Vierailija

Kaikki raha minkä säästätte on elämästä pois. Milloin viimeksi joitte sampanjaa Pariisin oopperassa väliajalla? Milloin viimeksi illastitte neljä tunti Genovassa? Ette koskaan. Te säästätte ja säästätte ja säästätte. Elämää.

• ylös 5
  • alas 34

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Prikulleen. Tämä pätee kyllä kaikkiin niihin säästäviin vanhoihinpiikoihin, jotka tunnen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ja sitä arvostelun ja paheksunnan määrää, jonka saamme kuulla kun nautimme elämästä :)))))

Vierailija

Ei noinkaan...Kaikella säästetyllä rahalla hankitaan lisää vapaa-aikaa, joka vietetään pohjois-Norjassa, kaukana oopperoista ja illallisista. Siellä tunnen todella eläväni.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Minä säästän ja pihistän lapsille. Haluan heidän kokevan kaiken tuon. Ja opiskelevan kunnon paikoissa, saavan hyvän kielitaidon, ajokortin ja auton jne.

• ylös 15
  • alas 6
Vierailija

Tottakai voin. Säästän kävelemällä työmatkat, kierrättämällä hedelmäpussit. Käytän pesupähkinöitä ja halvinta mahdollista käsisaippuaa jne. Niinpä minulla on helpostikin varaa tuollaisiin pieniin luksushetkiin.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Kakusta voi syödä puolet ja säästää puolet. Tykkään matkustella, juoda hyviä viinejä ja syödä hyvää ruokaa, käyttää palveluita jne, mutta siitä huolimatta mulla riittää hyvin rahaa säästöönkin. Ja kun sijoittaa säästöjä, niistä saa taas lisää rahaa, joista puolet voi kuluttaa ja puolet säästää ja taas sijoittaa.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei noinkaan...Kaikella säästetyllä rahalla hankitaan lisää vapaa-aikaa, joka vietetään pohjois-Norjassa, kaukana oopperoista ja illallisista. Siellä tunnen todella eläväni.

Samoin. Ja välillä Alpeilla. Oopperassa ja ravintolassa voi käydä vaikka työmatkalla. Tosin nykyisin yritän elää vähän kestävämmin ja ympäristöä säästäen joten olen karsinut kulutusta.

Vierailija

Kun säästää ja sijoittaa voi jäädä pois työelämästä. Silti on rahaa hemmotteluun, kaikki hemmottelu ei edes vaadi lentomatkustustamista kuten ap antaa ymmärtää.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ei voisi vähempää kiinnostaa ooppera, ja miksi ihmeessä kukaan tuhlaisi neljä tuntia putkeen syömiseen? 

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Ole huoleti vaan ap, kyllä me varakkaat osaamme sekä säästää, sijoittaa että nauttia elämästä. Tavoilla, joita sinä et voi kuvitellakaan etkä pääse koskaan kokemaan.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Kaikki eivät haaveile samanlaisista asioista. Minulla ei ole mitään mielenkiintoa lähteä Pariisin oopperaan juomaan shampanjaa. Säästän ja pihistän joissakin asioissa, jotta voin tuhlata sitten johonkin muuhun. Normipalkkaisella ihmisellä se jokin muu voi olla sitten vaikka ravintolakäynti kotimaassa tai kylpyläreissu, kampaajalla käyminen tai hieronta. Ei tarvitse mitään extremeä olla että elämä olisi ihanaa.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Oon käynyt varmaan 15 kertaa Pariisissa, mutta en kertaakaan oopperassa siellä. Olenko säästänyt väärässä asiassa?

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä säästän ja pihistän lapsille. Haluan heidän kokevan kaiken tuon. Ja opiskelevan kunnon paikoissa, saavan hyvän kielitaidon, ajokortin ja auton jne.

Ja sitten kiittämättömät p-kiaiset saavat luvan kuunnella loppuikäsi kuinka ansaitset heidän huomionsa ja kiitollisuutensa kun olet aina kaiken itseltäsi kieltäen tehnyt kaikkesi heidän eteensä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt varmaan 15 kertaa Pariisissa, mutta en kertaakaan oopperassa siellä. Olenko säästänyt väärässä asiassa?

Olen käynyt kerran, yliarvostettu paikka.

Vierailija

Kaljan juonti = wt

Sampanjan siemailu = elämää

Vaikutus kummallakin kuitenkin sama :D

Vierailija

Mä säästin itselleni "toisen elämän" ja jäin pois työelämästä 50v ja se kannatti. Elän nyt pääomatuloilla ja saan harrastaa ja tehdä mitä haluan. Ja tämä elämänvaihe on parasta mitä olen elämältä saanut. Asun maalla Saimaan rannalla ja lentokentälle on matkaa 60km ja rautatielle 35km jotka vievät halutessa maailman ääriin. Ja se aika on vain minun käytettävissäni. Tänään ohjelmassa on puutarhan hoitoa, käsitöitä ja iltapäivän uppoudun kirjauutuuksiin. Kannatti tehdä paljon töitä ja säästää, kun nyt voin elää huoletonta ja stressitöntä elämää kuin taivaanlintu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja sitä arvostelun ja paheksunnan määrää, jonka saamme kuulla kun nautimme elämästä :)))))

Onko mieleesi koskaan juolahtanut, että eri ihmiset arvostavat eri asioita ja nauttivat eri asioista kuin sinä? Jollekkin on koti ja sen laittaminen tärkeää, joku tykkää reissata Tiibetissä, joku haluaa unelmiensa kesämökin tai auton. Mikä sinä olet arvostelemaan muita ihmisiä? Toki sinua itseäsi pidetään hienostelevana tyhjäpäänä-se on totta kyllä. Mutta jokainen käyttää omat rahansa niinkuin parhaaksi näkee. Sinun mielestäsi turhassa pihistelijä voi nauttia osakesalkkunsa seuraamisesta ihan yhtä paljon kuin sinä tuhlaamisestasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kerran, yliarvostettu paikka.

Minun lempikaupunkini kaikista maailman kaupungeista, joissa olen käynyt.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.