Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen anopista

Vierailija
08.10.2018 |

Aluksi tuntui, että voitaisiin jopa tulla anopin kanssa toimeenkin. Vuosien saatossa aika näyttänyt muuta.
Miehen täytyisi jatkuvasti olla äitinsä apuna vaikka asunut aina eri paikkakunnallakin. Milloin täytynyt auttaa veropapereissa, kelassa, kulkea virastoihin mukana, ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä ja äitinsä vielä terve työikäinen ihminen.
Anoppi haluaisi olla asioiden keskipiste ja on sanonut suoraan olevansa jopa mustasukkainen miehestäni, jos mies viettää aikaa minun perheeni kanssa.
Vanhemman lapsen synttäreillekään ei saavu koskaan muiden kanssa samaan aikaan.
Kaiken lisäksi miehen täytyisi holhota vielä aikuista veljeään.
Siinä vaiheessa, kun jatkuva pompottaminen alkoi vaikuttaa miehen jaksamiseen ja meidän perhe-elämään, sanoin miehelle suoraan mielipiteeni asiasta.
Lopulta mies heräsi itsekin ja totesi äitilleen ettei voi auttaa kaikessa. Helvettihän siitä repesi.
Tässä esimerkki viimeisimmistä tempauksista.
Viime kevät oli raskasta aikaa, muutto, vauvan syntymä ja anoppi keksi asuttaa mieheni 30v veljen meille samaan syssyyn väliaikaisesti. Veljellä elämänhallinnan kanssa ongelmia eikä hoida itse normaaleja arkisia asioita, joten pyykin pesut, ruuanlaitto yms. jäi minulle lapsien hoitamisen lisäksi.
Mies hoiti veljelleen asunnon ja otti yritykseensä töihin. Kaiken härdellin keskellä äitinsä istui työttömänä kotona.
Vielä olisi miehen täytynyt jatkuvasti olla holhoamassa äitinsä asioita ja lopulta sanoi suoraan tälle.
Tästä kimpaantuneena anoppi katkaisi kesällä välit meihin haukkuen kuinka mieheni ei ole auttanut häntä missään asioissa.
Samaan syssyyn totesi minun muovanneen miehestä itselleni sopivan ja haukkui perheeni, jotka olleet aina anoppiani kohtaan ystävällisiä.

Nuorimman kastetilaisuus sattui pahimpaan riitahetkeen ja kutsu laitettiin hänellekin miehen pyynnöstä. Vastausta ei kuulunut. Kastepäivänä ei edes tervehtinyt meitä ja istui kirkossa kasteen ajan. Kakuttelemaan ei saapunut ja ojensi lahjan mieheni vieressä seisseelle veljelle vaikka olisi suoraan voinut lahjan antaa itsekin siinä nenän edessä.

Viikko kastetilaisuudesta tulivat miehen eno perheineen ulkomailta meille viikonlopuksi ja eivät olleet vuosiin nähneet.
Anoppi änki samassa seurassa kotiimme ja ei puhunut meille mitään koko viikonloppuna. Onneksi yöt vietti muualla. Mieli olisi tehnyt räjähtää ja sanoa suorat sanat, mutta hetki ei tuntunut oikealta muiden sukulaisten ollessa meillä.
Samaisena viikonloppuna äitinsä tuli meille yön jälkeen mitään ilmoittamatta ja käveli edes pimpottamatta ovesta sisään. Olimme miehen kanssa keittiössä ja anoppi kulki nokka pystyssä ohitsemme tervehtimättä ja meni suoraan terassille sukulaisten seuraan.
Tästä hetkestä opin pitämään ovet lukossa päivisinkin vaikka olisimme kotona.

Anopin mykkäkoulua kesti kaikenlaisine tempauksineen kesän ajan kunnes lopulta mies kävi äitinsä luona hakemassa veljensä kyytiin ja olivat sopineet riitansa anopin aloitteesta.
Minulta ei ole pyytänyt anteeksi eikä tule pyytämäänkään.
Häntä en kotiini haluaisi, mutta miehen ja lasten takia olen yrittänyt olla neutraali.
Tervehdimme, mutta emme juttele keskenämme.
Olen keskustellut miehen kanssa anopista, mutta hän ei osaa asialle mitään tehdä.
Viikko sitten anoppi tuli kylään ja toi kaikille muille villasukat perheessämme paitsi minulle.
Tämä osoittaa selkeästi asenteensa minuun.
Olen miettinyt avaisinko keskustelua äitinsä kanssa, mutta toisaalta en tiedä hyödyttääkö se loppujen lopuksi hänen tyylisen ihmisen kanssa mitään.
Olisi tulossa taas tänään käymään..

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyhän anopilta suoraan, että ikuisestiko meinasit vihaa pitää ja mikä se tuo villasukkajuttukin oli, aikuiselta ihmiseltä. Että nyt loppu tollanen kiukuttelu kaikkien yhteisen hyvän nimissä kiitos.

