Te, jotka säästätte ja pihistätte - ette voi syödä kakkua ja säästää yhtä aikaa!
Kaikki raha minkä säästätte on elämästä pois. Milloin viimeksi joitte sampanjaa Pariisin oopperassa väliajalla? Milloin viimeksi illastitte neljä tunti Genovassa? Ette koskaan. Te säästätte ja säästätte ja säästätte. Elämää.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitä arvostelun ja paheksunnan määrää, jonka saamme kuulla kun nautimme elämästä :)))))
Ja sitten heräsit ja huomasit olevasi edelleen Jakomäessä, jep.
Säästämisessä ja sen haaveilemisessa mitä tekee sitten, esimerkiksi eläkkeellä, on yksi paha juttu, säästäjä saattaa kuolla ennenkuin raaskii alkaa käyttää rahojaan.
Säästää ja säästää sitku, mutku...
Vierailija kirjoitti:
Säästämisessä ja sen haaveilemisessa mitä tekee sitten, esimerkiksi eläkkeellä, on yksi paha juttu, säästäjä saattaa kuolla ennenkuin raaskii alkaa käyttää rahojaan.
Säästää ja säästää sitku, mutku...
Siksipä kannattaakin kulkea kultaista keskitietä, eli säästää osa ja hankkia elämän iloja toisella puoliskolla. Ei elämän tarvitse olla vain jompaa kumpaa.
Sitä paitsi vaikka on riski kuolla ennen eläkeilää, voi olla, ettei kuolekaan ja sekös sitten vasta köyhänä harmittaakin.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästää ja säästää sitku, mutku...Siksipä kannattaakin kulkea kultaista keskitietä, eli säästää osa ja hankkia elämän iloja toisella puoliskolla. Ei elämän tarvitse olla vain jompaa kumpaa.
Sitä paitsi vaikka on riski kuolla ennen eläkeilää, voi olla, ettei kuolekaan ja sekös sitten vasta köyhänä harmittaakin.
Jep. Mä säästän ettei tule itku eläkkeellä kun haluan nyt tehdä osa-aikatyötä eli eläke jää pienemmäksi. Mulle vapaa oma aika on suurinta luksusta. Ei se estä kuitenkaan olemasta myös järkevä. Suurin osa ihmisistä elää eläkkeeseen saakka ja sitten haluan tarvittaessa päästä helposti vaikkapa kaihileikkaukseen (sukurasitus on) tai ostaa palveluita kotiin.
miksi haluaisin maksaa rahaa siitä että joku typerän näköiseksi pyntätty tyyppi ulisee lavalla?
Sä et ole varmaan ikinä kuullut järkiperäisestä kuluttamisesta? Sekin on elämää ihan samalla tavalla kuin sun holtiton elämystenmentsästys.
Mun ei tarvitse lähteä ulkomaille juomaan samppajaa tai illastamaan. Mä tienaan jokaisesta pullosta keltaista leskeä minkä sinä juot.Kas kun säästin ja ostin firmaa joka sitä valmistaa.Ja oopperasta olen saanut tarpeekseni oopperahullujen vanhempieni vuoksi jo ennen kouluikää.
Eikä minulle maistu italialainen ruoka, kiitos kysymästä. En elä syödäkseni vaan syön elääkseni.
Sun argumentit säästämistä vastaan eivät kestä ees kevyttä tökkimistä.Muahahaha