Espoolainen Miia kutsuu poikansa 7-vuotissyntymäpäiville tuntemattomia lapsia – "Parhaimmassa tapauksessa kaikki saisivat uusia ystäviä"
Espoolaisille vinkiksi: https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/espoolainen-miia-kutsuu-po…
Ihana ele, kumpa täällä itäisessäkin suomessa järjestettäisiin tällaisia. Nyt koppia kaikki vanhemmat!
Kommentit (8)
Kiva idea, jolla tarkoitetaan hyvää. Mutta kuinka hyvin tuollainen toimii todellisuudessa? Järjestetään juhlat, joihin tulee kokonainen koululuokallinen lapsia, jotka tuntevat toisensa hyvin jo entuudestaan, ehkä jo päiväkodista asti. Siihen mukaan otetaan sitten pari täysin ulkopuolista, joita kukaan ei tunne. Tuleeko "armosta" mukaan kutsutulle tuntemattomalle lapselle juhlista aidosti hyvä mieli, vai lisääkö se vain ulkopuolisuuden tunnetta? Itselleni lapsena tuollainen juhla olisi ollut kauhistuttava painajainen, koska olin hyvin ujo.
aino kirjoitti:
Espoolaisille vinkiksi: https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/espoolainen-miia-kutsuu-po…
Ihana ele, kumpa täällä itäisessäkin suomessa järjestettäisiin tällaisia. Nyt koppia kaikki vanhemmat!
Mikä estää sinua järjestämästä tuollaisia siellä itäisessä Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
aino kirjoitti:
Mikä estää sinua järjestämästä tuollaisia siellä itäisessä Suomessa?
No pitäisi itse tehdä, eihän sitä nyt viitsi muille mitään järjestellä. Odotetaan vaan, että joku toinen tekee ja mennään valmiiseen pöytään.
Miten toi pojan nimi kuuluu lausua?jasim?
Kiva idea, toivottavasti saavat uusia kavereita
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea, jolla tarkoitetaan hyvää. Mutta kuinka hyvin tuollainen toimii todellisuudessa? Järjestetään juhlat, joihin tulee kokonainen koululuokallinen lapsia, jotka tuntevat toisensa hyvin jo entuudestaan, ehkä jo päiväkodista asti. Siihen mukaan otetaan sitten pari täysin ulkopuolista, joita kukaan ei tunne. Tuleeko "armosta" mukaan kutsutulle tuntemattomalle lapselle juhlista aidosti hyvä mieli, vai lisääkö se vain ulkopuolisuuden tunnetta? Itselleni lapsena tuollainen juhla olisi ollut kauhistuttava painajainen, koska olin hyvin ujo.
Poika on juuri aloittanut ekaluokan ja koko luokka tuskin on parissa kuukaudessa niin yhteen nivoutunut etteivät hyväksyisi "ulkopuolisia." Äidin mukaan pojallakaan ei ole liiaksi ystäviä.
Ja en tiedä miten pienemmillä paikkakunnilla, mutta Espoon kokoisessa kaupungissa samasta päiväkodista tulevat eivät päädy kaikki samalle ekaluokalle.
Voisihan sitä toki järjestää, jos olisi oma lapsi heh. Eipä vaan vielä ole, mutta varmasti sitten kun sellainen on niin idea otetaan käyttöön!
Jahas, väärinkäytön mahdollisuus suuri, jotkut vanhemmat lykkäävät muksunsa tuonne syömään ja huollettavaksi ja lähtevät itse viihteelle, tulevat sitten "joskus" hakemaan. Auta armias jos vihjaat jotain niin tulee huutoa ja uhkailua.
Eikö sen pitäisi olla itsestäänselvää, että autetaan muitakin eikä vain "omia"?
Ai niin, elämme Suomessa...