Vierailija
2/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten tapaamisia voi hoitaa muualla kuin sinun kodissasi? Tai jos anoppi on lähinnä tapaamassa vain poikaansa niin eikö mies voisi käydä äidillään kylässä. Ei varmaan kiva lapsillekkaan nähdä tuollaista painostavaa kiukuttelua aikuiselta ihmiseltä.

Itse en edes yrittäisi saada yhteyttä, olisin tyytyväinen puhumattomuuteen (jos se ei vaikuta lapsiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tuollainen minäminä anoppi. On ihan terve samoin kuin appiukkokin, silti mieheni, matkatöitä tekevä pienten lasten isä saa hyppiä heidän asioillaan kun tarvitsevat milloin radiota, milloin johtoa, milloin patteria. Yrittää kaman avulla tunkeutua meille, aina tuomassa jotain kranssejaan tai muuta turhanpäiväistä ja nostaa marttyyrikohtauksia.

Vain anopin asioista puhutaan, erittäin pitkästi hänen sukulaisistaan ja puuhistaan lastenlasten kanssa. Meidän menot ja kuulumiset ei kiinnosta.

Meidän lasten tapaamisesta on tullut valtataistelua, anoppi pyytelee lapsia sinne aivan liian tiheään vanhempien selän takana.

Se harmittaa että liikaa olen antautunut sen ihmisen kanssa puljaamaan ja mieleni pahoittanut.Hoitakoot mies tapaamiset. Minä olen anopille neutraalin ystävällinen enkä estä häntä tapaamasta lapsia ( kohtuullisessa määrin). En halua olla tuollaisen pataitsekkään tyypin seuraneiti tai apulikka.

Miksi naisilta aina vaaditaan enemmän, jos käyttätyy kuin perushyvä vävypoika( välttelevä mutta kohtelias), onkin kylmä ja kauhea miniä.

Vierailija
4/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lasten tapaamisia voi hoitaa muualla kuin sinun kodissasi? Tai jos anoppi on lähinnä tapaamassa vain poikaansa niin eikö mies voisi käydä äidillään kylässä. Ei varmaan kiva lapsillekkaan nähdä tuollaista painostavaa kiukuttelua aikuiselta ihmiseltä.

Itse en edes yrittäisi saada yhteyttä, olisin tyytyväinen puhumattomuuteen (jos se ei vaikuta lapsiin).

Miksi sen miehen tai lasten pitäisi tavata tuollaista ihmistä?

Vierailija
5/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se kelle vastasit, mutta varmaan siksi että lapsilla on oikeus isoäitiinsä vaikka heidän äitinsä ei saanutkaan villasukkia. Ei tuommoisen takia nyt koko perhettä tarvitse hajottaa. Ne pitää etäisyyttä toisiinsa ketkä ei tule niin hyvin toimeen, niin ne kanaparvessakin tekee ja toimii. Ei sen takia että Hulda ja Klaara eivät tule toimeen tarvitse koko kanaparvea laittaa pataan.

Vierailija
6/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se kelle vastasit, mutta varmaan siksi että lapsilla on oikeus isoäitiinsä vaikka heidän äitinsä ei saanutkaan villasukkia. Ei tuommoisen takia nyt koko perhettä tarvitse hajottaa. Ne pitää etäisyyttä toisiinsa ketkä ei tule niin hyvin toimeen, niin ne kanaparvessakin tekee ja toimii. Ei sen takia että Hulda ja Klaara eivät tule toimeen tarvitse koko kanaparvea laittaa pataan.

Ei tuollaisella ihmisellä ole kenellekään mitään annettavaa.

Vierailija
7/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aikuiset kuinka kähise keskenään, niin yllättävää kyllä monet heistä ovat silti sydämellisiä ja ihania lapsia kohtaan. Varsinkin omia jälkipolviaan.

Aikuisten riidat ovat loppujen lopuksi hyvin lapsellisia, kuten tämäkin ap:n tapaus. Senkö takia tosiaan pitää viedä lapsilta isoäiti että tämä ei moikannut vanhempia kun käveli terassille. Yhyy. No on typerää käytöstä kyllä, en sitä kiistä, mutta keskustelussa ei puhuttu nyt siitä miten paska tämä muori on lapsia kohtaan, ehkä ei ollenkaan. Miksi lasten pitäisi hänet menettää.

Vierailija
8/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarviikkaan jos ei halua, mutta ilmeisesti mies haluaa koska äitinsä on vieläkin kuvioissa.

Vierailija
9/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka aikuiset kuinka kähise keskenään, niin yllättävää kyllä monet heistä ovat silti sydämellisiä ja ihania lapsia kohtaan. Varsinkin omia jälkipolviaan.

Aikuisten riidat ovat loppujen lopuksi hyvin lapsellisia, kuten tämäkin ap:n tapaus. Senkö takia tosiaan pitää viedä lapsilta isoäiti että tämä ei moikannut vanhempia kun käveli terassille. Yhyy. No on typerää käytöstä kyllä, en sitä kiistä, mutta keskustelussa ei puhuttu nyt siitä miten paska tämä muori on lapsia kohtaan, ehkä ei ollenkaan. Miksi lasten pitäisi hänet menettää.

Öh.

Juurihan tossa kerrottiin että kyykyttää omaa poikaansa.

Eli millä logiikalla olis sydämellinen kellekään ns jälkipolvelle kun ei edes omaa lastaan kohtele asiallisesti.

Mäntti ja kusipäinen ihminen ei kyl nimenomaan edes tajua modifioida sitä käytöstään, vaan huonosti kohdellun pojan lapset saa ihan samanlaisen huonon kohtelun kuin isänsäkin.

Vierailija
10/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi eniten mua näissä anoppi ym.sukulaisjutuissa ihmetyttävä asia on tuo jengin tunkeminen kertojan kotiin.Tässäsäkin lappaa anoppia xx kertaa,enoa perheineen ja lanko jopa majoittuu vuokralaiseksi perheen asuntoon.

Onko teillä ovet selällään vanhaan suomifilmi tyyliin?

Vierailija
11/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli taas yhden ihmisen kertomus, kun saataisiin se toinenkin kertomus voisi "faktat" muuttua.

Vierailija
12/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi eniten mua näissä anoppi ym.sukulaisjutuissa ihmetyttävä asia on tuo jengin tunkeminen kertojan kotiin.Tässäsäkin lappaa anoppia xx kertaa,enoa perheineen ja lanko jopa majoittuu vuokralaiseksi perheen asuntoon.

Meillä mummo saattoi kutsua meille sukulaisvieraita kertomatta meille. Ja kyllä, ovet on uaein auki lämpimään aikaan, kun paljon ollaan pihalla. Anoppi saattoi soittaa ovikelloa 5.30 ja kyynärpäätaktiikall kiilata sisään kun unenpöpperössä menin avaamaan.

Vierailija
13/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Aivan käsittämätöntä on se, että anoppi asutti miehen 30 v veljen ap:n kotiin. Siis mitä ihmettä? Vaikea tässä tosiaan on neuvoja antaa.

Vierailija
14/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet päästänyt miehesi rentun veljen teille asumaan, kun olet juuri synnyttänyt?? Jos et tuon vertaa pysty puolustamaan itseäsi, niin ei ihme että on vaikeaa. Tosiaan se ovi kiinni ja vieraat ulos, niin loppuu se ramppaaminen. Vai oletko niitä jotka oikeasti nauttivat tästä "suosiosta" ja aiheesta "valittamisesta"?

Vierailija
15/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä on syrjiminen ja toisen vähättely, henkinen väkivalta?

Vierailija
16/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa muuta. Aivan käsittämätöntä on se, että anoppi asutti miehen 30 v veljen ap:n kotiin. Siis mitä ihmettä? Vaikea tässä tosiaan on neuvoja antaa.

Meille anoppi on majoittanut kälyn, toisen kälyn, toisen kälyn miehen ja veljensä tyttären.

Siis ihan meiltä kysymättä sopinut että nää voi tulla meille asumaan. Siellä ne sitten on rappukäytävässä seisseet.

Vierailija
17/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä on syrjiminen ja toisen vähättely, henkinen väkivalta?

En oole kuullutkaan, kerro ihmeessä.

Vierailija
18/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei eli anoppi on kamala paska joka pitää saada äkkiä pois kaikkien silmistä. No tee ap sitten niin, eihän sulla oo keskustelun mukaan muitakaan mahdollisuuksia! Kerro terveiset lapsille että teillä ei oo mummia koska äiti ei saanut villasukkia... Tsiisus. Joku päivä se olet ap sinä itse kun lapsesi puoliso keksii että sua ei tarvitse kutsua kylään eikä susta tykätä. Varmaan kokeilet samaa villasukkakaunaa sitten itsekin. Etkä saa tutustua omiin lapsenlapsiisi. Nythän sinä lapsillesi sen mallin näytät miten mummia kohdellaan, odota vaan kun olet itse mummi. Saat kokea saman mitä nyt lapsillesi opetat että miten asiat hoidetaan. Jee.

Vierailija
19/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa :D

Vierailija
20/48 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei eli anoppi on kamala paska joka pitää saada äkkiä pois kaikkien silmistä. No tee ap sitten niin, eihän sulla oo keskustelun mukaan muitakaan mahdollisuuksia! Kerro terveiset lapsille että teillä ei oo mummia koska äiti ei saanut villasukkia... Tsiisus. Joku päivä se olet ap sinä itse kun lapsesi puoliso keksii että sua ei tarvitse kutsua kylään eikä susta tykätä. Varmaan kokeilet samaa villasukkakaunaa sitten itsekin. Etkä saa tutustua omiin lapsenlapsiisi. Nythän sinä lapsillesi sen mallin näytät miten mummia kohdellaan, odota vaan kun olet itse mummi. Saat kokea saman mitä nyt lapsillesi opetat että miten asiat hoidetaan. Jee.

Hohhoijaa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi