rasvapolttoisena.

Joillekin sopii vegaaniruokavalio tosi hyvin, toiset luulee sen toimivan tosi hyvin, toiset tietää ettei toimi hyvin mutta syövät silti sitä ja jotkut luovuttavat ja siirtyvät johonkin toiseen ruokavalioon. Joillekin sopii eläinrasvakarppaus, toisille ihan vaan muuten vhh, toiset vannovat karnivoorin nimeen.

Joillekin sopii vt, toiset luulevat noudattavansa vt:tä, ja sitten on laaja joukko heitä, jotka ovat tyytyväisiä kun lätkivät naamariinsa milloin mitäkin sattuvat himoitsemaan.

Kukaan ei ole parempi toistaan näissä asioissa, se pitäisi muistaa ettei tulla tökkimään toisten safkoja vaan annetaan itse kullekin ruokarauha. Julistajat yleensä tekevät hallaa aattelleen, oli kyse sitten mistä asiasta tahansa.

Kiitos järkevästä kirjoituksestasi! Asia on juuri näin! Tuohon ei ole mitään lsättävää! Tai, niin kuin eräs vanha työkaverini sanoi aikoinaan, "elä, ja anna toistenkin elää".

Vierailija
12/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, ja jos ei voi syödä palkokasveja eikä gluteeniviljoja, proteiineista ei paljon jää valinnanvaraa. Lisäksi minäkin voin huonosti hiilaripainotteisella ruokavaliolla. Sokerinhimo koko ajan, nälkä ja äreys, ja paino nousee. Vegaaniruokavalio sopii joillekin, mutta ei todellakaan kaikille.

Vierailija
13/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun se sopii.

Eikä sovi!!!! Olin 2v kasvissyöjänä. Seuraus: paino nousi n.25-30kg, koska hiilarimäärä oli järjetön. Leipää,makaronia,perunaa ja muita tärkkelyspitoisia juureksia, hedelmiä (korkea fruktoosipitoisuus) jne... Olin jatkuvasti nälkäinen ja äreä!!En kertakaikkiaan voinut hyvin! Palasin takaisin sekasyöjäksi. Tuli kylläinen ja hyvä olo, kun sain oikeita rasvoja ja eläinperäistä proteiinia. Paino laski ja näläntunne hävisi! Suolistovaivanikin hävisi. Ei todellakaan sovi kaikille!!!!Ei voi mitään jos et tätä ymmärrä.

Miksi taivaan tähden mätit leipää, makaronia ja perunaa! Tottakai siitä lihoaa. Taidat olla niitä jotka luulevat että kasvissyönti on sitä että jätetään.vain se liha pois ja ahmitaan kahta enemmän kaikkea sitä höttöä jota on tapana syödä lihan kanssa. Jos haluaa olla kasvissyöjä niin pitää opetella laittamaan ruokaa. Ilman leipää, makaronia ja perunaa pärjää mainiosti, vaikka eivät ne mitään piruja ole itsessään.

Vierailija
14/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvästä paksusuolesta ikäni kärsineenä olisi hauskaa kun söisin ruisleipää, kaalia ja papuja surutta 😂. Joku voisi valittaa hajuhaitoista ja kaasuista ja itse en niin välitä jalkapallon kokoisesta vatsasta.

Vierailija
15/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt. Lihan tilalla kokeiltu on pavut, linssit, soijavalmisteet, härkikset yms. ja ei, ei pysty. Joku sivumaku ja koostumus noissakin tökkää. Aika vähiin kävisi syöminen, joten ei kiitos. Eli olen yrittänyt ja todennut, että ei se ole sen arvoista. En jaksa elää elämääni koko ajan miettien mitä sitä pystyisi syömään.

Vierailija
16/32 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja jos ei voi syödä palkokasveja eikä gluteeniviljoja, proteiineista ei paljon jää valinnanvaraa. Lisäksi minäkin voin huonosti hiilaripainotteisella ruokavaliolla. Sokerinhimo koko ajan, nälkä ja äreys, ja paino nousee. Vegaaniruokavalio sopii joillekin, mutta ei todellakaan kaikille.

No silloin voi noudattaa lakto-ovoa. Lihaa ei kukaan tarvitse.

Vierailija
17/32 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloin voi noudattaa lakto-ovoa. Lihaa ei kukaan tarvitse.

Ei kun silloin voi syödä lihaa. Lehmän maitoa ja kanan munia ei kukaan tarvitse.

Semivegaani

Vierailija
18/32 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikenlaisissa asioissa minua harmittaa eräänlainen hyökkäävyys. Jotkut vegaanit tms. tosiaan ajavat omia mielipiteitään liian agressivisesti. Minä en ole kiinnostunut mistään yhden asian liikkeestä ja kun liian innokkaasti mainostetaan sitä ainoaa oikeaa syömistapaa, haluan tehdä tasan toisinpäin. Muuten ihmiset saavat minun puolestani syödä vaikka pieniä kiviä jos se heistä hyvää. Minä teen nyt uunimakkaraa! Ja kerron kyselijälle että mun elämänkatsomukseni kieltää kasvisten syönnin, sehän on pois pieneltä kanilta :)

Vierailija
19/32 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo mainittu IBS:istä kärsiville ei oikein kasvisruokavalio sovi ja itselleni maitotuotteetkaan eivät käy kun niistä iho menee huonoon kuntoon. Punaista lihaa en syö mutta muuten olen sekasyöjä.

Tosin olen ollut jonkin aikaa vähähiilihydraattisella runsasrasvaisella ruokavaliolla ja IBS:ini on rauhoittunut huomattavasti ja pystyn syömään esim. avokadoja ongelmitta.

Vierailija
20/32 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininsaanti muodostuu ongelmaksi. Pidän pavuista ym, mutta ne vatsavaivat! Samoin lanttu on herkkua, mutta närästää ja sattuu vatsaan.

Olen lisännyt lihan tilalle jonkin verran kasviksia ruokaani, mutta en aio alkaa kasvissyöjäksi. Vatsa ei kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän