Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähes raittiin miehen spontaanit "täysillä päätyyn" -illat, joita katuu

Vierailija
08.10.2018 |

Miehellä sosiaalinen elämä rajoittuu nykyään joukkuelajien harrastamiseen minun lisäkseni. Hyvin harvakseltaan käy muutaman kaverinsa kanssa kahvilla, olen kannustanut kyllä sosiaalisiin juttuihin, mutta ei kuulemma kiinnosta eikä halua juurikaan hengata sosiaalisesti kenenkään kanssa (paitsi minun kanssa kyllä hengaa). Ennen kun joi enemmän alkoholia (ei seurusteltu silloin), hengasi kavereiden kanssa baarissa ihan kokoajan, enää ei. Paitsi että!

Välillä triggeröityy spontaanisti lähtemään "kotikonnuilleen", jossa vetää hirveät pleksit eli vetää ihan päätyyn asti. Ei siis siinä vaiheessa kontrolloi juomistaan, rahankäyttöään eikä keskity mihinkään muuhun kuin siihen dokaamiseen ja kavereiden kanssa sellaiseen perusläpänheittoon.

No, lauantaina lähdin aamulla hänen luotaan kotiin katselemaan yhtä sarjaa, koska hän seurasi urheilua. Ihan siis normaali päivä ja molemmat hyvällä päällä jne.

Päivällä laitoin viestillä kysymyksen, ei vastannut, no, siinä ei ihmeellistä, voi olla kiireitä. Kolmen tunnin päästä soitin. Ei vastausta. Hän on pääosin todella aktiivinen viestittelijä itse + tunnen kyllä hänet, joten aloin ihmetellä, hänhän jäi kotiin katsomaan telkkaria ja aamulla töitä jne. Myöhään illalla laitoin vielä viestiä, että alan olla huolissani, ja pelkään, että jotain on sattunut. Ei vastausta.

Aamulla hän ei edelleenkään ollut vastannut, joten laitoin viestin, että lähden nyt hänen asunnolleen tarkastamaan, onko hän esim. kaatunut ja lyönyt päänsä. Olinhan jo laittanut yhden viestin, että olen huolissani ja se oli viestitietojen mukaan mennyt perille. Hänen tyylistään ei ole olla vastaamatta viesteihin.

Juuri kun olin lähdössä (n. 1,5h viestistä), hän laittoi viestin että oli ollut ryyppäämässä kotikonnullaan.

Kysyin syytä siihen, miksei vastannut mitään kun olin huolissani, niin ei kuulemma ehtinyt. Oikea syy vastaamattomuuden ei varmaankaan ollut kiire, vaan häpeä (koska itse katuu tuota käytöstään aina) ja viina. Mutta joo, se siitä.

Nyt on sitten ihan hajalla tästä reissustaan, kun ei kuulemma haluaisi tehdä tällaista vaan elää sitä elämää mitä normaalisti 99% elää, mutta että triggeröityi lähtemään dokaamaan, kun puhuimme hänen nuoruudestaan ja hän alkoi miettiä sitä aikaa/kavereita.

Olen ehdottanut paljon sosiaalisia kontakteja hänelle (muutenkin kuin nuo joukkuelajit, joita harrastaa), mutta ei kuulemma kaipaa niitä. Kuitenkin sitten 1-2kk välein lähtee kotikonnuilleen ryyppäämään, koska "v*t*ttaa erakoituminen" ja haluaa sosialisoitua, mutta jälkikäteen sitten katuu sitä, on aivan hajalla ja ei kuulemma halua sosiaalisia kontakteja vaan viihtyy yksin. Meillä ei ole lapsia ja minä itse olen sosiaalisesti aktiivinen, en siis roiku miehessä, mutta olen toki sitoutunut.

Ensimmäistä kertaa reissuun sisältyi nyt vastaamattomuus puhelimeen. Nytkin asia olisi minun puolestani ollut ok, jos olisi vastannut. Eli minulle ongelma ei ole nämä reissut, vaan se ettei hän vastannut vaikka olin huolissani. Hänelle itselleen sen sijaan ongelma on ne itse reissut, ei kuulemma halua olla sellainen. Mutta kuulemma halusi sosialisoitua, vaikka jälkeenpäin katuu sitä. Muita naisia näihin ei liity, se ei siis ole selitys.

