Työkaveri yrittää pomottaa
Olen raskaana ja kärsin raskauspahoinvoinnista. Olen joutunut olemaan poissa töistä, välillä tiputuksessakin, eli oikeasti en ole työkykyinen. Lääkäri on kirjoittanut sairaslomaa minulle.
Meille on tulossa uusi henkilö töihin ja häntä pitäisi perehdyttää ensi viikolla. Perehdytys on laitettu tuon työkaverin vastuulle pääosin.
Nyt kun paine töissä kasvaa ja eilen taas yritin töitä ja tänään joudun olemaan etätöissä pahoinvoinnin takia, niin työkaveri soittaa minulle ja vaatii, että olen ensiviikolla töissä, koska haluaa itse pitää etäviikon. Että on ollut raskasta töissä. Että minun pitää suostua siihen, että jaan päiviä hänen kanssaan. Ettei kuulemma ala ajelemaan pitkää työmatkaa koko viikkoa pelkästään että tulee perehdyttämään jotain henkilöä. (?)
Olin hämmentynyt ja sanoin, että en minä voi luvata sitä, että olen paikalla, en osaa ennustaa vointia! Jos se menee huonommaksi, en voi tulla paikanpäälle. Ja vointi muuttuu noin tunnin aikasäteelläkin. Tämä työkaveri vaan paukuttaa, että hän ei suostu tähän, koska on vaihtanut työpaikkaa, eikä saa pitää syyslomaa (mutta hänelle palkat maksetaan siltä ajalta).
Onpas outo työkaveri! Eihän hän ensinnäkään ole minun esimies jolla on määräämisoikeus minuun, ja toisekseen, kuvitteleeko hän, että olen huvin vuoksi sairaslomalla? Hän on juuri aloittanut meillä, mutta olen tavallaan hierarkiassa alempana, koska olen assistentti ja olen noin 10 v nuorempi joten kuvitteleeko sillä perusteella voivansa minua määräillä?
Tuntuu pahalta!
Kommentit (2)
No joo, mut raskaanaollessahan vointi oikeasti vaihtelee aika paljon sen mukaan, mitä on vähän aikaisemmin tehnyt. Eli ap voidi ihan hyvin säästää voimiaan niille päiville, jolloin pitäisi olla töissä.
Noin ei voi kohdella!