Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekopalkka villasukista?

Vierailija
08.10.2018 |

Työkaveri teki villasukat kun vein langat niin paljonko tekopalkkaa? Vai ruukataanko sitä edes antaa?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mimmoiset sukat, mutta jos tavallisen pituiset eikä mitään kuvioita niin 15€ on sopiva.

Vierailija
2/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erittäin hienot desingn niin 50 €.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mimmoiset sukat, mutta jos tavallisen pituiset eikä mitään kuvioita niin 15€ on sopiva.

Perus kahden langan sukat ns saapas sukka.Ei mitään erikoisia kuvioita.

Vierailija
4/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ max jos olet langat vienyt.

Vierailija
5/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi itse neulo.

Ei mitään käsitystä kuluvasta ajasta.

Vierailija
6/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkävartiset, joissa kirjoneulekuvioita sovitettuina silmukkamääriin 50 €.

Vierailija
7/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoset sovitaan yleensä etukäteen.

Vähintään 40€.

Jos ostat toisen aikaa, siitä kuuluu kunnon korvaus.

Multa on pyydetty kirjoneulevillapaitoja.

Pyytäjät kaikkoaa, kun sanon että sopii, tekopalkka on 10000€. Sisältää suunnittelun ja työn.

Kandee opetella itse neulomaan, niin käsityön arvostus kasvaa.

Vierailija
8/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jouluna maksoin naisten perussukista (yksi värinen) 45€ ja miesten sukista 50€. Langat sisältyivät hintaan ja oli Novitan Seitsemän veljestä-lankaa. Ja minusta se oli ok. hinta, ostin 10 pr lahjaksi.

Vierailija
9/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkävartiset, joissa kirjoneulekuvioita sovitettuina silmukkamääriin 50 €.

Ei riitä.

Vierailija
10/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko vastaan monopolyrahaa vai mitä tuo on tuo tekopalkka?

Vierailija
11/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Vierailija
12/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommoset sovitaan yleensä etukäteen.

Vähintään 40€.

Jos ostat toisen aikaa, siitä kuuluu kunnon korvaus.

Multa on pyydetty kirjoneulevillapaitoja.

Pyytäjät kaikkoaa, kun sanon että sopii, tekopalkka on 10000€. Sisältää suunnittelun ja työn.

Kandee opetella itse neulomaan, niin käsityön arvostus kasvaa.

Juuri näin. Olen lopen kyllästynyt näihin mankujiin, jotka haluavat sitä sun tätä, mutta eivät ole siitä valmiina maksamaan.

Ja ap.lle Naisten villasukkien neulomiseen menee noin 8-10h, jos on yksiväriset sukat. Ja moniväri sukat hiukan enemmän, kun joutuu päättelemään langat. Siitä voi laskea hinnan.

Vierailija
13/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin yksinkertaiset kuviottomat sukat vitosella tai jopa ilmaiseksi. Eihän siihen mene aikaa kuin jokunen tunti. Yhtenä iltana valmistuvat telkkaa katsellessa.

Haluaisimpa nähdä työn jäljen, joka neuloo n. 50 silmukkaa ja n. 200 krs:sta muutamassa tunnissa ja tekee kantapään ja kavennukset. Ja miten kädet ja hartiat kestävät tuon työtahdin?

Vierailija
14/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et selvästi itse neulo.

Ei mitään käsitystä kuluvasta ajasta.

Yhdessä illassa teki.Ei mennyt montaa tuntia.

Vierailija
15/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuisesta langasta tehdyistä maksaisin 40-50 euroa, en muusta.

Vierailija
16/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko ettet maksais mitään sukantekijän ajasta 🤦🏼‍♀️ Se on kaikki pois muusta elämästä kun niitä tekee, ei ne siinä sivussa valmistu.

Tästä syystä lakkasin tekemästä villasukkia jokaiselle pyytäjälle. Opetelkaa itse kutomaan prkl!

Vierailija
17/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan nopsa saa olla jos yhdessä illassa tekee parin, luulin olevani nopea ja jos oikeen pinnistän niin saan yhden sukan per ilta tehtyä, yleensä työ rajoittaa vapaa-aikaa niin paljon että viikko per pari niin tulee jo nättiä jälkeäkin. Mutta noista hinnoista, olen itselleni tehnyt pari villatakkia, monesti tulee kommenttia että voit mullekin tehdä tuollaisen sitten joskus, kun mainitsee pelkän lankojen hinnan niin nopsaa loppuu kyseliöillä mielenkiinto.

Vierailija
18/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Huutonetista yksivärisiä villasukkia 10-30 eurolla. Osa kutoo huvikseen ja myy edullisesti. En pidä kirjavista tai kuvioillisista sukista, vaikka sukat ovat muilla kauniita. 

Työkaveri teki minulle sukat hänelle viemästäni villalangasta ja maksoin 15 euroa/pari. 

Hän oli veloittanut muilta työkavereilta saman summan sukista, joiden langat hän maksoi itse.

Vierailija
19/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen harvoin sukkia, mutta tavallisella varrella varustetn sukan teen yhdessä päivässä (noin 8 tuntia). En sitten muuta oikein ehdikään sen lisäksi, paitsi syömään. Eli kaksi päivää menisi mulla sukkaparin vääntämiseen. En silti ottaisi niistä mitään kahden päivän palkkaa, vaan langat ja pieni vaivanpalkka sen päälle.

Itse maksaisin langat ja 15-25e sukista, mutta tuollaiset on parempi sopia aina etukäteen. Jos tekijä odottaakin 30 euroa niin pettyy jos saakin vain 25e. Toisten ajatuksia kun ei voi lukea.

Vierailija
20/70 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä löytäisin ostajia, jotka suostuvat maksamaan edes yli 20 euroa villasukista?

Neulon erittäin nopeasti, perussukka keskimittaisella varrella tulee yhdessä illassa töiden jälkeen televisiota katsoen. Neulon hyvin siistiä käsialaa sekä sommittelen värit/raidat/kuviot kohdalleen. Pitsineule valmistuu myös nopeasti, kirjoneule hitaammin.

Olen yrittänyt pyytää 15 euroa perussukista ja 20 pitsineuleista/moniväriraidoista. Eipä kukaan osta, valittavat vaan että on kallista. Langat jo maksavat 5-10 euroa... Laitan siis kaikki nykyään pukinkonttiin.

Sitten täällä sanotaan, että pitäisi maksaa 50 euroa kirjoneulesukista?! Oletteko oikeasti saaneet myytyä tuolla hinnalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan