Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon voi surra ja itkeä kun tytär muuttaa ulkomaille?

Vierailija
08.10.2018 |

Parin päivän päästä tyttäreni, 19v., lähtee ulkomaille työhön. Olen kipeä surusta. Itken aamusta alkaen. Olen työtön, ja varmaan myös masentunut. Mietin, että onko tämmöinen yli-itkeminen, suunnaton itkeminen ja suru enää asiaan kuuluuvaa?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että menetän tyttäreni ikuisiksi ajoiksi ja lopullisesti. Tiedän, että tämä tunne on lapsellinen ja itsekäs. Tilanne on myös erikoinen ja uusi minulle, sillä tytär paitsi muuttaa ulkomaille, myös seuraa ko. maahan lukioaikaista ihastustaan. Hän muuttaa asumaan ensi kertaa pojan kanssa siis (poika jo asuu tuossa maassa). Eli vähän niinkuin kaksi asiaa, nuorten yhteenmuutto ja ulkomaille töihin meno. Tyttären ja pojan suhde on ollut on-off-suhde lukiosta asti. He kirjoittivat samasta lukiosta viime keväänä.

Nämä kaikki seikat ovat saaneet minut kovasti itkemään. Menettämisen tunne on aika kova. Tosin olen saanut kyllä tosi hyviä pointteja tältä palstalta. Tiedän että asia on iloinen. Ja onneksi siis on facetime, yms. sovellukset.

Kannattaisi iloita tyttären puolesta ja nimenomaan kannustaa Suomesta pois muuttamiseen. Mikäli yhtään olet seurannut viimeaikaisia uutisia ja kehitystä tässä maassa, ymmärrät varmasti, että Suomessa asiat ovat etenemässä pelottavaa vauhtia sellaiseen pisteeseen, että nuorten aikuisten on järkevämpi ja turvallisempi rakentaa elämänsä johonkin muualle. Jos olisin itsekin vielä hieman nuorempi, en jäisi tänne enää hetkeksikään kärvistelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla