Mitä tekisit jos saisit kuulla, että petit kumppaniasi?
Kuvittele tilanne, jossa olet baarissa viettämässä iltaa kavereidesi kanssa. Juot hieman liikaa ja heräät seuraavana aamuna tuntemattoman henkilön vierestä, joka kertoo että teillä oli seksiä. Sinulta on mennyt muisti etkä muista että olisit edes tavannut miestä tai mennyt hänen kotiin. Seurustelet toisen kanssa ja petit häntä, vaikka et sitä itse muista. Mitä teet?
En halua mitään ”en ikinä tekisi noin” tai ”en juo niin paljon, että muisti menee”-kommentteja, vaan haluan että käytätte mielikuvitusta. Tuskin kukaan muukaan ajattelee, että voisi tehdä noin, mutta kuvittele tuollainen tilanne ja kerro mitä tekisit siinä tilanteessa.
Kommentit (29)
Minulta ei ole ikinä mennyt muisti vaikka joskus on tullut juotua tosi paljonkin. Toisaalta viime vuosina alkoholia ei ole juurikaan kulunut, joten ei kai sitäkään kokonaan voi poislukea. Tyrmäystippoja kyllä silti epäilisin ja vaikka ei niitä olisi ollutkaan niin kyllä siinä jos sen verran tajuttomassa kunnossa olisi ollut, että raiskaukseksi tuo laskettaisiin. Ikävä kyllä luultavasti en silti kehtaisi tehdä rikosilmoitusta.
Kotiin menisin ja luultavasti kertoisin miehelle. En ole kyllä siitä ihan varma. Mulla on vähän tapana vältellä ikävien asioiden käsittelyä (siis ihan itseni kanssa). Pariksi vuodeksi tuollaisen pystyisin varmaan hautaamaan, mutta siellä se taustalla kuitenkin olisi käsittelemättömänä asiana aiheuttamassa henkisiä ongelmia.
Pitäisin valehtelijana. Mä en petä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt niin monta kertaa että tuskin miettisin mitään sen kummempaa
Ihana nainen, oikeaa vaimomatskua :)
Mun ystävälle kävi näin. Järkyttyi, ei kertonut seurustelukumppanilleen vaan jätti tämän toisella verukkeella, kun ei voinut elää pettäjänä enää tässä suhteessa. Itsekästä sinänsä, ettei koskaan kertonut eron todellista syytä.
Tajuaisin ensin ihmetellä, miksi pitää erikseen mainita seksiä olleen. Eli hän onko harrastanut tietoisesti seksiä aivan tajuttomassa tilassa olleen kanssa. Seuraavaksi miettisin, onko hän jotenkin vaarallisen oloinen vai sinänsä harmiton. Tarkastaisin, onko lompakko sun muut tallella. Pukisin päälle ja lähtisin. Katsoisin nimen ovesta. Kadulla katsoisin, missä olen ja painaisin osoitteen mieleeni. Puhelin on ollut varmasti lukossa, kuten aina, joten siinä ei liene mitään kyylättävää muuta kuin saapuneet. Mua olisi kyselty, mutta en vastaisi vielä. Hakeutuisin kotiin päin. Matkalla kuulostelisin tuntemuksiani, onko todella seksiä ollut. Kotiin tullessa joutuisin kertomaan, mitä on tapahtunut ja miksi. Saisin kovat haukkumiset ensin siitä, että en ole ilmoittanut olinpaikkaani. Seuraavana mahdollisena päivänä hakeutuisin lääkäriin ja testeihin. Suhteeni jatko olisi epävarmaa.
Ottaisin miehen osoitteen talteen ja suoraan poliisille. Olen tasan kerran menettänyt tolkkuni, mukanani oli mieheni.
Kun olen ilman häntä matkassa, tiedostan että kotiin on päästävä omin neuvoin, eli humala ei saa olla liian kova, ettei sammu mihinkään. Eli lasken drinkkini enkä ota shotteja. Enkä joisi nykyään ainakaan paljon, sillä aamulla on lapset kimpussa, kova krapula ei sovi siihen tilanteeseen.
Eli yksinkertaistettuna huumauspäily, siihen varmaan raiskaussyytös, koska en varmasti ole lupaa antanut, kertoisin miehelle mitä on tapahtunut ja sen ettei minulla ole mitään muistikuvaa tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt niin monta kertaa että tuskin miettisin mitään sen kummempaa
Ihana nainen, oikeaa vaimomatskua :)
Vaimohan mä olenkin.
Hankkiutuisin poliisin puheille. Alkoholia en pysty juomaan niin paljon että muisti menee, joten minut on huumattu ja raiskattu.
Alkoholi tosiaan vaikuttaa toisiin enemmän, ja kuulun siihen kansanosaan joka ei sammu ja menetä muistia, mutta laatta lentää kuin Manaajassa konsanaan.
Uusi kierros ja kotia kohti