Mitä h*lv*ttiä? :D Mistä tällainen psykologisesti voi johtua? Siis tällaiset spontaanit tarpeet lähteä "vanhoille kulmille" dokaamaan ja sitten jälkikäteen katuu niitä? Syynä sosiaalisuuden tarve, mutta sitten mikään "ei jälkeenpäin ahdistava" sosiaalisuus ei kuitenkaan hänelle käy.

Hänen kanssaan olen kyllä keskustellut, joten kiinnostaa objektiiviset katsantokannat.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iän kriisi selvästi. Ei halua käyttäytyä kuin ikäisensä ja hakee jännitystä noilta reissuiltaan. Sitä en käsitä miksi salailee tekemisiään. Sanoisi vaan rehellisesti että tekee mieli lähteä vähän näkemään kavereita ja ryyppäämään. Jos oikein ymmärsin niin itse olet kehottanut olemaan sosiaalisempi niin miksei sitten vanhojen kavereiden kanssa. Tietysti miehelle tulee jälkimorkkis kun vaan häipyy reissuilleen. Keskustelun paikka teillä.

Ei siis salaile niitä mitenkään ja normaalisti pysyy kommunikaatiokin yllä. Tämä oli eka kerta kun kertoi vasta jälkikäteen kun heräsi krapulassa. Ja minulle ei tosiaan ole nämä reissut ongelma, tuo vastaamattomuus oli koska luulin että mies on tyyliin kuollut.

Ei kuulemma voi vanhoja kavereita nähdä ilman alkoholia, koska niiden kanssa se kaverikulttuuri on sitä, että istutaan baarissa ja dokataan. Mutta sitten jälkikäteen "itkee" (kuvaannollisesti) miten ei halua sellaista elämää eikä halua dokata jne.

Tämä siis AP :)

Vierailija
22/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normimeno alkoholistin kanssa. Se että autat häntä selviämään morkkiksesta, juuri mahdollistaa tuon juomisen.

On myös tavallista että (biologisista syistä) tyttö aloittaa "kotileikin" ja luulee epävakaalla pohjalla olevaa olemista vakaaksi parisuhteeksi.

Sinun ei kannata odottaa tuolta mitään. Jos alkoholin käyttöön liittyy tietty patologisuus eli ei keskitietä, valitettavasti tuo henkilö ei parane. Ainoa jos hän itse päättää lopettaa, mutta muut ei voi päättää mitään hänen puolestaan.

Jotkut saa apua AA:sta, läheisille

al-anon.

Meillä ei sinällään ole "kotileikkiä", koska ei asuta yhdessä. Ikää on tosiaan yli 40 molemmilla.

Voiko olla alkoholisti, jos juo 1-2kk:n välein ja se jää yhteen iltaan? Kysyn, koska en oikeasti tiedä.

Ja kuulemma ei siis viinan takia mene sinne kavereiden luo, vaan sosiaalisten kontaktien, mutta ei sitten osaa olla juomatta kun siellä kaikki muutkin juo.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että autat häntä selviämään morkkiksesta, juuri mahdollistaa tuon juomisen.

Ilmoitin hänelle tänään, että seuraavan kerran, jos vielä jättää vastaamatta vaikka näkee että olen hädässä ja paniikissa, niin suhde päättyy siihen. Ei ole ok pitää toista lähes vuorokautta aivan järkyttävässä paniikissa. Piste.

Voi olla, että tästä lähtien hän nyt sitten tuon takia vain oppii peittelemään reissujaan, mutta kyllä sellaisesta kiinni jää, joten sinällään en siitä asiasta kanna huolta.

AP

Vierailija
24/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko muilla ajatuksia :-)

Vierailija
25/25 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä erikoista meininkiä. Kuvauksen perusteella tuli mieleen joku reilu parikymppinen kaveri, joka heiluisi nuoruuden ja aikuisuuden välimaastossa. Mutta että vielä reippaati yli 40-vuotias, ohoh.