Tyttären vanhojentanssipari teki oharit!
Tyttäreni kysyi viime keväänä jotain poikaa tanssiparikseen ja poika suostui. Nyt sitten olikin ilmoittanut, että haluaa tanssia jonkun toisen kanssa.
Tyttö on ihan kriisissä, kun kaikilla pojilla on kuulema jo parit. Mekkokin on tietysti hankittu ja tyttö odottanut hirveästi tanssiaispäivää.
Kommentit (54)
Sitten pyytää jotain muuta poikaa, ulkopuolista.
Sellaista sattuu. Poika on voinut ihastua tähän toiseen tyttöön ja siksi haluaa tanssia hänen kanssaan.
Elämä on. Mitä tähän voi muuta sanoa. Pettymyksiin pitää tottua.
Nyyhkytarinaa someen niin johan löytyy tanssittajia.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista sattuu. Poika on voinut ihastua tähän toiseen tyttöön ja siksi haluaa tanssia hänen kanssaan.
Varmaan näin, mutta olis voinut pitää lupauksensa. Ihastuksia tulee ja menee tossa iässä.
1 kirjoitti:
Olisiko joku tyttö vapaaehtoinen? Ymmärrän toki jos tyttö haluaa noudattaa perinteitä tyttö-poika pareista, mutta tytön kanssa tanssiminen käy myös ihan hyvin.
Tai miksei tanssi äitinsä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin, mutta olis voinut pitää lupauksensa. Ihastuksia tulee ja menee tossa iässä.
Tuon ikäiset elävät tässä hetkessä. Tyttö on hänelle nyt tärkeä, sinun tyttäresi ei.
Sitten otetaan pari koulun ulkopuolelta tai joku vanhempi opiskelija. Mun pari muutti yhtäkkiä niin tanssin abin kanssa. Mun velipuoli oli abi, niin hän sai mulle sen parin. Yksi toinen ilman paria jäänyt tyttö tanssi serkkunsa kanssa.
No ehkä sit joku koulun ulkopuolelta, kunhan tunteet hieman tasoittuu.
Harmittaa silti tytön puolesta.
Nyt on lokakuu ja vanhojentanssit on helmikuussa. Eli tytöllä on runsaasti aikaa löytää joku muu. Vaihtoehtoja on paljon, lukion ykköset, ammattikoulun puolelta joku taikka intissä olevat. Meillä opettaja hankki läheiseltä varuskunnasta puuttuville pojat. Nämä tuli innoissaan koska saivat ylimääräisen vapaa illan tämän takia (plus pääsivät vonkaamaan nuoria tyttöjä)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on lokakuu ja vanhojentanssit on helmikuussa. Eli tytöllä on runsaasti aikaa löytää joku muu. Vaihtoehtoja on paljon, lukion ykköset, ammattikoulun puolelta joku taikka intissä olevat. Meillä opettaja hankki läheiseltä varuskunnasta puuttuville pojat. Nämä tuli innoissaan koska saivat ylimääräisen vapaa illan tämän takia (plus pääsivät vonkaamaan nuoria tyttöjä)
Kaikki parhaat on varattu kuulema jo aikaa sitten. Ja tuo poika olis ollut just se kenen kanssa tyttö olis halunnu tanssia.
Raukkamainen jätkä, ei tule miestä tuommoisesta vätylästä.
Vierailija kirjoitti:
Raukkamainen jätkä, ei tule miestä tuommoisesta vätylästä.
Samaa mieltä!
Miten nykyaikana kun kaikki loukkaa jotakuta femakkoa ylipäänsä siedetään tuollaista kuin vanhojen tanssit?
Tämäpä se juuri on ettei nähtävästi kotona ole opetettu pitämään luvatuista asioista kiinni tai kunnioittamaan toisia ihmisiä. Yksi hyvä nyrkkisääntö tyhmille ihmisille on tehdä sellainen yksinkertainen ajatusleikki ”miltä tuntuisi jos minulle olisi tehty näin?”. Itse tuon pojan vanhempana kyllä sanoisin, että mitä hel**ttiä mietit!?
Tämäpä se juuri on ettei nähtävästi kotona ole opetettu pitämään luvatuista asioista kiinni tai kunnioittamaan toisia ihmisiä. Yksi hyvä nyrkkisääntö tyhmille ihmisille on tehdä sellainen yksinkertainen ajatusleikki ”miltä tuntuisi jos minulle olisi tehty näin?”. Itse tuon pojan vanhempana kyllä sanoisin, että mitä hel**ttiä mietit!?
Miksi vanhojentansseista yritetään muokata joku amerikkalaisten prom?
Vierailija kirjoitti:
Nyyhkytarinaa someen niin johan löytyy tanssittajia.
Tuskin on mikään nyyhkytarina vaan totisinta totta nykyihmisten kusipäämäisyydestä, kuten tuo poika!
Tyttö itse ajattelee, että just toi poika olisi ollut se, jonka tahtoo ja että kaikki parhaat pojat on jo varattu, löytyy siis kusipäisyyttä tytöstäkin. Siellä siis on vapaita poikia mutta ei kelpaa. Tyttö itse ei mahdu oharin tehneen pojan listaan ainakaan just se tyttö, jonka kanssa tahtoo tanssia koska vaihtoi hänestä parempaan tyttöön. Ehkä tyttö mahtuu kuitenkin parhaat tytöt -listalle, koska kelpasi kunnes parempaa löytyi.
No elämä on. Kyllä minäkin vaihtaisin paria tai puolisoa jos parempi löytyy, kyse on kuitenkin omasta elämästä eikä kenenkään muun haavekuvien täyttämisestä. Siinä on se riski, että niin käy itsellekin. Lupaus ei pidä jos on mahdollisuus olla sen ihmisen kanssa, jonka eniten tahtoo. Silloin rikotaan lupaus jos on mahdollisuus onneen.
Olisiko joku tyttö vapaaehtoinen? Ymmärrän toki jos tyttö haluaa noudattaa perinteitä tyttö-poika pareista, mutta tytön kanssa tanssiminen käy myös ihan hyvin.